האחים גינדי עוברים למנהטן



ראשי חברת הבנייה הגדולה החליטו לעצור את ההשקעות הגדולות בארץ ולהעביר את מרכז פעילותם לניו-יורק. הגינדים מקימים מטה גדול במנהטן, ובכוונתם להשקיע בתיק נכסים בעיר קרוב ל‭500-‬ מיליון דולר.

ראשי חברת הבנייה הגדולה החליטו לעצור את ההשקעות הגדולות בארץ ולהעביר את מרכז פעילותם לניו-יורק. הגינדים מקימים מטה גדול במנהטן, ובכוונתם להשקיע בתיק נכסים בעיר קרוב ל‭500-‬ מיליון דולר. המשמעות: מסים שהיו אמורים להגיע לישראל יגיעו למדינה זרה

האחים משה ויגאל גינדי עוצרים השקעות גדולות בישראל ומעבירים את מרכז הכובד של פעילותם למנהטן, בעקבות המיתון המסתמן ומצוקת הקרקעות בישראל, כך נודע ל"ממון‭."‬ הגינדים מקימים בשבועות האחרונים מטה גדול במנהטן, ובכוונתם להשקיע בתיק נכסים בעיר קרוב ל‭500-‬ מיליון דולר.

 
החברות של גינדי ימשיכו כמובן בפעילות בישראל ובבניית אלפי יחידות דיור‭".‬איש מבני המשפחה לא יעבור לגור שם, אך הם יבלו בזמן הקרוב הרבה על הקו ניו-יורק-ישראל להשלמת העסקה ויקימו צוות‭,"‬ אומר מקורב.
 
המשמעות: מסים שהיו אמורים להגיע למדינה יגיעו למדינה זרה. "עקב עצירת הפעילות השוטפת של הנדל"ן בארץ, יזמים גדולים כמו גינדי מחפשים שווקים חלופיים והזדמנויות עסקיות בחו"ל. חשוב מאוד שהממשלה תנקוט צעדים כדי לחדש את תנופת הבנייה בארץ, כדי שיזמים גדולים לא ישקיעו בחו"ל ויעצרו השקעות בארץ ויהיה מאוחר מדי‭,"‬ אומר ג'קי מקמל, מנכ"ל חברת ייעוץ הנדל"ן מאן נכסים.
 
ההשקעה תתחיל בניו-יורק ותמשיך לפלורידה. "לא מדובר ברכישת מונומנטים דוגמת הפלאזה של תשובה, בניין הטיימס סקוור או מגדל השעון של לבייב‭,"‬ אומר מקורב לעסקה, "אלא שורה של נכסים לבנייה, כולל מגדלי מגורים ומשרדים וגם מרכזי מסחר‭."‬ לדבריו, הכוונה היא לבנות את הפעילות מאלף עד תו.
 
בכוונת הגינדים לשלב בפעילות החדשה את הידע שצברו בישראל לאור הצפי לעליות ולהתעוררות הנדל"ן בארה"ב, עקב הקטנת הרווחים בישראל והיעדר קרקעות זמינות לבנייה.
 
ציר מרכזי

משפחת גינדי נחשבת כיום לציר מרכזי בענף הנדל"ן עם פרויקטים בהיקף גדול, החל מקניון הזהב בראשל"צ של ההורים, דרך דרום הקריה ושרונה של גינדי החזקות (ילדי יגאל גינדי), ועד לשוק הסיטונאי של גינדי השקעות (ילדי משה גינדי) - מלבד עשרות פרויקטים ברחבי המרכז, מפתח תקווה, דרך ראשל"צ, שהם, רמת השרון ורמת-גן. ההחלטה לעבור לארה"ב היא משמעותית וצפויה להשפיע על השקעות המשפחה בפרויקטים חדשים עתירי ממון בישראל.
 
כיום מפוצלת המשפחה לשלוש זרועות המעורבבות זו בזו. חלוקת הרכוש מראש, לדעת האחים, תמנע בעתיד מריבות משפחתיות בין בני הדודים, שנעשו מובילים בתחומם וגם מתחרים על אותן משבצות קרקע, אבל הכל מכוון מלמעלה על ידי ההורים, השותפים עימם בכמה פרויקטים.
 
זו אינה הפעם הראשונה שהאחים מנצלים הזדמנויות בחו"ל בעקבות המיתון בארץ. ב‭2004-‬ הם השקיעו בלונדון כשהמצב בארץ היה קשה. עם זאת, במשפחה מעריכים כעת כי מחירי הדירות בישראל ימשיכו להאמיר ב‭10%-‬ ב‭,2012-‬ אולם אין די קרקעות להשקיע בהן ופוטנציאל הצמיחה מצומצם.
 
דובר החברה, צבי וילדר, סירב להגיב לידיעה.

הכתבה התפרסה הבוקר במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

קרדיט: עופר פטרסבורג YNET


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה