אימון לנערות- לדעת להגיד לא!



האימון מתחיל בבניית הביטחון העצמי, להגיד לעצמך שאני שווה, שאני ראויה לחבר שאוהב ומעריך אותי.

גלי בת 16, עד לפני שנה היא הייתה ילדה שקטה רגישה ומופנמת. תלמידה טובה אך בעייה אחת ליוותה אותה לאורך כל השנים. היא הייתה ילדה "לא מקובלת" רק שתי חברות טובות יש לה,ולשתיהן חבר ורק לה לא היו לה חברים. נולדה עם אף ארוך מדי, חיה שנים בתחושה שהיא מכוערת. גבוהה מדי, רזה מדי, רגישה מאוד וחסרת בטחון.

במפגש בנינו היא מספרת לי שרצתה מאוד שיהיה לה חבר, זה היה החלום שלה. הייתה יוצאת עם חברותיה למסיבות, מועדונים ובתי קפה אבל אף אחד לא פנה אליה. היא החליטה לעבוד, לחסוך כל שקל מהעבודה שלה וכל זאת רק כדי לעשות ניתוח פלסטי.

אחרי שנה של עבודה מאומצת במלצרות , ובעזרת הוריה היא עברה ניתוח פלסטי, ואחרי כמה ימי התאוששות, כבר נראתה אחרת לגמרי. אבל , התחושה של מי היא, הביטחון העצמי שלה , הקושי שלה לדבר עם בנים ,השנים שבהם קינאה בחברותיה לא נשכחו ממנה. באחד הימים החליטה ללכת לגינה הסמוכה לבית ספרה, היו שם בנים שעישנו ושתו, ומנהיג החבורה קרא לה לבוא. באותו הרגע, היא לא חשבה על ההשלכות שיהיו, אם מישהו כבר רוצה אותה , היא לא תגיד לא. היא לא יודעת איך עושים את זה. היא התחילה לשוחח איתו, נהנתה מהמחמאות שלו, מהעובדה שמישהו מתייחס אליה , מעניק לה תשומת לב.

לא הפריע לה שהוא כבר לא לומד, העיפו אותו מבית הספר כבר בכיתה יא, והוא מסתובב ברחובות. בימים הבאים היא הייתה מהופנטת מהיחס שלו, כשגילתה שהוא מתווך סמים, כבר היה מאוחר מדי..היא כל כך פחדה ממנו, לא ידעה להגיד לו לא, לא מסוגלת להוציא את המילים" אני לא רוצה להיות חברה שלך". הפחד שיתק אותה. היא הייתה בבדידות כל כך הרבה שנים, עד שמישהו מתייחס אליה , מחמיא לה , אומר לה שהיא נהדרת מצד אחד ומאיים עליה מצד שני שאם היא לא תשכב איתו, הוא יעיף אותה. גלי נכנעת ללחצים, מקיימת איתו יחסי מין ונכנסת להריון.

התחושה הקשה שלה מלווה אותה כל יום, כל רגע. איך היא לא ידעה להגיד לא!איך לא הצליחה לומר את אשר בליבה. אני לא רוצה אותך, אני לא רוצה להיות חברה של פושע, אני לא רוצה שתעמיד לי תנאים, לא רוצה שתתייחס אלי בזלזול.

האימון מתחיל בבניית הביטחון העצמי, להגיד לעצמך שאני שווה, שאני ראויה לחבר שאוהב ומעריך אותי. איך מתחילים ומה עושים עם גלי ונערות נוספות?

רבות הבנות שחושבות שהן לא יפות מספיק, לא חכמות מספיק, לא מוצלחות מספיק, לא מצחיקות מספיק, חנוניות, והן מוכנות לעשות הכול, כדי למצוא חן בעיני הבנים או לרצות אותם. הן מוכנות לקיים איתם יחסי מין גם אם הן לא רוצות ולא מוכנות, הן מוכנות לשמוע עלבונות, לספוג קללות ולעיתים אפילו מכות , רק שמישהו יתייחס אליהם. האימון בתחום מתחיל באהבה וקבלה עצמית . להכיר את כל החוזקות שיש בי, את כל העוצמות, לדעת מה אני שווה , אימון להגיד לא, הוא אימון לאסרטיביות, לא לפחד להגיד את מה שאני חושבת, לעמוד על דעתי ולשמור על הכבוד שלי. אימון כזה מוביל לכך שהנערה רואה שיש בה צדדים חיוביים, שהיא ראויה לקבל יחס טוב , ולאחר חיזוקה בכל התחומים היא בהחלט יכולה לשנות את החשיבה על עצמה ועל מי שראוי להיות החבר שלה.

------------------------------------------------------------------------

הכותבת: בת-שבע טל, יועצת ארגונית ומאמנת ילדים ונוער. בעלת תואר שני בהתנהגות ארגונית ותואר ראשון בחינוך. מפתחת השיטה " להעז ולנצח" אשר פועלת בהצלחה בכל רחבי הארץ בשנים האחרונות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה