מה ילדים רואים בטלוויזיה ?



הטלוויזיה יכולה לשמש כדבר חינוכי מאוד,אך,האם חשבנו,מה הילדים רואים בטלוויזיה?

ממש בתחילת העשור השני של שנות האלפיים הורים רבים עובדים,ובעת שהאחים הגדולים מכינים שיעורים,הילדים הקטנים יושבים מול הבייביסיטר האופציונאלי-טלוויזיה. הטלוויזיה יכולה לשמש כדבר חינוכי מאוד,אך,האם חשבנו,מה הילדים רואים בטלוויזיה?

על העניין חשבתי  בשעת ערב,כאשר אחותי צפתה סדרת הטלוויזיה "ארתור" בפרק "מופי מתבגרת". בפרק אחת הדמויות מתחברת לאחות גדולה של חברתה,במהלך התוכנית הורי ,אני וכמובן אחותי שמענו את המשפט "ואז הוא  דחף את הלשון שלו [...] הכוונה לנשיקה,נשית פרידה",כן,העיניים שלכם לא משקרות כמו שהאוזניים שלי לא,בסדרת טלוויזיה שאמורה להיות חינוכית, בא תיאור מוחשי להחריד (במחשבה שקהל היעד כולל ילדים בני 7 ואף פחות)של נשיקה בין בני נוער.

המקרה גרם לי לבדוק עוד סדרות וגיליתי את הפרטים הבאים:

1.בסדרת הטלוויזיה "בוב ספוג" מוצגים לעיטים סימנים הומוסקסואלים (לדוגמא כאשר בוב ספוג נותן לפטריק לב ליום האהבה,או שבוב ספוג מתעורר בבוקר ונושך כרית,בנוסף לכך במספר קטעים מוצג בובספוג כאשר הוא רץ ללא בגדיו.

נוסף לכל אלו,באחד הפרקים מובא המושג "עמק המזמוזים" ולאחר שהמושג נאמר נראית דמות אדם,מפנה את גבה למצלמה מחבקת עת עצמה ומתנענעת קלות,כאשר הדמויות מגיעות לאותו "עמק מזמוזים" נצפות מכוניות ובתוכם זוגות של יצורי ים....
ערוץ ניקולונדיון למעשה "מודה" שהסדרה אינה מיועדת לילדים קטנים ע"י סימן הצפייה המגביל את התוכנית מגיל 8.אך בשעה  ארבע אחה"צ הסימן הוא רק סימן.

2. סדרת הטלוויזיה טיטוף מציגה את חייו של בן 10 המאוהב בחברתו לכתה ,עד כאן טוב ויפה,אך בסדרת ילדים ללא הגבלת צפייה האם ראוי שכאשר דמות ממן נקבה בעלת חזה שופע,המצלמה תתמקד בחזה? באם ראוי מצב בו הדמות הראשית מתגנבת לשירותי הבנות ? מפיקי הסדרה כנראה חושבים שכן. אך לא סיימתי פה רבותי,אני מצטטת משפט של אחת הדמויות בסדרה "אין דבר סקסי יותר מגבר שמבשל"....

4..למה להתרחק לסדרות מצוירות מחו"ל? התופעה קיימת גם בסדרות ישראליות,דוגמת הפיג'מות. אני לא מדברת על רמיזות  כגון המשפט "אפשר להכניס את הקטן שלי לגן שלך"(עונה 4 פרק:"הניצב והיתר") וכבר לא מדברת על דמות הומוסקסואלית בסדרה (אדי,אחת הדמויות אליהם הופך קובי) אך מה תגידו לאחר שתראו את הסרטון הבא החל מהדקה ה1:51 ועד ל2:54 (באותו פרק תזכו לפגוש את אדי עליו דיברתי)

http://www.youtube.com/watch?v=LOiXi8FNyO8

במהלך הקטע אנו רואים דמות ממין נקבה בבגד ובזוית סקסית,בסצנה היא מפילה צעיף בכוונה וזאת על מנת שדמות אחרת,תרים אותו ולשם כך תאלץ להתכופף לידה...

בהמשך אותה דמות נגשת לדירת החבורה (הפיג'מות) ואמרת שעלייה לעשות משהו "נועז".הפיג'מות שמבינים מזה שעתיד להתקיים אקט מיני, מתחילים להתפשט.אומנם אין שם פורנוגרפיה ורואים רק את שכמתיהם של החבורה אך ,תגידו לי,איזו תרבות זה מעביר לילדים בני שבע?!

במהלך השבועיים  האחרונים ילדים בבתי הספר היסודיים החלו לדבר על "גיא גיאור-הרווק של המדינה" התברר שאם לפני 8 שנים ערוץ הילדים אירח את ראש הממשלה לקראת הבחירות ,היום הם מעדיפים לארח את הרווק של המדינה הידוע,אני,אגב,לא זוכרת שבגיל 7 השתמשתי במושג הזה.

חשוב לציין:אין לכותבת כל בעיה עם הערוצים או ההפקות המדוברות- מטרת הכתבה היא לעורר את צומת לב ההורים לתכנים אליהם הילדים נחשפים!!!!!!!!!!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה