המחירים מבריחים את השוכרים בראשון לציון



קפיצה של כ־30% במחירי השכירות בראשל"צ בתוך שלוש שנים הביאה למעבר של תושבים רבים לערים הסמוכות: "מי שעובד בתל אביב ולא מפחד להתרחק כבר מחפש אופציות אחרות"

ראשון לציון הפכה מזמן לחלק בלתי נפרד ממעגל "ערי השינה" של תל אביב, והיא מושכת אליה שוכרים רבים בשנים האחרונות. כתוצאה מהגידול בפעילות, עלו דמי השכירות בעיר בכ־30% במהלך שלוש השנים האחרונות. אולם, להערכת דודי מצליח ממשרד התיווך רי/מקס לייף בראשון לציון, מאז המחאה בקיץ האחרון התחולל שינוי כיוון ומחירי השכירות ירדו בכ־5%–6% בממוצע בכל העיר.

אך רבים מהשוכרים לא מרגישים עדיין בהוזלה משמעותית בדמי השכירות. "לאחרונה החלטנו לעזוב, לרחובות או לנס ציונה, כיוון שהמחירים בראשון הפכו לבלתי נסבלים", אומרת סופי, אם לילדה בת שנה ששוכרת עם בעלה דירת 3 חדרים במרכז הישן. לדבריה, המעבר מחוץ לעיר הוא תופעה בולטת בשנתיים האחרונות. "לפני שנתיים הייתי שוכרת פה את אותה דירה בכמעט חצי מחיר. מי שעובד בתל אביב ולא מפחד להתרחק ממנה כבר מחפש אופציות אחרות. אנחנו רואים שכל הזמן מתחלפים שוכרים באזור".

התמונה של תושבים שעוזבים את העיר עשויה להשתנות בעתיד עקב היעלמותם של רוכשי הדירות להשקעה מראשון לציון. לדברי דודי מצליח, באוגוסט 2011 עוד נראה טפטוף של רוכשי דירות להשכרה, לאחר שאלה הציפו את השוק בעיר בשנתיים שקדמו לכך, אך כיום כמעט לא רואים משקיעים.

המשקיעים שרכשו דירות להשכרה התעניינו בעיקר באזורים של מרכז העיר הוותיק במזרחה של ראשון ובמערב העיר, שם ניתן להשכיר דירות 2.5 או 3 חדרים תמורת סכומים גדולים יחסית של עד 3,800 שקל לחודש, בשל הביקוש הרב של סטודנטים הלומדים במכללה למינהל המתפתחת. בהשוואה למערב, המחירים במרכז העיר נמוכים יותר ונעים סביב 3,000–3,500 שקל לחודש לדירות 3–3.5 חדרים. דירות גדולות יותר מושכרות ב־4,000 שקל אך הן נדירות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה