היצע הדירות החדשות עלה בכ- 14.3%



מהנתונים עולה, כי חלה עלייה של כ- 14.3% במלאי הדירות החדשות שמוצעות למכירה ברבעון הראשון של 2011 .

בסוף הרבעון הראשון של 2011 היצע הדירות החדשות למכירה בראשון לציון היה 388 יח"ד, כך עפ"י נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מהנתונים עולה, כי חלה עלייה של כ- 14.3% במלאי הדירות החדשות שמוצעות למכירה ברבעון הראשון של 2011  בהשוואה לרבעון הראשון של 2010. עם זאת, מנתונים נוספים שמציגה הלמ"ס, עולה כי בשנת 2010 נמכרו בראשון לציון 766 יח"ד, ועפ"י הערכות קבלנים המלאי שקיים כיום לא יספיק להדביק את הביקושים הקיימים כיום בשוק.

לדברי רפי צרפתי, מנכ"ל משותף בחברת צרפתי צבי ובניו, הבונה את פרויקט צרפתי unique בנחלת יהודה, "אני שמח שחלה עלייה בהיצע הדירות החדשות למכירה בראשון לציון, אין ספק שזה חשוב, ולו כדי למשוך יותר זוגות צעירים לקנות דירה בעיר. עם זאת, מלאי של 400 דירות לא מספיק כדי לענות על הביקושים, בעיר כמו ראשון לציון צריך להיות מלאי של לפחות 2,000 יח"ד בשנה כדי שהמחירים לא יעלו".

לדברי ראול סרוגו, מנכ"ל משותף בחברת סרוגו ראובן, הבונה את פרויקט בראשית בנחלת יהודה, "למרות העלייה היפה בהתחלות הבנייה השנה, הרי שמלאי הדירות החדשות המוצעות למכירה, לא עולה באותו שיעור. ראשון לציון היא עיר הלוויין הגדולה ביותר בגוש דן, והביקושים לדירות בעיר מגיעים ממשפרי דיור וזוגות צעירים מתוך העיר כמו גם מחוצה לה. כנראה שרמת הביקושים בפועל עדיין גבוהה משמעותית ביחס להיצעים".

קרדיט: מערכת ספונסר


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה