הפחתה בארנונה לעסקים בתקופת הפיתוח



מועצת העיר אישרה פה אחד הפחתה בתשלומי הארנונה לעסקים בתקופת הפיתוח לבעלי העסקים במדרחוב רוטשילד ובמתחם הבילויים בעיר.

לידיעת בעלי העסקים במדרחוב רוטשילד ובמתחם הבילויים בעיר: מועצת העיר אישרה פה אחד הפחתה בתשלומי הארנונה לעסקים בתקופת הפיתוח.

מתחם הבילויים באזור התעשייה הישן ומדרחוב רוטשילד בעיר נמצאים בימים אלו בעיצומו של הליך פיתוח מאסיבי, אותו מובילה החברה הכלכלית.בשל אי הנוחות הנגרמת לבעלי העסקים במקום כתוצאה מעבודות הפיתוח, אישרה מועצת העיר את הצעת ראש העירייה להפחית בתשלומי הארנונה לעסקים, על ידי שינוי סיווג מאזור א' לאזור ב' בעת תקופת הפיתוח. על פי המלצה שניתנה על ידי הנהלת העירייה, תחול ההנחה על העסקים באזור התעשייה הישן, הממוקמים ברחובות ברשבסקי, בקר עד פריימן ובחלקו של רחוב שמוטקין בלבד. באשר למדרחוב רוטשילד, תחול ההנחה על עסקים הממוקמים בין הרחובות הרצל למוהליבר.

זכאותם של העסקים להפחתה בתשלומי הארנונה תינתן רק עבור התקופה בה מתבצעות עבודות הפיתוח. כניסתה לתוקף של ההפחתה בתשלומי הארנונה, טעונה את אישורם של שר הפנים ושל שר האוצר, אשר ככל הנראה ידונו בעניין רק בשנת 2012. במקרה כזה, יקבלו בעלי העסקים הזכאים החזר באופן רטרואקטיבי, מרגע בו תאושר ההחלטה על ידי השרים.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור: "ראשון לציון הולכת לקראת התחדשות. אזור מדרחוב רוטשילד ואזור מתחם הבילויים בעיר עוברים תהליכי פיתוח מאסיביים בעלויות חסרות תקדים, בסופם יהוו מוקדים מרכזיים חדשים ומשודרגים אשר יזוהו עם העיר ראשון לציון.  תושבי העיר ובעלי העסקים במוקדים אלו ייהנו בסיומן של עבודות הפיתוח, מאזורים אורבאניים מודרניים, המספקים תעסוקה לשעות הפנאי בסטנדרטים הגבוהים ביותר. עם זאת אנו מודעים לכך שבעת עבודות הפיתוח סובלים בעלי העסקים מאי נוחות ולכן קיבלה מועצת עיריית ראשון לציון, פה אחד, את ההחלטה בדבר ההפחתה בתשלומי הארנונה עבור בעלי העסקים. אנו מקווים שההחלטה תעבור את אישורם של שר האוצר ושר הפנים, לשביעות רצונם של בעלי העסקים".

מנכ"ל החברה הכלכלית, ניצן פלג:"אנו פועלים בשיתוף פעולה עם בעלי העסקים וקשובים לבקשותיהם, על מנת להקל עליהם ככל האפשר בעת עבודות הפיתוח. במסגרת זו, הכשירו החברות העירוניות, חניון רכב במתחם על מנת להקל במעט על אי הנוחות. החברה הכלכלית תמשיך לבצע את עבודתה תוך התחשבות ותאום עם בעלי העסקים כדי לצמצם למינימום את הפגיעה במהלך העבודות".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה