סולידריות מחממת את הלב בחי כיף



בימים הקרים במיוחד - התגייסה להקת סוריקטות – יונקים ממשפחת הנמייתיים, להגן ולחמם גור קטן בן כחודש, באמצעות יצירת מעין הר סוריקטות סביב הגור.

בחי-כיף, גן החיות ראשון לציון, מתגלה דוגמה מחממת את הלב להתמודדות בעלי החיים עם הקור החורפי. בשבועות האחרונים כשהחורף החל לתת את אותותיו – בימים הקרים במיוחד - התגייסה להקת סוריקטות – יונקים ממשפחת הנמייתיים, להגן ולחמם גור קטן בן כחודש, באמצעות יצירת מעין הר סוריקטות סביב הגור. הסוריקטות התכדרו האחד עם השנייה עד ליצירת "כדור חום" עבור הגור. המחזה מחמם את הלב.
 
בחי כיף חיה לה משפחת סוריקטות מאושרת המונה 14 חברים מתוקים. סיפורה של המשפחה המורחבת מתחיל דווקא בשני זכרים, חיימיקו ואלכס, אשר חיו להם בבדידות מזהירה, מכיוון שלא נמצאה נקבה פנויה. זה מכבר, נפטר חיימיקו בשיבה טובה-סוריקטות למרבה הצער אינן חיות זמן רב: 6-8 שנים לכל היותר. אלכס לא נותר בודד לזמן רב. כעבור זמן מה, בשמחה גדולה, נמצאה נקבה רווקה ופנויה בקיבוץ בצפון הארץ אשר הובאה אחר כבוד לחי-כיף - חגית.
 
היום בו הגיעה חגית לחצר היה יומו הגדול של אלכס, אשר מעולם לא נראה מאושר כבאותו היום. מסוריקטה קטנטן וביישן הוא הפך בין רגע למלך האריות! נהם, חיזר, נשף והסתובב סביב הכלוב של חגית כאחוז דיבוק.
 
כעבור מספר ימים התחבר הזוג והחל במרץ במצוות פרו ורבו. כעבור שנתיים בלבד התמלאה החצר בסוריקטות חמודות שחלקן הועברו לפינות חי וגני חיות אחרים בישראל. במשפחת הסוריקטות יש רק זוג אחד מתרבה –אלכס וחגית.  השאר חיים את חייהם הפעלתנים בלהקה אך לא יתרבו.
 
חיי להקות הסוריקטות הדוקים מאוד וישנה ערבות הדדית גדולה בין החברים בה. בלהקת הסוריקטות תמיד יימצא שומר שעומד על המשמר בזמן שהאחרים עסוקים בחפירת מחילות, בארוחה טעימה או בכל דבר אחר. במקרה של סכנה מתקרבת השומר יתריע וכל הלהקה תפעל בהתאם. בנוסף, לכל להקה מערכת מחילות משותפות, שבהן אפילו בית שימוש ציבורי משותף.

דוגמה לקשר המיוחד ניתן לראות בימים אלו, כאשר נרתמה הלהקה להגן על גור קטן שנולד לפני חודש. המבקרים שיגיעו בימים הקרים במיוחד יוכלו לראות את הפלא המיוחד. האמיצים פחות, שיבחרו ביום חורפי שטוף שמש יוכלו להתרשם מחיי היומיום של החיות המקסימות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה