מתחם נופש ופנאי באזור אגם הסופרלנד



בעוד מספר חודשים יהפוך אזור אגם הסופרלנד במערב ראשון לציון, המשתרע על פני אלפי דונמים, למתחם הנופש והפנאי החדש של גוש דן.

תושבי האזור יוכלו ליהנות משיט באגם, עשרות בתי קולנוע, למעלה מ-30 מסעדות ובתי קפה, שבילי אופניים, ג'יפים ומסלולי הליכה, והכל במרחק של דקות ספורות מהעיר. השבוע ערך ראש עיריית ראשון לציון סיור במקום לשר התיירות סטס מיסז'ניקוב. בסיור השתתפו חבר המועצה ומחזיק תיק לפיתוח עסקי, אייל מושיוב, חבר המועצה ומחזיק תיק התיירות, מיכאל רייף, סגן ראש העירייה, ודים קירפיצ'וב יו"ר ומנכ"ל חמ"ת – החברה הממשלתית לתיירות ובכירי משרד התיירות, מנכ"ל העירייה, סמנכ"ל העירייה, מהנדס העיר, מנכ"ל החברה הכלכלית שמפתחת את הפארק ובכירים נוספים.
 

 
מיסז'ניקוב, תושב העיר, נדהם ממרחבי הטבע העצומים שנגלו לעיניו ומהפוטנציאל התיירותי במקום והצהיר כי תוקם וועדת היגוי משותפת של משרד התיירות ועיריית ראשון לציון, שתקדם את האזור ותחליט אילו אטרקציות תיירותיות נוספות להקים במקום. השר וראש עיריית ראשון לציון, דב צור, החליטו לפתוח את הבחירה לקהל הרחב ולאפשר לציבור לשלוח הצעות. האזור המדובר הוא חיק טבע המצוי במערב העיר, בשטח ששימש בעבר כבריכות החימצון של השפד"ן, שיובשו לפני מספר שנים ועברו שיקום. התוצאה היא מרחבי טבע מדהימים של אלפי דונמים הצופים אל קו החוף ממערב ואל אגם הסופרלנד ואגם הנקיק ממזרח. האגמים גם הם מלאכת ידי אדם, שנחפרו כאגני ניקוז למי הנגר העילי (מי הגשמים) של העיר והפכו לפנינות טבע של ממש, אתרי תיירות לאוהבי הטבע ובמיוחד לאוהבי הציפורים. היום ניתן לצפות באגם הסופרלנד בלמעלה מ- 40 מינים של ציפורים, לאורך כל השנה וכל שעות היממה.
 
 
למרחבי הטבע הללו יתווסף בעוד כחודש וחצי מתחם יס פלאנט החדש של תיאטראות ישראל שמוקם על גדות האגם ויכלול למעלה מ-20 מסכי קולנוע וכעשרים מסעדות ובתי קפה. בצמוד אליו מוקם בימים אלו אולם אירועים וקונגרסים שיכלול גם הוא 12 מסעדות ובתי קפה. מסביב לאגם החלה החברה הכלכלית של העירייה בעבודות פיתוח של שביל מעץ "דק" לכל אורכו של האגם, כך שמבקרים יוכלו ליהנות מטיול על גדות האגם. בנוסף, לאחרונה אישר משרד הבריאות שיט באגם ובקרוב יופעלו בו סירות משוטים וסירות פדלים.
 
במקום כבר קיים מסלול אופניים אתגרי בן 10 ק"מ המיועד לרוכבים מתחילים ולכל המשפחה ויש בו גם שבילים צרים ("סינגלים") ומאתגרים יותר. ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, ביקש משר התיירות שיתוף פעולה לסלילת מסלולי ג'יפים, שבילי הליכה ומסלולי אופניים נוספים בשטח. בנוסף, ביקש להציב שולחנות פיקניק של קק"ל לרווחת המבקרים. שר התיירות לא הסתפק בכך והציע שיוקמו אטרקציות תיירותיות נוספות במקום, וכאמור, ביקש להקים וועדת היגוי משותפת לעירייה ולמשרד התיירות.שר התיירות,
 
 
סטס מיסז'ניקוב: "פיתוח תיירות הפנים בישראל היא אחת המטרות המרכזיות של המשרד בראשותי. האזור הזה הוא פנינת טבע בלב גוש דן והפיתוח שלו יכול להוות אלטרנטיבה איכותית וקרובה לבית לכל תושבי האזור. יש כאן הזדמנות פז לשילוב זרועות של הממשלה, הרשות המקומית ויזמות פרטית, לרווחתם של תושבי כל האזור". מיסז'ניקוב הבהיר כי בפיתוח ים המלח השקיע המשרד מיליארד שקלים, וכל רעיון, שאפתני ככל שהיה, נבחן בחיוב וחלק מהרעיונות מיושם. "אנו פתוחים לרעיונות של הציבור וכאשר וועדת ההיגוי תחל לפעול, נזמין את הציבור להציע לנו הצעות, ואף לסייע בבחירת האטרקציה המועדפת".
 
ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אמר כי ראשון לציון נהנית ממרחבים טבע אדירים, שייעודם היחיד הוא נופש: "לא ניתן להקים כאן בנייני מגורים או משרדים והמשימה היחידה שלנו באזור הזה היא לפתח אזור תיירות ונופש שיהווה אבן שואבת לכל המטרופולין. האזור גם נהנה מנגישות מצוינת של כבישים ותחבורה ציבורית, והנוף – מרהיב". צור הוסיף, "הישראלים ידועים כטיילים פעלתניים בארץ ובעולם ונשמח אם הם יביאו לנו רעיונות מקוריים ומעניינים לאטרקציות תיירותיות".
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה