המוסד לביטוח הלאומי – עושק לאומי רשמי



הערב פורסמה בערוץ 2 כתבה המגלה את השיטה לפיה מתוגמלים עורכי דין העובדים במוסד לביטוח לאומי. על פי הפרסום, המוסד מתגמל מביניהם את אלה המצליחים להקטין את הקצבאות של נפגעים ונזקקים למיניהם ומעניש כאלה שבגללם "זוכים" פונים שונים לקבל את המגיע להם או קרוב לכך.

הערב פורסמה בערוץ 2 כתבה המגלה את השיטה לפיה מתוגמלים עורכי דין העובדים במוסד לביטוח לאומי. על פי הפרסום, המוסד מתגמל מביניהם את אלה המצליחים להקטין את הקצבאות של נפגעים ונזקקים למיניהם ומעניש כאלה שבגללם "זוכים" פונים שונים לקבל את המגיע להם או קרוב לכך. עורכי דין אלה, על פי הנאמר בכתבה, נענשים על ידי הורדת נקודות המזכות אותם בכסף.


לקרוא ולא להאמין: "המדיניות החברתית של מדינת ישראל נועדה לקדם שוויון בין קבוצות אוכלוסייה שונות באמצעות המוסד לביטוח לאומי. המדינה מעניקה לקבוצות החלשות ולמעוטי ההכנסות העדפה על פני קבוצות אחרות בחלוקת המשאבים ובכך יוצרת הזדמנות לצמצום הפערים החברתיים והכלכליים בין הקבוצות" – נכתב בגאון בעמודי אתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי. האומנם?


על פי העולה מן הכתבה, אין רמייה גדולה מזו בעוד פועל המוסד כחברת ביטוח מסחרית לכל דבר, העושקת את מבוטחיה תמורת בצע כסף, באין מפריע. היכן ההצהרות והיכן המציאות העגומה? המוסד הזה, שבין תפקידיו לפצות נפגעים מתחומים שונים, בעלי נכויות זמניות ותמידיות ולאפשר להם לשרוד את מצבם הפיזי העגום, אינו ראוי להתנהלותו הקלוקלת, המקוממת והאסורה. לעומת חברת ביטוח מסחרית, אין כאן אפשרות לאזרח להתמקח על התשלום החודשי הנדרש ממנו. כל אחד מאיתנו מחויב לשלם על פי החוק בלי להתווכח ובלי היכולת לבחור לעצמו מבטח אחר – זולת זה העושק אותו לאור היום בעזרת תרגילים מלוכלכים המותירים אחריהם מפסידים רבים מקרבנו.


גם אם מדובר בנורמה ההולכת ומתפשטת במוסדות רבים בישראל, עלינו להוקיעה בכל דרך. זו נורמה פסולה של עושק ורמייה הפועלת מן הסתם בגיבוי הממשלה - או כשותפה בפועל המודעת לפשיעה הנוראה כנגד אזרחי המדינה או כמי שאינה מודעת לה אך אינה פועלת למניעתה על ידי פיקוח ובקרה. מבקר המדינה צריך לבדוק את העניין לעומק. עליו לא רק למנוע את שחיטת התושבים על ידי מי שאמור לעזור להם אלא גם לבדוק מי חטף את זריקות הרעל הללו מן המוסד המרעיל, על מנת לפצותו כמתבקש. חובה – ככל שהפרסום נכון – להעמיד לדין לא רק את אדריכלי הפשע, הלא הם מנהלי הביטוח הלאומי, אלא גם את עורכי הדין שהסכימו לעושק והעושים לקיומו, באמצעותם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה