קומפוסטרים ביתיים במחיר מסובסד



משקיעים בסביבה: מעל ל-300 קומפוסטרים ביתיים במחיר מסובסד נמכרו לתושבי העיר, לבתי ספר ולגנים

עיריית ראשון לציון מקדמת בימים אלה מהלכים בהיקף גדול בתחום המחזור והשמירה על איכות הסביבה; על מנת  לצמצם את כמות הפסולת הביתית המצטברת בעיר ולהפוך את העיר "לירוקה יותר" החליט ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, לעודד את תושבי ראשון לציון לרכוש קומפוסטרים במחיר מסובסד המספק פיתרון יעיל ונוח לצמצום מספר בעיות; מאז ועד היום נמכרו מעל ל-300 מכשירים  על מנת  לצמצם את כמות הפסולת הביתית המצטברת בעיר החליט ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, לעודד את תושבי ראשון לציון לרכוש קומפוסטרים, במחיר מוזל: 70 שקלים בלבד, במקום  250-300 שקלים.

מאז, בשנה האחרונה, נרכשו על ידי התושבים מעל ל-300 קומפוסטרים ביתיים. נכון להיום, כל תושב  מייצר בממוצע כ- 35 קילוגרם פסולת ביתית מדי חודש. כמות הפסולת העירונית רק הולכת וגדלה והשנה כבר נדרש תקציב שנתי של 32 מליון שקלים כדי לפנות את האשפה המצטברת מדי יום ולהעביר אותה להטמנה בדרום הרחוק. ההוצאה הזו, המהווה כ – 5 אחוזים מהכנסות הארנונה, מעיקה מאוד על הקופה הציבורית.

היום, כל טון אשפה שחייבים לשנע אל המטמנות המורשות כבר עולה לתושבי העיר כ- 600 שקלים. בשנים הקרובות יעלה היטל ההטמנה שהעירייה חייבת לשלם למדינה מ – 50 ל-90 שקלים לטון אשפה וברור לכל שאם לא נפעל לצמצום הכמויות  האלה, ההוצאה הזו רק תלך ותגדל. כיוון שכמעט חצי מכמות הפסולת הביתית מורכב משאריות מזון וגזם הניתנות למחזור, הקומפוסטר הביתי, שמוצע כעת לתושבים במחיר מסובסד, מספק פיתרון יעיל ונוח לצמצום הבעיה. באמצעות הפרדת אשפה ושימוש בקומפוסטר הביתי יכול כל תושב להפחית את כמות הפסולת שדורשת פינוי והטמנה יקרים. כשמציבים את הקומפוסטר בפינה מוצלת של הגינה בבית הפרטי או המשותף, אפשר להפוך בקלות  חלק משמעותי משאריות המזון והגזם לקומפוסט, שמשמעותו, זבל אורגני.

כך, גם מקטינים את כמות הפסולת הביתית שצריך להוציא מהעיר, גם חוסכים בהוצאות, גם מגנים על הסביבה וגם מדשנים גינות ועציצים והופכים את ראשון לציון לעיר ירוקה ויפה יותר. הקומפוסטרים הם רק חלק קטן מתכנית כוללת שהצטרפה אליה העירייה לאחרונה והיא תכנית הפרדת פסולת ביתית לשני זרמים - פסולת יבשה ופסולת רטובה, אשר מקדם המשרד להגנת המשרד להגנת הסביבה. במסגרת זו, מעניק המשרד חבילת סיוע מוגברת לרשויות, אשר יקדימו לעבור להפרדת פסולת ביתית לשני זרמים ויעמיד תקציב בסך 100 מיליון ₪ ליישום הפרויקט. עיריית ראשון לציון, מצידה, מתחייבת להקצות את התקציבים הדרושים להשלמת מימון העלות של  מערך הפרדת הפסולת לשני זרמים עד לשנת 2020.

המעוניינים לרכוש קומפוסטר במחיר 70 שקלים ולקבל הדרכה קצרה לגבי אופן הפעלתו מוזמנים להתקשר למיה שפירא, רכזת חינוך סביבתי, האגף לאיכות הסביבה, עיריית ראשון-לציון , בטלפון  039547782 או 6728113 054     


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה