2 שלבים חשובים ביצירת פודקאסט



יש לכם רעיון מעולה, תחום עניין ייחודי רק לכם ואתם מעוניינים לדבר עליו ולהפיץ את הבשורה? זמן להקליט פודקאסט שעוסק בכך, וליצור קהילה של מאזינים נאמנים ומרותקים שיצפו לתוכן שלכם בכל שבוע מחדש. אי אפשר להשיג את המטרה בלי להקפיד על נושא התוכן והפן הטכני, ששניהם יחדיו יוצרים את הקומבינציה המושלמת שמבטיחה שהפרקים שמשוחררים לאוויר העולם, הם באיכות הטובה ביותר, בדיוק כמו שמגיע למאזינים שלכם.

פודקאסט

אז מה צריך לזכור כשיוצרים פודקאסט

אין ספק שהפיכת רעיון לכדי פודקאסט מעניין, מרתק ומסעיר הוא תהליך מדהים ומרגש. כדי לוודא שעושים זאת נכון יש לעקוב אחר שני שלבים עיקריים שהם חלק בלתי נפרד מיצירת הפודקאסט החדש:

 

  • שלב יצירת התוכן – בשלב זה חשוב למצוא נושא ספציפי, אבל לא מידי. כזה שימשוך אנשים שמתעניינים בתחום מסוים אבל לא יגביל אותם ויהפוך את כל העסק לצר מאוד, אחרת יהיה קשה מאוד להרחיב את עולם התוכן של הפודקאסט. יש להחליט האם הפודקאסט יוקלט כהרצאה של אדם אחד, דיאלוג או פאנל. מובן שאפשר לשחק עם זה בכדי ליצור עניין, ובכל פרק מחדש להפתיע את המאזינים. בנוסף יש לקבוע את הזמן הממוצע לכל פרק, ולהשתדל לא לזוז ממנו יותר מידי. אם יש הרבה מה לומר בפרק מסוים, אפשר ליצור מתח ולחלק אותו לשניים!
  • השלב הטכני – יש לוודא שהסביבה בה מקליטים תהיה נקייה מרעש, ללא הד ושקטה, כמה שיותר דומה לסביבת הקלטה מקצועית ברדיו; בלי רעשים מהרחוב, קידוחים מהשכנים ועוד. אופציה נהדרת אחת היא לשכור אולפן באופן זמני רק עבור ההקלטות, וכך להבטיח רמה גבוהה כבר בתחילת הדרך. אם אין בסביבה אולפן שכזה, השאיפה היא לרכוש ציוד הקלטה באיכות גבוהה כמה שאפשר (אבל לא צריך להגזים, לפחות לא בהתחלה, קיים ציוד מעולה במחיר שווה לכל נפש שיספיק לפחות לשלב זה). מובן שכל החבילה לא תהיה שלמה ללא תוכנת עריכה מתקדמת ומעולה, שתאפשר לערוך את ההקלטה ברמה הגבוהה ביותר, להיפטר מרעשי הרקע במידה וצצים כאלו, לחתוך קטעים וליצור קובץ באיכות מעולה שיעלה לרשת בסופו של דבר. זה הקובץ שיגיע למאזינים שלכם, שאם יגלו שמדובר באיכות סאונד לא טובה, פשוט ימשיכו הלאה ויחפשו את פודקאסט מרתק במקום אחר.

 

יצירת אמון מול המאזינים

עמידה ומעקב אחר הדגשים הללו, יבטיח את חיזוק הקשר בין האדם שמעביר את הפודקאסט ובין המאזינים. אי עמידה בכך יגרום לאכזבה ואף לכך שמאזינים יפסיקו לעקוב אחריכם. פודקאסט טוב הוא כזה שלא רק סוחף את המאזינים עם נושא מעניין, אלא גם עושה זאת תוך הקפדה על איכות סאונד מעולה, תוכן מגוון (גם אם מדובר בסופו של דבר באותה מטריית תוכן), ושיתוף המאזינים בתהליך.

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה