הסווצ'רים זרוקים ,הנעליים מפוזרות, הצעצועים בכל פינה, נשמע לכם מוכר? המלצות קטנות לסדר גדול, אפרופו סדר פסח. טיפים מאת אדריכלית הפנים-יעל אלגום-קקון.

הסווצ'רים זרוקים ,הנעליים מפוזרות, הצעצועים בכל פינה, נשמע לכם מוכר? המלצות קטנות לסדר גדול, אפרופו סדר פסח. אחד הנושאים שעולים בכל בית הוא הרצון לעשות סדר.סדר בבית,מייצר אנרגיה טובה, זאת כולנו יודעים.

כאשר כל דבר במקומו ולכל דבר יש מקום משלו נוכל להגיע לייצר סדר ואנרגיה טובה לבית ולבני הבית גם כן.
מי מכם מכיר את המשפטים : "נמאס מהבלגן"..."חסרים מקומות אחסון"..."איפה לשים את"... וכתוצאה מכך קשה לשמור על הסדר בבית.

ואז נמצא את הדברים שאמורים להיות מאוחסנים בצורה מסודרת, פזורים במקומות שונים בבית.

איך מייצרים סדר?

כדי שניתן יהיה לחיות בבית מסודר יש לחשוב ולתכנן בקפידה תוך מחשבה ותכנון מוקדם את מקומות האחסון העתידיים.
חשוב לבחון מה יכול להיות בכל מקום אחסון חדש וכן ניתן את הדעת על תכנון מקומות האחסון עצמם, כמו למשל : מהם המרווחים בין מדף למדף, מה נכנס למגירות וכדומה.

נעבור יחדיו על אזורים שונים בבית שלכם ונבחן מספר אופציות להגדלת מקומות האחסון האפשריים, כך שיהיו לכם הכלים הבסיסיים לתכנן את הסדר החדש בבית המחודש, המשופץ או החדש.

אחד מהכלים שאני משתמשת בהם בעת תכנון, מהווה חלק מהבנת הצרכים של יושבי הבית, היא השאלה: מהן סדר הפעולות בחלל הספציפי?!

שאלה זו תעלה את הצורך המדויק והמפורט בפתרון האחסון.
נסו זאת בעצמכם...

הכניסה לבית:

כאשר אנחנו נכנסים אל הבית, מהן סדר הפעולות שלנו?

א.מניחים את התיק
ב.מורידים את מעיל
ג.מניחים את ניירות המכתבים
ד.חולצים נעלי עבודה

ועוד פעולות כאלו או אחרות....

אזור הכניסה לבית דורש מיקום לאחסון של כל הפעולות שלנו ועל כן:

תכנון של ארון באזור הכניסה לבית המאחסן קולבים לתליית מעילים,סווצ'רים, מגירות לאחסון מכתבים,מיקום ייעודי לנעליים, מתלה לתיק שלנו,ייצור מצב שכל הבלגן יסודר כבר בכניסה לבית.

הארון יוכל להבנות אל תוך נישת גבס או בין קירות קיימים המאפשרים בניית ארון שכזה. אופציה נוספת היא קומודה בכניסה/קונסול המאפשר מגירות כמעט לכל הציוד איתו אתם נכנסים לביתכם, את השאר תצטרכו לסדר במקום מתאים אחר.(את המעיל למשל)

דוגמת ארון בכניסה לבית,בצמוד לדלת – מענה דקורטיבי לסדר וארגון

חדר הרחצה:

כאשר אנחנו נכנסים אל חדר הרחצה, מהן סדר הפעולות שלנו?

א. מתקלחים כמובן...

ב. מגבת גוף,מגבת ראש או אולי חלוק רחצה,מגבונים לחים,קרם גוף,מי פנים,חלב פנים,מסכה,קרם לחות,לחות לשיער, מסרק,מברשת,מוס,מסכה לשיער,קצף גילוח,סכין גילוח,אפטר שייב,מברשת שיניים,משחת שיניים,מי פה, דאודורנט,בושם,איפור,- שלי שלו של הילדים,סבונים מסוגים שונים ועוד ועוד...

ג. תרופות,משחות,טיפות אף,יוד,תחבושות,פלסטרים ועוד ועוד...

אזור חדר הרחצה דורש מיקום לאחסון של כל הפעולות שלנו ועל כן:

הארון תחת הכיור כבר לא מספיק, האם יש מיקום לארון שירות נוסף?

פתרון נהדר: המראה שמולנו יכולה להיות ארון, זוכרים את ארון התרופות של פעם? אך בצורה מודרנית, נקייה ואסטטית נוכל לתכנן ארון שירות מעל ארון הכיור שייתן לנו מענה נפלא לאחסון.

תכנון של נישות מבעוד מועד בעת שיפוץ בתוך האמבט/מקלחון לשמפו וסבונים ואולי נישה או ארונית דקורטיבית בסמוך לכיור עם מדפים יכולה לתת פתרון נהדר.

חדר הילדים

מהם הצרכים של הילד בחדר שלו, מהו הצורך לשנו בסידור החדר כהלכה.
הגישה הפשוטה היא הגישה החשובה ביותר מכיוון שהילדים שלנו צריכים גישה למשחקים שלהם, לספרים,חוברות ולציוד הכתיבה והציור, לצעצועים ללא לקיחת סיכונים של טיפוס על כסאות או שולחנות (אולי ישנם מוצרים שלא תרצו שיגיעו, מקום נהדר למחבוא)

תחת המיטה- מיקום לצעצועים כמובן, כדאי להשתמש ולנצל את החלל המת לצרכי סדר.

ארון בגדים- מתוכנן פנימית בצורה נכונה : מגירות לנעליים, מגירות לתחתונים וגופיות, תלייה לבגדים, מדפי קיפול, חלק עליון למוראי החורף למיניהם.

ככל שהילד גדל כך בגדיו גדלים והמקום בארון נתפס, חישבו על ארון גבוהה תוך ניצול מקסימאלי אפילו עד לתקרה ואם לא תרצו כזה, גם מעל הארון הוא מקום אחסון של קופסאות אחסון צבעוניות ומסודרות.

ספרייה- כדאי לשקול ספרייה משולבת בדלתות ואפילו מגירות שיוכלו להכיל את הפריטים הקטנים ובמדפים הפתוחים את הפרטים הגדולים, ניתן אף לשלב קופסאות אחסון צבעוניות (מיכלים) צבעוניים שיוצבו אחד בסמוך לשני שיהיו מחסן בפני עצמן לבלגן המפוזר.

עמדת שיעורי בית/מחשב- שתכיל מגירות לאחסון ואולי אף מעל לשולחן ניתן לשלב את המשך הספרייה? נושא למחשבה ותכנון.


המסדרון/מבואת החדרים

מסדרון/מבואה הינו אזור בעוברים בו, לא מתעכבים בו, זהו המעבר בין הסלון וחדרי השינה שלנו בדרך כלל,המעבר בין האזור הציבורי לאזורים הפרטיים של הבית.

אזור זה יכול לשרת אחסון מאוד גדול אם רק נחשוב ונתכנן. כאשר בית עובר שיפוץ, כדאי מאוד לתכנן ארון באזור המסדרון או בין החדרים, שיכיל מדפים לאחסון וגיבוי של חדרים אחרים בבית.

לא חייב להיות ארון בעומק סטנדרטי של 60 ס"מ כמו בחדרי השינה, גם ארון בעומק 40 ס"מ עם דלתות פתיחה יכול לתת מענה לסדר, בתנאי שמסדרון שומר על רוחב אנושי ונכון.

כל מה שדמיינתם יכול להיכנס לחלל זה- שואב אבק,קופסאות,קלסרים,חומרי ניקוי נוספים,גיבוי למטבח ולחדרי רחצה,משחקים,נעליים וכל העולה על רוחכם.

כעת, אזור המעבר הופך לאזור אחסון מרכזי,לא רע.

וכעת, הכל בסדר?

אני בטוחה שהרעיונות שהועלו כאן יעזרו לכם לחשוב איך לארגן ולהתארגן,
בברכת חג שמח.

יעל אלגום קקון
עיצוב ואדריכלות פנים

ניתן לכתוב תגובות או לפנות בכל שאלה למייל [email protected]

וכן לסייר ב פרויקטים באתר www.algom.co.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה