פתיחת קו הרכבת ראשל"צ-ת"א יוצרת אזורי ביקוש חדשים ומפתיעים



מגמת פתיחת קווים חדשים של הרכבת יוצרת אזורי ביקוש חדשים ומפתיעים כגון - מגרשים הצמודים לתחנת הרכבת החדשה בראשל"צ.

מה שהיה הוא שיהיה. לקראת תחילת השנה האזרחית, ינואר-פברואר 2012 יתחדשו עליות המחירים. נכון, תומכי המאבק החברתי מקווים לראות בתים במחירים של קוטג' (ולא קוטג' במחיר של דירה) אבל בהיעדר הוזלת מחירי קרקע ותנופת בנייה מהירה, ימשיך השוק להתנהל במסגרת של היצע וביקוש, מרכזי הערים יישמרו על כוחם ומחירי הדירות יוסיפו לעלות.

שנת 2012 תתאפיין בחזרה לשוק השירות כאשר שיעור המשקיעים מבין הקונים יקטן, ושיעור הרוכשים לצורך מגורים יגדל. אם בשנת 2011 יחס הרוכשים- משקיעים 30%, רוכשי דירות למגורים- 70%. 2012 היחס יהיה- משקיעים- 15% ורוכשי דירות למגורים- 85%.

 מחירי השכירות בת"א ב-2012 יישארו ברמתם הנוכחית. אין תקווה להורדת מחירים לאור העובדה שההיצע לא גדל והביקוש לפחות נישאר כשהיה.

בפריפריה, תיתכנה מגמות ירידה לאור העובדה שחלק מתושבי הפריפריה ייתכן ויסתייע בידם לרכוש דירה ויחס הבעלים-משכירים עשוי להשתנות. עוד, צפוי מלאי דירות שיעודן היה להשקעה בפריפריה, להימכר. וזאת, מתוך רצון המשקיעים לנצל את חלון ההזדמנויות שנוצר עד 2013 לפטור ממס. דבר זה ייתכן ויגרום לירידת מחירי הדירות בפריפריה.

בשונה מהסערה שהתחוללה בשוק הנדל"ן למגורים הביקושים לנדל"ן מסחרי ועסקי כגון משרדים ותעשיה גדל במהלך השנה ואף המחירים עלו ויצרו שנת שגשוג לנדל"ן העסקי. מגמת העלייה תמשך גם בשנה הבאה.

 מגמת פתיחת קווים חדשים של הרכבת יוצרת אזורי ביקוש חדשים ומפתיעים כגון - מגרשים הצמודים לתחנת הרכבת החדשה בראשל"צ.

קרדיט: עליזה כהן calcalist.co.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה