מי סופר את מבקר המדינה?



מסקנותיו המנומקות מן הסתם של המבקר אינן מעניינות את שני השרים הבכירים, המשדרים "עסקים כרגיל". על פי תפיסתם, מיהו מבקר המדינה שיבוא לחרוץ את גורלם?

משרד מבקר המדינה אחראי לבקרה של פעילות הגופים הציבוריים בישראל. למשרד יחידה נפרדת עליה מופקד נציב תלונות הציבור, שתפקידו להגן על האזרח מפגיעת רשויות השלטון. אסון השריפה בכרמל שנבדק על ידי המבקר מיכה לינדנשטראוס, עומד בקריטריון זה בעוד אזרחים מצאו את מותם באסון כתוצאה מטיפול רשלני לכאורה של באי כוחם של רשויות השלטון – כך לפחות על פי פרסומים באמצעי התקשורת המצטטים את דו"ח המבקר העתיד להתפרסם בקרוב. בדו"ח, על פי הפרסומים, מסקנות אישיות כלפי שר הפנים אלי ישי ושר האוצר יובל שטייניץ.
 
אלא שמסקנותיו המנומקות מן הסתם של המבקר אינן מעניינות את שני השרים הבכירים, המשדרים "עסקים כרגיל". על פי תפיסתם, מיהו מבקר המדינה שיבוא לחרוץ את גורלם? מיהו שיאשימם בהתנהלות קלוקלת כאשר הם מהווים דוגמה ומופת – לפחות בעיני עצמם – לניהול אחראי, מקצועי ואיכותי של משרדיהם? הם, עוד לפני קריאתו של הדו"ח, כבר מצהירים שהם ממש, אבל ממש לא יתפטרו. מבחינתם, הכלבים נובחים והשיירה עוברת – כשהכלבים לצורך ההמחשה הינם העובדים והחוקרים במשרד המבקר.
 
זו התפישה מנקודת הראות הצרה והאנוכית של אוהבי השררה. כך ייעשה למבקר החצוף המעז לשפוט את מעשיהם "הנכונים והישרים". שאיש לא יטעה: אף אחד לא יזיזם מכיסאם הרך והחמים בראש משרדיהם. כך לפחות הם מבטיחים בתגובותיהם. נכון הוא שהם מבינים שהקרקע נשמטת תחת רגליהם.

נכון עוד יותר שהם חוששים מן הלינץ' הציבורי לו הם צפויים עם פרסום הדו"ח ונכון לגמרי שוויתור על כוחם ומעמדם בכלל אינו על הפרק מבחינתם. אבל למה לכל הרוחות לזעוק את זלזולם כלפי מי שנבחר לבקר את מעשיהם ולשמור עלינו, אזרחי המדינה, לכל רוחות השמים? האם הם לא מבינים שהכרזותיהם כלפי המבקר הסטטוטורי עלולות לחלחל לאחרון האזרחים שיזלזל מחר בשוטרים ובשופטי ישראל? איזו דוגמה הם מציבים בפני בוחריהם והאחרים היותר שפויים שלא בחרו בהם?
 
זה לא רק ישי ושטייניץ. זו קואליציה שלמה של לוחמים למען טובות הנאה אישיות - המרשים לעצמם לא רק לשפוך מים זו על זה ולא רק לבעוט ברגל גסה בכנסת ישראל. אלו הם הנבחרים הזוכים לגיבויו של ראש הממשלה המעניק להם את הביטחון לנהוג כך.

ראש הממשלה, המתיימר לנהל את ענייני המדינה - תוך זלזול מופגן ברצונו של העם לצדק חברתי - גם כשהוא אינו מסוגל, על פי אמצעי התקשורת, לנהל אפילו את משרדו שלו, עומד מאחוריהם! אז מיהו מבקר המדינה שיגיד לחבורת הנבחרים החשים בטוחים במשרותיהם, כיצד לנהל את עניינינו? מי בכלל סופר אותו?

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה