המחאה החברתית לא השפיעה על מחירי הדירות בראשון לציון...נהפוך הוא!



ראשון-לציון היא אחת הערים בהן לא רק שהמחאה לא השפיעה על מחירי הדיור בעיר, אלא ברוב המקרים גם נרשמו עליות במחירים. לדוגמה, לפני כשנה מחיר דירת שלושה חדרים ממוצעת בעיר עמד על 1.2 מיליון שקלים. היום, בשל הגידול בביקושים לדירות זולות עומד המחיר הממוצע על 1.3 מיליון שקלים.

המחאה החברתית ופעולות ממשלת ישראל לא הביאו לירידת מחירי הדיור בשנה אחרונה- כך עולה מנתוני מחקר מיוחד שערכה רשת התיווך "רשף נכסים" בעשר ערים שונות ברחבי ישראל. לרגל שנה למחאה החברתית, וסימני השאלה סביב תחילתה מחדש יצאו מומחי "רשף נכסים" לערים השונות בארץ ובדקו לעומק: מה עשתה המחאה החברתית לשוק הדירות בכל עיר, כיצד הושפעו מחירי הקנייה ומחירי השכירות בכל מקום ומקום והאם התערבות ממשלתית כלשהי סייעה לשיפור המצב.

בתל-אביב, היכן שהחלה המחאה והייתה הטיזר המרכזי להתפרצותה, לא נרשמה ירידת מחירים, ואפילו בשוק הדירות בנות שלושה חדרים נרשמה עלייה קלה במחירים של בין 3%-4%: אם טרום המחאה עלתה דירה כזו בין 1.8-2.4 מיליון שקלים היום עומד מחירה על בין 1.85-2.5 מיליון שקלים, תלוי כמובן באזור בעיר. דירות בנות ארבעה חדרים נותרו בטווח מחירים של 2.6-3.2 מיליון שקלים, ומצב סטטי דומה נותר גם בשוק דירות החמישה חדרים העומד על מחיר ממוצע של 3.2-3.5 מיליון שקלים.
 
ראשון-לציון היא אחת הערים בהן לא רק שהמחאה לא השפיעה על מחירי הדיור בעיר, אלא ברוב המקרים גם נרשמו עליות במחירים. לדוגמה, לפני כשנה מחיר דירת שלושה חדרים ממוצעת בעיר עמד על 1.2 מיליון שקלים. היום, בשל הגידול בביקושים לדירות זולות עומד המחיר הממוצע על 1.3 מיליון שקלים. עליה קטנה נרשמה גם במחיר דירות ארבעה חדרים 1.55 מיליון שקלים לפני כשנה, והיום 1.6 מיליון שקלים.

קרדיט: מערכת ספונסר


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה