כולנו בסירה אחת



מי יודע בכלל מה הכי טוב עבורם? מי קובע? אנשים מבוגרים לא יודעים לנווט בעולם הזה...

כולנו בסירה אחת,ואני נמצאת בדיוק במקום שלכם. אני ניצבת מבולבלת מול נער מבולבל בגיל ההתבגרות שנמשך כבר שנים. הילדים שלנו הם לא ילדים מבולבלים ,המציאות שאנו חיים בה מבלבלת. יש מסרים שאנו מקבלים מכל מיני כיוונים והם סותרים. מסרים שלא עולים בקנה מידה אחד. יש מסרים ממערכת החינוך, מסרים מההורים, מהמשפחה המורחבת, מהחברים, חלק מהמסרים סמויים וחלקם גלויים.חלקם מאוד פשוטים וחלקם מורכבים.

יש מסרים של ללכת לצבא, לקרבי, לתרום למולדת, לאהוב את הארץ , ומצד שני כוכבי תרבות, הסלב מתגאים בעובדה שהם לא מתגייסים, שהם לא מוכנים לאחוז בנשק. יש מסרים הפוכים במשפחה ובחברים. ההורים אומרים לך לא לשתות, יודעים שאתה שותה בכל מסיבה ובכל זאת נותנים את האוטו לילד שלהם. יש מסר מהחברים, אם אתה לא שותה – אתה לא בחברה. רוצה להיות מקובל? תסתכן, אל תהיי חנון, הם משדרים לו. יש את החברה שלנו, שמעריכה מאוד כסף, תרבות השפע, כמה שיותר , יותר טוב, ומצד שני הפרסומות מתחילות למסור לנו מסרים רוחניים. הפסטרמה של הודו" יש אנשים שנוסעים להודו לחפש את השלם ויש כאלה שמצאו את השלם בהודו.

מהו אותו דבר שלם שאנו מחפשים? מה הוא אותו חלק שחסר לנו? יש דבר כזה ?המציאות חזקה מאיתנו, יש דברים שפשוט אי אפשר להסביר אותם. יש באינטרנט פורומים, מידע ותמונות שלא היינו רוצים שהילד שלנו ייחשף לזה, אבל כבר מזמן איבדנו שליטה. רוצים שתהייה מצטיין בלימודים, בכל דבר, משקיעים משאבים רבים בלשפר את הציונים במתמטיקה בכל מחיר, רק שתהייה לך אפשרות ללמוד באוניברסיטה, מי אמר מה זה טוב? ומה עם אלה שלא מצטיינים בלימודים ויכולים להצטיין בכל מיני תחומים אחרים? מה , הם לא שווים? להשמין ולזלול כאילו אין מחר? מה ללבוש? כמה עומס יש על הנער הזה ?ואנחנו ההורים מצפים מהם לבחור את הבחירה הנכונה ביותר, הכי טובה.

מי יודע בכלל מה הכי טוב עבורם? מי קובע? אנשים מבוגרים לא יודעים לנווט בעולם הזה, עומדים חסרי אונים למול מצבים יומיומיים, מה אנחנו רוצים מהם אם אנחנו לא יודעים מה אנחנו רוצים מעצמינו.  מה אנחנו רוצים, זה תלוי בחינוך שקיבלנו, לאיזה חברה אני רוצה להשתייך? נשאלת השאלה הכי גדולה , מה זו בחירה נכונה ? מי עושה אותה וכיצד עושים אותה ?בעיני מי זה נכון? בעיני מי לא? אני מציעה לכם לא לזרוק הכול ולבנות מחדש, כל מה שאני מנסה באמצעות התוכנית שפיתחתי "אימון לילדים- להעז ולנצח"זה לאתר ולחזק את המנגנון הפנימי. העצמאי, האותנטי, שתהייה לו מערכת החלטות פנימית, טעם משלו, העדפות, נטיות, קריטריונים, מה נכון ומה לא? לרתום את כל החלקים החסרים שלו. איך אני עושה את זה ?

אני מגלה את השלם דרך כל החלקים הקטנים של הפאזל. מגלה, זאת המילה . את אמריקה גילו, היה הייתה שם כל הזמן, אף אחד לא המציא אותה , מישהו הסיר את הכיסוי, וגילה את אמריקה. הילד מגלה מה שנמצא בו- את כל האפשרויות שיש בך. כמו שגמל לא רואה את הדבשת שלו, והטווס שלא רואה את הנוצות שלו, את כל היופי שלו. מקווה שתעזרו לילד שלכם למצוא את כל היופי שבו, במלוא הדרו. בקרוב, נפתחים קורסים נוספים במתנ"ס קריית ראשון, לילדים ונוער החל מגיל 10. הקורסים נעשים דרך החברה העירונית, ראשון לציון.

----------------------------------------------------------------------

בת-שבע טל, יועצת ארגונית ומומחית באימון ילדים ונוער, מרצה , בעלת תוכנית רדיו שבועית בקול ראשונים. www.batshevatal.co.il
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה