במקום מחנה צריפין ייבנו ‭3,500‬ יחידות דיור



בתמורה לפינוי הבסיסים יקבל משרד הביטחון כשני‬ מיליארד שקל ממינהל מקרקעי ישראל, על פי מתווה תשלומים שייפרס עד לשנת ‭.2012‬

במקום בסיסי צה"ל שיפונו לנגב מהערים רמת גן, פתח תקווה, ראשון לציון, קריית אונו ותל-אביב, צפויות להיבנות כ‭26-‬ אלף יחידות דיור חדשות, מתוכן כרבע ‭(23%)‬ ייועדו לדיור בר-השגה ולדיור להשכרה לזוגות צעירים. הסכם על כך מתגבש בימים אלה. במקום מחנה צריפין בראשון לציון ייבנו ‭3,500‬ יחידות דיור.


בסוף השבוע האחרון הגיעה ללשכתו של שר הבינוי והשיכון ויו"ר מועצת מקרקעי ישראל, אריאל אטיאס, טיוטה של ההסכם בין מינהל מקרקעי ישראל, משרד הביטחון ומשרד האוצר, בדבר העתקת בסיסי צה"ל לנגב לפי החלטת הממשלה מהשנה שעברה.

על פי הטיוטה, יפנה משרד הביטחון את בסיס צה"ל תל השומר הממוקם באזור קריית אונו, את מחנה סירקין בפתח תקווה, את מתחם השלישות הראשית ברמת גן, את מחנה צריפין באזור ראשון לציון ואת מתחם הורודצקי (תל חיים) בתל-אביב, כולם ממוקמים בלב אזורי הביקוש החמים במדינה. על הקרקעות שיפונו צפויות להיבנות, על פי הערכות, כ‭26-‬ אלף יחידות דיור חדשות ולפחות 400 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה.

בתמורה לפינוי הבסיסים יקבל משרד הביטחון כשני‬ מיליארד שקל ממינהל מקרקעי ישראל, על פי מתווה תשלומים שייפרס עד לשנת ‭.2012‬ התשלום הזה יהיה מקדמה לחלקו של משרד הביטחון בהכנסות הצפויות של המינהל משיווק הקרקעות המפונות באזורי הביקוש, העתיד לעמוד על ‭.34%‬

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה