אלימות כבדה פשתה בעיר



לאחרונה כפי הידוע אלימות קשה ומסוגים שונים פשתה בקרב הציבור בכללותו, כבר לא מדובר בנערים או שמא בילדים, זה עניין שהחל לצבור תאוצה אף בקרב מבוגרים.

אם פעם מקסימום מישהו שנעלב קילל והסתובב לדרכו, כיום כל צד מנסה להפגין גבריות כמו זו הזירה הנכונה, והדברים מסתיימים בדקירה במקרים קיצוניים שמדווחים בכלי התקשורת, הגרוע מכך הוא שיש מצבים רבים אחרים שבהם העניין מסתיים במשהו יותר מינורי שלא מסתיים במשהו שטוב לסיקור בכלי התקשורת – אך האלימות הייתה וקרתה.

חייבים לחשוב על פעולות מעמיקות לשם מיגור האלימות מקרבנו, זה לא יתכן שעל חנייה נצטרך להגיע למצב שאחד מגיע לבית החולים והאחר מגיע לבית הסוהר, זהו מצב אבסורדי לכל הדעות שאין לו כחל וסייג בינינו.

המשטרה מבחינתה נכשלת בצורה גורפת ומפחידה, במקום לראות סיורים ברחובות, השוטרים נהיו גם כן סוג של בוהמה, קשה להם לרדת אל העם, לצאת מהניידת, זה לא השוטרים שהיו בימים עברו, בהם הם לא רק באו בכדי לפגוע – הם ראו בעבודתם שליחות, ודברים הסתיימו לפעמים בצורה אחרת ממה שקורה היום.

יכול להיות ששיטת הסטטיסטיקה שבאה למדוד אותם עשתה עימם ועימנו עוול, במקום לפתור בעיות בין אנשים הצורה אנושית, הכל נהייה מספרים וגרפים, והעיקר שבכנס יוצגו שקופיות מחמיאות, זה מה שנהייה. 

למשקה האסור, אם נכנה אותו כך, יש משקל לא קטן במצב הלא טוב הזה, נערים ולא רק שותים לשכרה, מסתובבים בפארקים וברחובות צדדיים, ומחפשים אחר טרף כמו היו ציידים.

זה מזכיר במשהו את הסיפור על הבעל שמעוניין מאוד לסטור לאשתו, לכן כשהוא קם בבקר הוא שואל אותה אם היא הכינה לו כוס קפה, היא כמובן כמו אישה מסורה עונה שכן, וטראח חוטפת סטירה, ולכשהיא שואלת למה, התשובה היא כי היא הייתה צריכה להכין תה.

ואל תדאגו גם אם היא הייתה מכינה תה היא הייתה חוטפת סטירה, ולמה?
כי התואנה הפעם הייתה למה היא לא הכינה קפה.
כך שהתוצאה היא מובנת מראש – רצון להפעלת אלימות ותו לא.

לכן, ועקב כך, יש על הגורמים הרלבנטיים, הן במשטרה והן בעירייה, לערוך חריש עמוק ולטפל בבעיה הקשה הזו, רק דרך הסברה ועבודת שטח נוכל לקבל עוד כמה שנים מציאות אחרת בה הסובלנות שולטת שאם לא כך העניינים ידרדרו עוד ועוד ומקרי הדקירות יהפכו למקרי יריות מאקדחים, והאופק הוא מצב של אנרכיה מפחידה ומדאיגה.

אם כן, יפה שעה אחת קודם, ולא ששעה זו כבר מאוחרת עד מאוד, האלימות פשתה בקרבנו בכל תחום ומגזר, בחנייה, בתור לבנק, בכדורגל, והיכן לא?

מקרה הרצח של עוזי לוי שנורה מטווח קצר מראה על האלימות מהקצה האחד, ומקרי האלימות השונים מראים על האלימות מהקצה האחר, כל אלו יחדיו מקרינים לא טוב על כלל הציבור, ומפריעים לתחושת הביטחון שלו, אף ההחלטה מהחודש האחרון מראה על מצוקה קשה, מדובר בהחלטה שתכליתה יד קשה נגד "פיצוציות" בגין מכירת אלכוהול, אמנם מדובר בצעד נבון שיביא למיגור כלשהו של האלימות ובמיוחד בקרב בני הנוער, אך בד בבד, מדובר על תופעה שרווחה בקרב הצעירים עד לקבלת החלטה זו, וחבל שהיה צריך להמתין זמן רב ולהקריב קורבנות בצורה כלשהי עד לניסיונות הללו.
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה