יפה קליסקי (58), מלמדת כבר כ 30 שנה שיעורי ציור ופיסול. היא מעבירה חוגי נשים בקבוצות קטנות ששם התלמידות לומדות לצייר ולפסל.

"היו לי תלמידות עם מחלות סופניות, הן באו אליי להירגע ולשכוח מהמצב היום יומי, השיעור נתן להן שלוש שעות של תרפיה, רוגע נפשי ויצירת יחסים חבריים עם שאר התלמידות..."

יפה קליסקי (58), מלמדת כבר כ 30 שנה שיעורי ציור ופיסול. היא מעבירה חוגי נשים בקבוצות קטנות ששם התלמידות לומדות לצייר ולפסל. שלומית אחת מתלמידותיה עוברת טיפולי דיאליזה שלוש פעמיים בשבוע במחלקת דיאליזה "חזרתי לשיעורי הציור לאחר שלא מצאתי את עצמי, היה קשה לי מאוד בדיאליזה.שלומית מספרת שהשיעורי ציור הם התמכרות "שיעורי הציור זה כמו אחד שלוקח סמים, שחייב את הסם שלו".

רב הציורים שלי הם ציורי נוף. כשנכנסים לשיעור הציור רואים צבעים של שקיעה שמתמזגת עם כחול עמוק של ים, שדות שטופים בשמש שקרני השמש מענגות את כל הנוף הציורי, בתים עתיקים עם קשתות מעוטרות ובובות של פסלים מגונדרות ומחוייכות, לאווירה הפסטורלית הזאת מתמזגות שיחות הנשים ברקע שהם אנטי תזה לציורים עצמם שיחות על היום הקשה שעבר, על קשיים עם הילדים, על המצב הכלכלי ועוד.

"בשיעור התלמידות נפתחות ומדברות על הבעיות ואז את מבינה שאת בורג קטן במערכת ופתאום הבעיות שלך נראות ממש קטנות לעומת הבעיות של התלמידות האחרות" כך מציינת שלומית.
שושנה שמתבוננת מהצד מפסלת בובה מחוייכת שמקושטת בפרחים צבעוניים היא מוסיפה "השיעור הוא תחליף לפסיכיאטר בשבילי"

שלומית מספרת על יחסיה החבריים עם האומנית יפה קליסקי " מאז ומתמיד יפה הייתה חברה קרובה, היא נמצאת בשבילי גם מעבר לשיעורי הציור ואיפה שאני יכולה לעזור אני גם עוזרת לה".

שלומית נמצאת אחרי חמש השתלות ומועמדת להשתלת כלייה נוספת, היא ממשיכה ללמוד ציור וביתה מקושט בהרבה תמונות ופסלים.

את חוגי האומנות של יפה קליסקי ניתן ללמוד בראשל"צ ולמצוא פרטים נוספים דרך הפייסבוק yaffa kalisky

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה