ויטמין C זה מעשי!!



החורף הגיע עם הגשם, הרוח, הקור והלחות. וחלק מאתנו מתחילים להרגיש קצת מקוררים, מצוננים, עם נזלת שמלווה כבר כמה זמן-יש פתרון.

החורף הגיע עם הגשם, הרוח, הקור והלחות. וחלק מאתנו מתחילים להרגיש קצת מקוררים, מצוננים, עם נזלת שמלווה כבר כמה זמן, לפעמים עם חולשה או כאב ראש.
מזג האוויר משפיע באופנים שונים וזוהי מערכת החיסון, בשילוב עם מערכות נוספות בגוף, שאמורה לעזור ולשמור עלינו במצבים כאלה. מערכת החיסון נמצאת בבעיה מאחר והיא מוצאת את עצמה חשופה לגורמים פנימיים וחיצוניים המפריעים לעבודתה.

 
הגוף לא מקבל תמיד את כל ההזנה שהוא זקוק לה, או שההזנה שהוא כן מקבל אינה איכותית במיוחד.למשל, בשלבים שונים בחיים איננו אוכלים פירות וירקות (ילדים, קשישים, בזמן העבודה ).
 
מעבר לחיי היום יום, גם מצבים מיוחדים שאדם  עובר כמו חתונה, מעבר דירה, קניית אוטו ותחילת שנת לימודים חדשה יכולים להכניס אותו ל stress   .
 
עישון אקטיבי או פסיבי והחשיפה למזהמי אוויר דרך עשן מכוניות, אוטובוסים ומכונות בעבודה מחלישים אותנו גם הם.במצבי פציעות, ניתוחים ומחלות אקוטיות או כרוניות יש לגוף צורך מוגבר בחומרים מזינים.נטילת תרופות וגלולות באופן קבוע ו/או אנטיביוטיקה מדי פעם מחלישה גם היא את המערכת החיסונית שלנו.
 
כמו כן קיימים מזהמים במי השתיה שלנו ובמזונות שעברו ריסוסים או טופלו בחומרים כימיים אחרים.עם כל הדברים הללו ועוד צריכה המערכת החיסונית שלנו להתמודד בכל רגע שעובר.
 
בכדי שהיא תוכל להתמודד בצורה אופטימלית היא זקוקה לעזרה רבה מאתנו. העזרה המיידית קשורה במזון שאנו אוכלים ובדרך התייחסותנו למציאות שסביבנו.
 
 נכון, אפשר לקחת תוספי ויטמינים ומינרלים וצמחי מרפא מסוגים שונים, בכדי לחזק את המערכת החיסונית, אך השורה התחתונה היא שאם אין לנו בסיס תזונתי בריא, לגוף יהיה קשה להתמודד עם כל מה שמסביבו. תוספות המזון- כשמן כן הן ואין לסמוך עליהן במקום תזונה. מחקרים הראו שנטילת תוספים במקום תזונה נכונה עלולים לגרום למצב בו חומרים מועילים אלה יהפכו, בתנאים מסוימים, למזיקים.
 
 
 
וחוץ מזה, מה ההגיון בלבזבז כספים רבים על תכשירים, כדורים ואבקות "טבעיות" במקום להשתמש במה שהטבע נתן לנו בשפע ?
 
 
ישנם גם, כמובן, מקרים בהם יש צורך לתגבר את הגוף ע"י נטילת תוספים לצד תזונה מתאימה. במצבים אלה ימליץ יועץ תזונתי מתאים על המינונים ואופן הנטילה של התוספים.
 
 
איך מתקשר ויטמין C לכל האמור לעיל ?
 
ויטמין C הוא ויטמין החשוב לחיזוק המערכת החיסונית (בשילוב עם חומרים נוספים, שעליהם אכתוב בהמשך). כיום יודע כמעט כל ילד שנגד הצטננויות ושפעת לוקחים C.
ואכן האדם הוא אחד מבעלי החיים הבודדים (ביחד עם שרקנים וקופים) שאינם מסוגלים לייצרו בגופם ונאלצים להסתמך על אספקתו מהמזון.
הוא אינו נאגר בגוף ומופרש עם השתן, על כן יש לדאוג לכמות מספקת לאורך כל שעות היום.
 
 
לויטמין C כ-300 תפקודים ביולוגיים , אלו רק חלק מהם:עזרתו למערכת החיסונית מתבטאת בכל חלקיה. כל תאי הדם הלבנים זקוקים לו לפעילותם.
הוא עוזר להגן מפני זיהומים וסרטן בגלל התכונות האנטי- חימצוניות שבו, מה שחשוב גם למעשנים (כל סיגריה "מבזבזת" 25 מ"ג (C.C חשוב בייצור הקולאגן- החלבון העיקרי ברקמת החיבור, העוזר לאיחוי רקמות ופצעים,מונע דימומים ועוד.הוא חשוב למצבי stress, בהיותו חומר מוצא להורמוני הסטרס בגוף.עוזר לפירוק כולסטרול ולשמירה על גמישות כלי הדם וע"י כך מגן על הלב.חשוב לעצמות, מאחר ועוזר להטמיע סידן בגוף. כמו כן משפר את ספיגת הברזל והופךחומצה פולית לפעילה.עוזר למנוע קטראקט ודלקות חניכיים.מוריד את רמת ההיסטמין ולכן מפחית סימפטומי אלרגיות.דרוש לפירוק תרופות בכבד.
 
 
 
במצבי מחסור ב - C ניתן יהיה להבחין בדימומים מהחניכיים (גם בצחצוח שיניים), כאבי פרקים, רגישות לחבלות, איחוי איטי של פצעים ושברים, מערכת חיסון חלשה.
מחסור יכול לגרום גם לאנמיה באופן עקיף ולהגיע עד למצב של צפדינה (מחלת חסר קלאסית של C שהייתה נפוצה בעבר בקרב ימאים וכן במקומות בהם היה מחסור בפירות וירקות) ובאופן קיצוני גם לחולשת כלי דם ולהתקפי לב.מצבי עודף שכיחים פחות, מאחר ולגוף היכולת להוציאו החוצה דרך השתן, אך הם יכולים להתבטא בשלשולים, כאבי בטן והקאות .
 
 
היכן מוצאים אותו?
 
כל הפירות והירקות מכילים ויטמין C, אך ישנם כאלה בעלי ערך גבוה במיוחד והם לאו דווקא פירות הדר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה