"בנות עשו חיל" - ומה איתך?



הבלוג של בת שבע טל-מנכ"לית א.ב.נ.ט. מרכז לאימון וייעוץ. מחברת הספר "זינוק לחיים"-אימון לילדים ונוער...והפעם על "מה מטריד את הבנות שלנו באמת?"

היום הראשון שאחרי התעודה, הבנות שלכן קבלו הערכות במקצועות השונים ואתן יודעות בדיוק מה מצבן במתמטיקה, אנגלית, מדעים ומקרא. האם אתן יודעות מהי ההערכה שלהם בתחום החברתי? האם אתן יודעות מה הן שומרות בבטן? מה מטריד אותן באמת ?

בחודש האחרון במפגשי האימון עם נערות הייתי שותפת סוד לתחושות של פחד שלא יאהבו אותי, בלבול, חוסר נוחות, חוסר שלמות עם הגוף, הערכה עצמית נמוכה, החיים בסימן החופש הגדול. האם אני יכולה ללכת לבריכה ולים ולהיות כמו כולם כשאני לא אוהבת כיצד שאני נראית?

מה מטריד את הבנות שלנו באמת? אחד הדברים המרכזיים בחייהן של בנותינו הוא המצב החברתי שלהן, או ליתר דיוק, מה מיקומן בסולם החברתי.

טעימה מדבריהן:

 " נראה לי שאני כועסת עליהן ועצבנית בגלל שהן טיפשות, והן חושבות שרק הן צודקותו הן מתווכחות איתי על דברים שאני יודעת בוודאות שאני צודקת, והן מתעקשות, על דברים שהן לא יודעות.

הן דביקיות כאלה, ואגרסיביות, והן מתנהגות כמו תינוקות, אני מרגישה כמו אמא שלהן!"

" קבענו כמה בנות לעשות עבודה במדעים, והן לא שיתפו פעולה הן פשוט ישבו ולא עשו כלום והגעתי למצב שאני צועקת עליהן שיקומו, כאילו לא אכפת להן מהעבודה!, וגם בסוף לא עשינו אותה!

הן מתעקשות על כל דבר ולא מוכנות להתפשר, הן רוצות מה שהן רוצות ולא משנה מה אנחנו נעשה את זה ואם לא היא עושה פרצופים ובוכה!"

" הלכנו כמה בנות למקס ברנר בנמל תל- אביב, ופתאום ילדה אחת אמרה אני רוצה לארומה, שזה בצד השני של הנמל ממש רחוק ולא יעזור כלום!! והלכנו בסוף והיא טרטרה אותנו 20 דקות הליכה! בסוף כשהגענו היא לא קנתה כי לא היה את מה שהיא רצתה!!!"

 " יש בנות בכיתה שלי שחושבות רק על עצמן, ובנות שמשקרות, ובנות שנגיד באות אליך הביתה, ומזלזלות בדברים שלך! מלכלכות מבלגנות ולא נותנות כבוד.

 והכי מעצבן שהן אוהבות לרדת אחת על השנייה כאילו זה מצחיק ואותי זה לא מצחיק!!!"

" היום תכננו כמה בנות ללכת לים, ואמרנו שנקבע ב10 אז כולם לשים שעון מעורר, כמובן שאף אחת לא שמה חוץ ממני, שלחתי להן אס אמס ערות?! והן לא ענו עד שאחת הבנות התקשרה, ואמרה לי אם הולכים אז אמרתי לה כן אבל הן לא התעוררו, רק ב11 וחצי שתי הבנות שהן אמרו להתעורר מוקדם התעוררו.אחת מהן התקשרה והייתי ממש עצבנית , אמרתי לה שאם קובעים משהו אז צריך לעשות אותוו היא "דפקה" לי את היום ואז הם רצו ללכת למקום אחר ואמרתי אני לא באה!!"

מה אפשר לעשות באימון:

מתוך פרק א בספר "זינוק לחיים"-אימון  לילדים ונוער הנושא המרכזי: את מי אני יכול לשנות?

אחת הבנות ציירה את עצמה כמפקדת וכל שאר חברותיה כחיילות. מנקודת מבט זו שהבנות האחרות לא בסדר ואני צודקת תמיד, צפויות לה אכזבות רבות.  בסופו של מפגש האימון היא הבינה שלא תוכל לשנות את החברות ואת התנהגותן, היא תוכל לשנות רק את עצמה. הרצון לראות מה לא טוב אצל הבנות האחרות ולא לבדוק את ההתנהגות שלי הוא נושא מהותי באימון.

ללמד אותן להיות אסרטיביות ולדעת להגיד  "לא", בלי לחשוש על מקומן החברתי. ניתן ללמד אותן כיצד לעמוד על זכויותיהן במצבים מסוימים או להעביר מסר לא נעים באופן מכובד וכו'.

לעשות בדיקה משמעותית, מי נמצא ברשימת החברות שלך ולהתחיל ביצירת קשרים חברתיים חדשים, תוך ויתור על הקיים והמוכר. בקשרים אמיתיים ופתוחים המעצימים אחת את השנייה כדאי להשקיע מחשבה וזמן . בנות שיש להן איתן שפה משותפת ניתן ללמד כיצד להתגבר על מחלוקות.

מודעות עצמית להרגלים שלך. טיפוח של הרגלים טובים והדחקת הרגלים מזיקים. לערוך רשימה של הרגלים טובים אשר מקדמות אותן למשל: ספורט וטיפוח עצמי, להמשיך ולהשקיע בעצמך, ליזום מפגש חברתי, להרים טלפון כאשר חברה פוגעת בך ולדבר על מה שקרה.

הסדנאות מתחילות בתחילת יולי, בקבוצות או ליחידים. לפרטים התקשרו:

בת-שבע טל, מנכ"לית א.ב.נ.ט. מרכז לאימון וייעוץ. מחברת הספר "זינוק לחיים"-אימון לילדים ונוער. 052-4826705 www.batsheva.co.il

שימו לב: ביום שלישי 26-6-12 בשעה 9:00 בבוקר אתארח בתוכנית ברשת א, על מתבגרים ומעברים. אתם מוזמנים להקשיב.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה