הקרקע בנחלת החדשה - שיא נדלנ"י



תוך חודשים המחיר למגרש בנחלת החדשה זינק ביותר מחצי מיליון שקל. מחירי הקרקע עלו ביותר מ 30% בחודשים האחרונים.

תוך חודשים: המחיר למגרש בנחלת החדשה זינק ביותר מחצי מיליון שקל.

מי שהקדים זכה: בשכונה החדשה בראשון לציון הוצעו מגרשים במחיר של עד 2 מיליון שקל כל אחד - ותוך כמה חודשים נמכרו מגרשים זהים במחיר ממוצע של 2.5 מיליון שקל.

עד כמה קרקע להקמת בית פרטי במרכז העיר נחשבת בימינו למוצר יקר מכדי להיות מציאותי? תשובה לכך ניתן לקבל מהמתרחש בחודשים האחרונים בשכונת נחלת יהודה החדשה שבמרכז ראשון לציון.

תוך פחות משנה זינקו מחירי המגרשים לבניית קוטג'ים וצמודי קרקע בשכונה ביותר מ-30%, וסכומי הרכישה האמירו ב-800-500 אלף שקל למגרש.

במצבו הנוכחי של שוק הנדל"ן, הקצאת קרקעות לבניית בתים פרטיים בלב העיר, בעיקר במרכז הארץ, נתפסת בקרב חלק ממתכנני הערים וראשיהם כלא פחות מפשע תכנוני.

כתוצאה מכך שכונות חדשות של בתים צמודי קרקע מפנות את מקומן לטובת בנייה רוויה של מגדלי מגורים ועוברות לשולי העיר או לערי הפריפריה הרחוקות.

לא כך קרה בשכונת "נחלת החדשה" במרכז ראשון לציון, שבה שיווק בשנה האחרונה מינהל מקרקעי ישראל קרקעות למאות בתים צמודי קרקע לצד מגרשים להקמת בנייני מגורים.

רבים מתושבי ראשון לציון והסביבה ראו בכך הזדמנות לשדרג את מעמדם ולגור בשכונת הקוטג'ים המיועדת, והתמודדו על רכישת המגרשים.

בינואר 2010 פרסם המינהל מכרזים לשיווק 115 מגרשים המיועדים לבניית 226 קוטג'ים בשכונה, 45 מגרשים במרכז השכונה ו-70 מגרשים בחלקה הדרומי.

מחירי המינימום שקבע המינהל למגרשים נעו בטווח של כ-800 אלף שקל למגרש בשטחים בגודל 600-550 מ"ר ועד 1.5 מיליון שקל למגרש בגודל כ-920 מ"ר (לא כולל עלויות פיתוח של 380 אלף שקל).

כמו כן, על כל מגרש ניתן לבנות שתי יחידות דיור או קוטג' דו משפחתי. המגרשים נמכרו בטווח מחירים של 2-1.7 מיליון שקל למגרש.

10 חודשים חלפו והמינהל הוציא לשיווק מקבץ של 21 מגרשים לבנייה עצמית של צמודי קרקע בשכונה. מדובר במגרשים בעלי נתוני שטח וזכויות בנייה הזהים לאותו המכרז מתחילת השנה.

העובדה שמדובר במקבץ קטן יחסית של מגרשים הביאה למצב שבו יותר מ-30 רוכשים התמודדו על כל מגרש ומחירי המכירה שיקפו עלייה של עשרות אחוזים.

המגרשים נמכרו בסכום של עד 2.89 מיליון שקל למגרש, והמחיר הממוצע למגרש נע סביב 2.5 מיליון שקל (לא כולל דמי פיתוח בסך 350 אלף שקל).

כלומר, עליית מחירים של 900-500 אלף שקל למגרש. כך שלמעשה מי שרכש מגרש במכרז הראשון "התעשר" במאות אלפי שקלים.

לדברי עופרה קונס, זכיינית אנגלו-סכסון בראשון לציון, המחירים בשכונה הוסיפו לעלות בשנה האחרונה, ומחירי המגרשים מבעלי קרקעות פרטיים אף יקרים יותר מאלה שנרכשו במכרזי המינהל.

קונס מוסיפה כי מגרשים בגודל 300 מ"ר לבניית צמודי קרקע נמכרים בכ-1.5 מיליון שקל, וכי מחיר קוטג' בנוי בשטח שגודלו 160 מ"ר, שעד לפני שנה נמכר בכ-2.7 מיליון שקל, נמכר כיום בכ-3.3 מיליון שקל.

נחלת החדשה, הממוקמת בין נחלת הוותיקה לנחלת ב', נחשבת כיום לאחד המקומות המבוקשים בראשון לציון ולמקום היחיד שבו מתבצעות בנייה צמודת קרקע ובנייה רוויה על בסיס תוכנית בניין עיר (תב"ע) המאפשרת בנייה של כ-2,000 יחידות דיור.

גם הנגישות הגבוהה של השכונה לצירי התנועה של גשר ראשון לציון והירידה הקצרה לכביש 4 מהוות יתרון ביחס לשכונות המערביות של העיר.

קרדיט: עידו אפרתי


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה