3 טעויות שעושים בבדיקת פוליגרף



לא פעם ולא פעמיים אנו שומעים על מקרים בהם זומנו דוברי אמת לבדיקת פוליגרף שאבחנה אותם בתור דוברי שקר. האם הדבר ייתכן? מהן הסיבות לכך? מה ניתן לבצע במטרה להבטיח שזה לא יקרה? כאשר אנו מדברים על מצבים שכאלה, ברוב המוחלט של המקרים כל אשר יידרש הוא בדיקת פוליגרף חוזרת.

על כן, במטרה לעשות לכם סדר בכל הבלגן, ריכזנו עבורכם את כל הסיבות לטעויות אשר מתרחשות במהלך בדיקות הפוליגרף השונות:
1. חוסר מקצועיות של הבודק - הדעה הרווחת נוטה לחשוב כי הבודק אחראי אך ורק על פענוח הנתונים העולים מהבדיקה, אך ניתן לומר כי הדבר אינו נכון, ברוב המוחלט של המקרים יהיה מדובר על השלב הקל והפשוט ביותר בתהליך. במילים אחרות - השיחה המקדימה טרם בדיקת פוליגרף ממשפיעה בצורה ישירה על תרשים הנתונים העולים בבדיקה. ניתן לומר כי ביצוע של שיחה מקדימה בצורה לא מקצועית יגרום לטעויות במהלך הבדיקה באופן כזה שגם אם הפענוח נעשה בצורה מקצועית, הרי שהבדיקה לא תשקף את המציאות.


2. לא דיברתם אמת בשיחה המקדימה לבדיקה - עליכם להבין כי בעת בה אנו מדברים על בדיקת פוליגרף, הרי שמדובר על בדיקה הסובבת סביבת שאילת עובדות בלבד. לא מספיק לספק את האמת בחלקה או לחילופין ברובה, אלא שיהיה עליכם לספר את כל האמת במלואה, מבלי להחסיר בפרטים הקטנים, מדובר על אחת הטעויות הנפוצות ביותר המובילות למצבים המצריכים בדיקה חוזרת. דוגמה לכך יכולה להיות במצב בו אדם מתמודד לעבודה ונשאל על שימוש בסמים קשים במהלך השנה האחרונה, בזמן בו המתמודד יודע כי השתמש בסמים 3 פעמים אך חושב כי אם יטען פעמיים, הוא מספר את רוב האמת ויעבור את הבדיקה בהצלחה.


3. תסביך ההאשמה - במקרים חריגים במיוחד, מרגיש הנבדק אשמה לקראת אירוע כזה או אחר, למרות שהאמת היא שהוא לא היה מעורב בו כלל. הדבר עשוי לבוא לידי ביטוי לדוגמא במצב בו עובדת במשך תקופה ארוכה נחשפת לגניבות מהעסק מבלי לדווח. אותה עובדת עשויה להימצא בתור דוברת שקר שכן, בפועל, המצפון שלה גורם לה להרגיש אשם בכל אותן גניבות, לאור חוסר בדיווחים לממונים עליה. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי מדובר על תופעה יחסית חריגה ולא נפוצה במיוחד כיוון שבמקרים המדוברים, לרוב תאובחן הנבדקת בתור דוברת שקר רק כאשר תישאל על ידיעה וודאית על אחד מהעובדים שגונבים מהעסק. אי לכך, בעת בה מדוח על ניסוח שאלות הבדיקה, הרי שצריך לשאול לא פעם על ידיעה אודות פעולות של אנשים אחרים.

FREEPIK


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה