התעוררות בביקוש ל־4 חדרים בראשון לציון



בפברואר הורגשה בעיר התעוררות בביקוש בעיקר לדירות בנות 4 חדרים ולנכסים שמחירם עד 1.3 מיליון שקל, על ידי זוגות צעירים. "משך הזמן עד לסגירת עסקה התקצר...

בפברואר המשיכו לזרום ממקורות רבים דיווחים על עומק הקיפאון בשוק היד שנייה. למעשה, השוק מתקרב לתקופה של שנת קיפאון מלאה על פי כל פרמטר שהוא. הגלישה לקיפאון, שהחלה בפברואר 2011, הפכה לקונצנזוס על פי כל הגורמים העוקבים אחרי שוק זה באפריל.
 

אם בשוק היד שנייה מדווחים על מחירים תקועים יותר מחצי שנה ברוב האזורים ועל מספר עסקאות קטן מאוד ביחס לשנתיים הקודמות, הקבלנים מספרים בתקופה האחרונה על התעוררות בערי המרכז, אך מוקדם לומר עד כמה ניתן לייחס זאת לירידה מהגדר של הרוכשים או למבצעים ספציפיים שהיו בחודשיים האחרונים בפרויקטים חדשים. שלושת הרבעונים האחרונים אופיינו בעצירת פעילות בכל תחומי הנדל"ן למגורים בישראל. נראה שגם הרבעון הראשון של השנה לא סימן שינוי מהותי, לפחות לא בשוק היד שנייה.
 

 
השקט הנוכחי עלול להתברר כמסוכן: הנתונים מצביעים על עלייה דרמטית של מספר הדירות "על המדף" במשק, שהיקפן חזר כמעט ארבע שנים לאחור. מספר התחלות הבנייה של דירות צנח על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ברבעון האחרון של השנה ב־13% לעומת הרבעון הקודם וב־8% לעומת הרבעון המקביל ב־2010. עם הקושי למצוא מימון בבנקים לבנייה חדשה בשל מגבלות שהטיל בנק ישראל על שוק הבנקאות, נראה כי הסיכוי שהמחירים יירדו דרמטית בשנים הקרובות נמוך מאוד.

בראשון לציון מורגשת התעוררות בתנועת הקונים בשוק היד שנייה. פרנסיה מדברים כבר תקופה ארוכה על שכונת הענק שמתוכננת לקום במקום מחנה צריפין, שיועבר לעיר הבה"דים בנגב בשנים הקרובות. בחודש שעבר נסגר המכרז להקמת המחנה הענק בנגב, ועתה מתחילים בעיר להניע קדימה את התוכנית לשכונה העתידית במזרח.

עפרה קונס, זכיינית אנגלו־סכסון בראשון לציון, אומרת כי בפברואר הורגשה בעיר התעוררות בביקוש בעיקר לדירות בנות 4 חדרים ולנכסים שמחירם עד 1.3 מיליון שקל, על ידי זוגות צעירים. "משך הזמן עד לסגירת עסקה התקצר, אך עם זאת הוא עדיין ארוך בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ועומד על יותר משלושה חודשים".

קרדיט: שי פאוזנר "כלכליסט"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה