"הקרקעות במחנות צריפין ישווקו בתוך שנה וחצי"



בשטח של מחנה צריפין - שיעבור לעיר הבה"דים שהקמתה אושרה לאחרונהצפויות להיבנות 17 אלף יחידות דיור. מדובר ב-4,000 דונם שחלקם שייכים לראשון לציון ולבאר יעקב וחלקם גליליים

5 מחנות צה"ל במרכז הארץ - תל השומר, צריפין, סירקין, השלישות ברמת גן והורודצקי בגבעתיים - נמצאים בלבה של תוכנית פינוי הנערכת בימים אלה במשרד הביטחון ובמינהל מקרקעי ישראל. "שטחי מחנה צריפין ומחנה סירקין ישווקו כבר בעוד שנה וחצי", העריך אתמול מנכ"ל המינהל בנצי ליברמןבפני הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, שקיימה דיון מעקב בנושא קרקעות המדינה שבידי צה"ל.

הדיוק נערך בעקבות דוח מבקר המדינה שפורסם לפני כשנה ואשר מתח ביקורת חריפה על התנהלות משרד הביטחון בסוגיית פינוי המחנות, זאת למרות החלטת הממשלה להעברת הבסיסים ממרכז הארץ לנגב והקצאת 19 מיליארד שקל לשם כך. נוסף על כך צוין בדוח כי צה"ל ממשיך להחזיק בבסיסים שננטשו ואינם פעילים, ששטחם הכולל כ-38 אלף דונם.

יו"ר הוועדה ח"כ רוני בר-און ציין בדיון כי למרות דוח המבקר קצב פינוי המחנות איטי מדי, וכי ללא תאריכי יעד משימת הפינוי אינה בראש מעייניו של צה"ל. בראון תקף את התניית פינוי הבסיסים בקבלת תקציב להעברתם לנגב וכן את התנהלות השרים. "השרים מצפצפים על מבקר המדינה", אמר בר-און, "הממשלה טיפלה בדוח ברשלנות, והתנהלות משרד הביטחון לא עונה להתחייבויות וללוח הזמנים שהוא עצמו הגדיר. מדובר בהתנהגות קלוקלת. נציגי משרד ראש הממשלה לא טרחו להגיע לדיון אף שהוזמנו אליו".

ליברמן התייחס לפוטנציאל הבנייה לאחר פינוי הבסיסים ואמר כי "יש 100 אלף יחידות דיור פוטנציאליות בקרקעות שיפונו בין גדרה לחדרה. בימים הקרובים ייחתם הסכם היסטורי ולפיו מחנות סירקין, צריפין, תל השומר, הורודצקי בגבעתיים ושלישות רמת גן יפונו. בשטחים אלה עתידים להיבנות כ-50 אלף יחידות דיור, וצריפין וסירקין ישווקו בתוך שנה וחצי. בקרוב נתחיל בתכנון פינוי מחנה 80".

בכנס נדל"ן שנערך לאחרונה התבטא ליברמן בנוגע לקושי לתכנון הקרקעות בשיתוף משרד הביטחון ואמר כי "רק כדי להכניס מתכננים למחנות נדרשות שנתיים וחצי בגלל סוגיות של סיווג ביטחוני".


"15 מחנות בתהליך החזרה"

בשטח של מחנה צריפין - שיעבור לעיר הבה"דים שהקמתה אושרה לאחרונהצפויות להיבנות 17 אלף יחידות דיור. מדובר ב-4,000 דונם שחלקם שייכים לראשון לציון ולבאר יעקב וחלקם גליליים (אינם שייכים לרשות מוניציפלית). לאחרונה סוכם כי 10,000 יחידות דיור ייבנו בתחומה של באר יעקב ו-7,000 בתחומה של ראשון לציון. נוסף על כך, 1.5 מיליון מ"ר של שטחי תעסוקה יועברו לראשון לציון.

מהנדס עיריית ראשון לציון אלי יהלום מסר לעסקים לאחרונה כי אחד המוקשים בשיווק השטח הוא זיהום בקרקע, ולדבריו יש לבצע בדיקות יסודיות של הקרקע עם פינויה. נוסף על כך, הגישה לאזור נשענת על כביש 44, ולטענת יהלום לא ניתן להעמיס את כמות הבנייה על כביש זה בלבד, ולכן מתקיימים דיונים עם משרד התחבורה על הקמת מחלף באזור.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה