הפסיכיאטר של האח הגדול יכול להיטיב עם כולנו



הפסיכיאטר של התוכנית, על פי הפרסומים, טוען שהכדורים ניתנים למשתתפים "על מנת לאזנם". אך כך הדבר, מדוע לא יואיל ד"ר רבינוניץ בטובו ויחלק כדורים פסיכיאטריים בלשכת ראש הממשלה....

על פי הפרסומים האחרונים, חילק ד"ר אילן רבינוניץ, הפסיכיאטר של תוכנית הריאליטי "האח הגדול", כדורים פסיכיאטריים לחלק ממשתתפי התוכנית. על פי הנטען, החלוקה נועדה להשפיע על מוחם כך שהם ינהגו בצורה חריגה, כנראה לשם הגדלת הרייטינג של התוכנית. לאן הגענו? האם נתינת תרופות לשם השפעה על המוח, עתידה להפוך לנורמה חדשה במקומותינו? האם ייתכן והשיטה פועלת גם בתוכניות ריאליטי נוספות או, חלילה, גם בנושאים נוספים? עד היכן יכולים להרחיק לכת, המבקשים להגדיל את הונם על חשבון מוחם של אחרים? מה מידת החוקיות של צעד מעין זה? ייתכן שאת התשובות המתבקשות לחלק מן השאלות לא נדע לעולם. ולמרות זאת, אסור לנו להיוותר אדישים.


בעבר הוענשו ספורטאים שנטלו סמים על מנת לשפר את הישגיהם הספורטיביים, מן הסיבה המוצדקת שיש במעשה שינוי מציאות שאינו אלא הונאה. האם יש הבדל בין זה לבין המקרה של האח הגדול? כן, כמובן שיש. במקרה של הספורטאים זו החלטה, שגויה ככל שלא תהיה, אישית של הנוטל את הסם מרצונו החופשי. אבל במקרה של האח הגדול – וככל שהכדורים ניתנו למשתתפי התוכנית כפי שפורסם - זו רמייה הפועלת לשינוי התנהגותי שלא מדעת, במטרה לעשיית רווחים לאחר. במקרה זה, לבעלי התוכנית הרדודה ולבעלי הערוץ המשדר.


הפסיכיאטר של התוכנית, על פי הפרסומים, טוען שהכדורים ניתנים למשתתפים "על מנת לאזנם". אך כך הדבר, מדוע לא יואיל ד"ר רבינוניץ בטובו ויחלק כדורים פסיכיאטריים בלשכת ראש הממשלה, שם האיזונים בקרב המושכים בחוטים של מדינה כולה, נדרשים בדחיפות - לפחות על פי הקורה בה לאחרונה? מדוע מדליפים, חתרנים וצלמי נשים מתחת לחצאיות אינם זקוקים לפחות ליחס דומה לזה של תוכניות הריאליטי? מה, הם לא מנהלי המציאות העצובה והמשפילה שלנו? אז מנין ההפליה המרגיזה הזו? ייתכן ואילו כך עשה הפסיכיאטר המדובר, היו אנשי המשרד החשוב ביותר בישראל מתאפסים מעט, דואגים לרגולציה גם בקרב תוכניות-הרס אחדות ברשתות הטלוויזיה, והדבר היה מיטיב עם כולנו. לא כן?


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה