4 טעויות בהתנהלות בשוק ההון

$(function(){setImageBanner('83638217-af3a-42b6-8456-4828a3a65db0','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,42759,'Image','');})

שוק ההון מושך אליו בתקופה האחרונה משקיעים רבים, חלקם צעירים החולמים על התעשרות בלחיצת כפתור וחלקם עם מודלי השקעה מתוכננים. עבור שניהם ייתכנו טעויות נפוצות, שבכתבה הבאה נסקור ארבע מהן

pixabay

  1. היזהרו מסיסמאות והבטחות ל'כסף קל'

אנשים רבים חולמים על התעשרות מהירה ודרכים קלות להרוויח כסף. בימים אלו של מגפת הקורונה המאופיינים באי ודאות כלכלית וחשיפה למושגים כמו חל"ת ועבודה מהבית - חיפוש של הכנסה נוספת הפך לרלוונטי ביותר. כיום, כשכל מה שצריך מבחינה טכנית לפתיחת תיק מסחר בשוק ההון, זה גישה לאינטרנט ומחשב, לא פלא ששוק ההון משך אליו משקיעים רבים בתקופה האחרונה.

עם הפופולריות הרבה של השקעה בשוק ההון, וחיפוש מידע התחלתי הקשור בנושא ברחבי האינטרנט, נתקלתם בוודאי במדריכים שונים ל'השקעות בטוחות', דרכים לזיהוי מניות מוצלחות והבטחות שונות לתשואות מבטיחות בזמן קצר. כמו בכל תחום, תמיד כדאי לבדוק לעומק את מה שמציעים לכם, ולא ללכת שבי אחר סיסמאות. כמו שאמא תמיד הייתה אומרת לנו- 'כסף לא גדל על העצים', גם בשוק ההון אין נוסחאות קסם לתשואות גבוהות.

 

  1. בחרו את אופן השקעה המתאימה לכם

ההשקעות האפשריות בשוק ההון הן רבות ומגוונות - ממסחר עצמאי, קרנות גמל ועד ניהול תיקי השקעות. כל אפיק השקעה צריך להיות מותאם למשקיע בצורה אינדיווידואלית. כך, לאחד מסחר עצמאי יתאים יותר, ולשני יהיה עדיף להשקיע דרך הבנק או בית השקעות.

גם אפיק ההשקעה (מנייתי, פאסיבי, אגרות חוב ועוד) צריך להיות מותאם אישית בהתחשב בשיקולים שונים כמו גובה הכנסה חודשית, גובה החיסכון החודשי, מצב משפחתי, ולקיחה בחשבון של עד איזה סכום נרשה לעצמנו להפסיד, מבלי להיכנס לסחרור כלכלי.

 

  1. הנבואה ניתנה לשוטים

טעות נוספת ונפוצה היא הנחת הנחות מקדימות. בין אם זה מנתוני עבר טובים של מניה ו/או חברה מסוימת ובין אם זה מהמלצה של חבר או מומחה כלשהו. בסופו של דבר אף אחד לא יכול לדעת מה יילד יום, ושוק ההון הראה לא פעם שהוא מתנהג גם בניגוד גמור ל'היגיון' ולדרך בה חשבנו שינהג.

בסופו של דבר השקעה צריכה להיות מבוססת ל מחקרים מעמיקים, בחינת דוחות כספיים ועוד. אימוץ אסטרטגיית השקעה לטווח ארוך יכול להניב לכם תשואה גבוהה מאשר השקעה לא ממוקדת.

 

  1. התחילו בכסף 'קטן'

בין אם החלטתם לצלול להשקעה בשוק ההון ללא הכנה מוקדמת ובין אם למדתם ועשיתם מחקרים מקדימים, בשלבים הראשונים כדאי להיזהר מהשקעות מאסיביות ובלתי פרופורציונליות. התחילו בסכומים קטנים, תראו שאתם שולטים בפקודות המסחר השונות ובמערכת המסחר דרכה בחרתם לסחור, ורק לאחר שתרגישו מספיק בטוחים - תוכלו להכניס את מלוא הסכום שייעדתם להשקעה לתיק המסחר שלכם.

כמו בכל השקעה, גם בשוק ההון יש לקחת בחשבון היתכנותם של הפסדים. לכן, כדאי להגדיר לעצמכם מראש סכום ייעודי להשקעה, ולא להתפתות להכניס לתיק ההשקעה שלכם סכומים מעבר לתקציב.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה