בשעה טובה, רכשתם את דירת חלומותיכם, דירה חדשה מקבלן...תרצו לבצע שינויים, שדרוגים מתוך המפרט שניתן לכם?איך עובדים מול קבלן, מהם שדרוגים והעלויות, איך נשלם פחות?ואיך נערך לכך מראש?

בשנים האחרונות אנו עדים להליך בנייה רוויה הולך וגובר, קמים בניינים חדשים בתדירות גבוהה וזאת בשל צורך גדול של ריבוי אוכלוסייה טבעי.

כאשר נעשית רכישה של דירה חדשה,זוהי הנקודה בה מתחילה העבודה שלכם בבדיקת מפרטים חשובים ובסיסיים, בדיקות שחשוב לבצע אותן כבר לפני וגם לאחר חתימת החוזים מול הקבלן או היזם וזאת כדי להגיע אל יעדכם ורצונותיכם בכמה שפחות הפתעות תקציביות..


את הדירה החדשה שתרכשו תכנן אדריכל הבניין אך לא תמיד התכנון הוא לפי הרצון והצרכים המדויקים שלכם וכתוצאה מכך סביר להניח כי תרצו לבצע שינויים שונים ובכך להתאים את הבית החדש לאופי החיים שלכם.בדיקה ועיון במפרט הטכני הקבלני הוא הבסיס שעל ידי הבנתו לעומקו תוכלו לשערך את תקציב השדרוגים והשינויים שתרצו לבצע.

נקודת ההתחלה והטריוויאלית הברורה לכולנו היא : הקבלן רוצה להרוויח!
על כן כל שדרוג או שינוי  במפרטים שקיבלתם הם האקסטרה עבורו בפרויקט ועל כן בדקו את כל האופציות שטובות לכם ונכונות לכם מבחינה תקציבית.

כדי לדעת איך בדיוק בודקים את הנושא, אפרט כאן מספר נקודות שחשוב לעבור על עליהם ולייצר רשימה ברורה ומסודרת של עלויות כדי שתוכלו לדעת את התקצוב שלפיו תוכלו לקבל החלטות על שינויים ושדרוגים תוך מתן סדר עדיפויות לסעיפים שונים במידת הצורך.

עליכם לעבור ולבדוק את המפרטים הבאים וכן לבדוק מה תרצו בדיוק לעשות כדי לייצר תקציב נכון בכדי לא להגיע לתקלות שקורות בכל בית טוב.

1. בדקו את מפרט החיפויים השונים והכלים הסניטאריים הניתנים לכם.

מה הם המוצרים המסופקים לכם ע"י הקבלן מהספקים שונים  (חיפויים,כלים סניטריים,ארונות אמבט) .
גשו לספקים ובדקו מה אתם אמורים לקבל במו עינכם,במידה ותרצו לשדרג מוצר כלשהוא,בדקו מה הם הזיכויים המגיעים לכם ובהתאם לתקציבכם שדרגו,בדקו מהם עלויות השדרוג גם מבחינת הקבלן.

2. בדקו את מפרט האלומיניום הניתן לכם.

ייתכן שתבצעו תכנון חלל אחר לחלוטין ובמקום חלון פתיחה ימינה תרצו את החלון בפתיחה שמאלה,לרוב ניתן לביצוע דאגו לבקש באופן מסודר ובזמן.
בדקו עלויות,יכולת ביצוע מבעוד מועד,שלא יהיה מאוחר מידי.

3. בדקו את מפרט החשמל הניתן לכם.

בדרך כלל מספר הנקודות הניתן לא מספיק באמת על אף הבטחות למפרטים עשירים, בדקו מהם העלויות הקבלניות על כל נקודה נוספת והאם הזזת נקודה היא בתשלום.

4. בדקו את מפרט האינסטלציה הניתן לכם.

כמה נקודות מים מגיעות לכם? איזה אינטרפוצים מגיעים לכם? כמה ניקוזי מזגן מגיעים לכם? במידה ותרצו להוסיף נקודות מים כמו ברז למרפסת, נקודת מים למקרר עבור הקיוסק, ניקוז למזגן נוסף וכדומה.
בדקו את הצורך שלכם מול העלויות הקבלן לתוספות

5. בדקו את מפרט הגבס הניתן לכם.

האם ישנן הנמכות גבס המגיעות לכם מהקבלן,מהו הסטנדרט הניתן?
(במידה ותרצו בהוספת קרניזי גבס,הנמכות גבס נוספות וכו') בדקו עלויות מול הקבלן לפי תוכניות שיסופקו לקבלן בצורה מסודרת,כך ניתן יהיה לתמחר במדויק!

6. בדקו את תשריט המטבח הניתן לכם

בקשו לראות את שרטוט המטבח הסטנדרטי ומפרט החומרים, רבים המקרים בהם תרצו לשדרג את הסטנדרט הבסיסי  ולא אחת נתקלתי במצבים בהם לקוחותיי רצו לשדרג את המטבח אצל ספק המטבחים והגיעו לתוספות של כ- 30,000 ₪! כן...כן!
   
לא ניתן להימנע תמיד מתוספות אלו אך ברגע שנסדר לעצמנו את טבלת העלויות נוכל להגיע לסדרי עדיפויות והפעלת שיקולי דעת בשינויים ובשדרוגים הנדרשים.


אם כך למדנו כי רכישת דירה מקבלן ורצונותיכם האישיים מצריכה בדיקה של מפרטים  מדויקים מול קבלן ומול הספקים השונים וכל זאת כדי לדעת שהצעידה אל החלום מצריכה תקציב נוסף החייב להיות מאורגן ומסודר מבעוד מועד.
כדאי לדעת להיערך מראש.

במידת ומערך השינויים הוא רחב, מומלץ להיעזר באדריכל פנים שיגיש את התוכניות בצורה מסודרת  ונכונה לקבלן וינהל  מערך שינויים בדירה חדשה לפי רצונכם.

בהצלחה!

ניתן לכתוב תגובות או לפנות בכל שאלה למייל [email protected]
וכן לסייר בפרויקטים באתר www.algom.co.il   


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה