גדולתה של הפסטה.



נעמה מ''ספגטים'' חשפה בפנינו מידע מרתק אודות הפסטה וחשפה בפנינו את החוקים והכללים לבישולה.

פסטה היא כמו לחם - מרכיב בסיסי ומשביע שבאמצעות דמיון, יצירתיות ואפילו שאריות מהמקרר, אפשר להרכיב רוטב  שיהפוך אותה לארוחה מענגת בפני עצמה.

נעמה מ"ספגטים", חשפה בפנינו מידע מרתק אודות הפסטה וחשפה בפנינו את החוקים והכללים לבישולה.
הפסטה היא אוכל איטלקי נפוץ. היא למעשה בצק עשוי קמח דורום שהוא קמח דחוס. מאותו בצק מיוצרים סוגים שונים של פסטה בעלי צורות שונות ומגוונות. באיטליה נהוג להגיש אותה  אחרי מנות האנטיפסטי או המרק, ולפני מנת הבשר העיקרית. אפשר למצוא באיטליה סוגים שונים של פסטה המסווגים לפי צורת הפסטה, אורכה והאזור שבו היא מיוצרת. פסטה נמכרת כפסטה יבשה, תעשייתית, פסטה מבושלת למחצה ומוקפאת. אולם הטובה מביניהן היא הפסטה הטרייה, המיוצרת בבית.

יתרונות הפסטה רבים. אפשר לעשות ממנה מנה חלבית או בשרית. מנה מתוקה או מלוחה.  פסטה משמשת גם כארוחה מהירה - תוך חצי שעה אפשר להגיש אותה. היא מתאימה לכולם: ילדים עד מבוגרים , צמחוניים ואף חובבי הבשר והדגים.

לכל סוג של פסטה, יש רוטב שמתאים לו: הפסטות ה"חלקות", כדוגמת פטוצ'יני, ספגטי ומקרוני, מתאימות לרטבים "חלקים" שאינם מכילים מרכיבים כמו ירקות או בשר. הפסטות המסוגלות "לתפוס" את מרכיבי הרוטב כמו, קונקיליה (קונכיות), פוזילי (מסולסלת), פנה וכדומה, מתאימות במיוחד לרטבים עם תכולה. יוצאת מן הכלל היא מנת הפסטה ספגטי בולונז שהיא פסטה "חלקה" (ספגטי, כמובן) שמוגשת עם רוטב מוצק של בשר ועגבניות.

בנוגע לבישול הפסטה, יש לזכור כלל חשוב: את הרוטב מכינים לפני הפסטה.  רק כאשר הרוטב מוכן מתחילים בבישול הפסטה. כלל נוסף מתקשר לאופן בישול הפסטה. אם כן, פסטה מבשלים עם הרבה מים (בלי שמן) – ליטר אחד לכל 100 גרם. גם למלח יש חשיבות בבישול הפסטה, משום שהוא מעלה את הטמפרטורה של המים ואת נקודת הרתיחה של המים. יש להשתמש בכמות נדיבה ממנו - כפית אחת מלח לכל ליטר. בגלל העמילנים המופרשים מהפסטה במהלך הבישול, יש לערבב כל הזמן על מנת שלא תידבק. 

זמן הבישול ייעשה על פי הוראות היצרן שעל גב האריזה. בתום הבישול הפסטה צריכה להיום לעיסה - "אל דנטה", כלומר לא קשה מדי ולא רכה מדי. בסוף הבישול אין צורך לשטוף את הפסטה, מה גם שהעמילנים תורמים לסמיכותו של הרוטב. דבר אחרון שנציין הוא שלא מומלץ להחזיק פסטה במקרר כי ברגע שהיא סופגת לחות היא מתרככת מאוד. זכרו! צריך להתייחס לפסטה כאל מרכיב. הארוחה והטעמים זה הרוטב או המילוי ולא הפסטה עצמה. ועכשיו אחרי שדנו הרבה, בואו נקנח עם מנה לא שגרתית של פסטה מתוקה ברוטב קרמל וברנדי.

המצרכים:
1 כפית חמאה
2 כפות סוכר
3 כפות ברנדי
כוס שמנת מתוקה 42%
200 גרם פסטה

אופן ההכנה:
מחממים במחבת חמאה. מוסיפים את הסוכר ונזהרים לא לשרוף אותו. כעת מוסיפים את הברנדי. הסוכר בינתיים נקרש. ממשיכים לחמם על אש קטנה עד שנעלמים גושי הסוכר. מוסיפים את השמנת המתוקה ומצמצמים עד הסמכה. מוסיפים את הפסטה לרוטב ונהנים.
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה