התחילו בשכונה בראשון לציון כיום משתפים פעולה על YAHOO



את החברה ייסדו עמית רשף וקובי רם, חברי ילדות שאת חברת המחשבים הראשונה שלהם פתחו בשכונה שבה גרו בראשון לציון בגיל 16 וחצי.

מתברר שלא צריך לפעול מהרצליה פיתוח ולגייס עשרות מיליוני דולרים כדי להצליח בהייטק. חברה אלמונית מנס ציונה, שגייסה בסך הכל פחות ממיליון דולר, הופכת בימים אלה לשותפה של יאהו בהפצת מודעות פרסום ודילים ברשת. מדובר בווקסיגו (Vexigo) שהוקמה רק לפני שלוש שנים, ולא עבר כמעט יום שבו לא היתה רווחית.
 
וקסיגו, שגייסה הון ראשוני ממנכ"ל אלווריון לשעבר צביקה פרידמן ומאיש העסקים דוד שושן, פיתחה מערכת המתיימרת לשנות את כללי המשחק בעולם הפרסום המקוון. למעשה, וקסיגו הולכת בדרכן של ענקיות אינטרנט ישראליות כמו קונטרה, פיר39 ודאבל ווריפיי, שהצליחו לפלס דרך ולהפוך למובילות בתחום הפרסום הסמנטי, זה היודע להתאים בין תוכן הדף לפרסומת ולהעדפות הגולש. אלא שווקסיגו, כך נראה, יודעת לקחת את הטוב מכל החברות יחד ולהפכו למוצר שלם, המציע ערך מוסף למפרסמים ולרשתות הפרסום.

 
לאחרונה בחרה ענקית האינטרנט יאהו בווקסיגו כדי שזו תספק את שירותיה על גבי פלטפורמת הפרסום שלה. שיתוף הפעולה האסטרטגי עם יאהו יעמיד את הטכנולוגיה של וקסיגו הישראלית במיקום מרכזי ברשת הפרסום של יאהו: על שרתי רשת הפרסום שלה.
 
וקסיגו תנתח עבור יאהו עשרות מיליארדי עמודי אינטרנט ביום, ותאפשר לה להציע שטחי פרסום המותאמים מראש ללקוחותיה. באופן זה מעלה וקסיגו את רמת השקיפות שמבקשת יאהו לספק - דבר שמשרת הן מפרסמים והן בעלי אתרים. לטובת העבודה עם יאהו גייס רם 15 עובדים וחתם על הסכם עם אמזון לרכישת פעילות שרתים בהיקף של עשרות מגה־ואט.
 
את החברה ייסדו עמית רשף וקובי רם, חברי ילדות שאת חברת המחשבים הראשונה שלהם פתחו בשכונה שבה גרו בראשון לציון בגיל 16 וחצי. רם הספיק מאז להקים את חברת טכנולוגיות המיקום Anywhere, ומ־2009 השניים מנהלים את וקסיגו שבבסיסה מתאימה בין הגולש, תוכן האתר שבו הוא גולש, הדפים שבהם ביקר לאחרונה והמיקום הגיאוגרפי שלו, לבין מודעת הפרסום המופיעה בפניו.

קרדיט: אסף גלעד calcalist.co.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה