תתחילו להיזכר - כל המידע על הזיכרון שלכם



לאחרונה שמתם לב שמשהו אינו כשורה; אתם מנהלים שיחה או חושבים על דבר מה ולפתע, הכל מתנתק. ברגע אחד של חוסר תשומת לב שכחתם מה רציתם להגיד ואף על מה דיברתם או חשבתם עד כה. אין ספק, כשמדברים על בעיות זיכרון – שכחה היא אחת הסיטואציות הקשות והמסובכות ביותר. עד כדי כך, שקשה לרבים להביט לה בעיניים ולהכיר בקיומה.

pixabay

הרי הזיכרון הוא חלק בלתי נפרד מכל תחומי החיים שלנו; הוא הכרחי עבורנו לתהליכים של קבלת החלטות והסקת מסקנות, תהליכי למידה, שיחות יום יומיות ועוד רבים. ככל שאנו מתבגרים ואף מזדקנים – מנגנוני הזיכרון שלנו, בדומה לכל מערכת אחרת בגוף, מתחילים להיחלש בהדרגתיות.

האם בעיות זיכרון – שכחה הן דומות?

חשוב לרגע לעשות סדר בדברים ולהבין האם קיים הבדל בין בעיות זיכרון – שכחה ואם כן, מהו?

  • הזיכרון – זוהי יכולתו של האדם לשמר ולשמור מידע אשר נאסף באמצעות אירועים בהם לקח חלק, ובאמצעות חמשת החושים שלו. הזיכרון הוא מאגר המידע שלנו במוח, ממנו נשלוף פרטים בעת הצורך ונעשה בהם שימוש. כך, 'זיכרון' משמעותו המידע הנשמר במוחנו והן היכולת האקטיבית שלנו לשמור ולאגור מידע. קצת כמו מחשב, אך לא בדיוק. הרי המחשב יציג בפנינו את המידע בלחיצת כפתור, בעוד שהמוח שלנו עובר שינויים ללא הרף, ובכל פעם שאנו נזכרים בדבר מה או אוגרים פיסת מידע חדשה, רשת הקשרים במוח עוברת שינויים רבים. בנוסף, הזיכרון נחלק לסוגים שונים; זיכרון לטווח קצר של עד כמה דקות, וזיכרון לטווח ארוך אליו מגיעים רוב פרטי המידע בתחילה נאספו לטווח הקצר.
  • השכחה – זהו הקושי הקיים בעיבוד המידע בזיכרון שלנו, בקושי בשליפת מידע או באחסון לקוי שלו. כידוע, ככל שאנו מזדקנים כך המערכות השונות בגופנו נחלשות, והדבר נכון גם לגבי תהליכי הזיכרון במוח. בנוסף, מלבד גיל טבעי, יכולת הזיכרון האנושית מושפעת גם מגורמים אחרים כגון מצב רגשי ופיזי, רפואי ופסיכולוגי ואף מהרגלי מחיה לקויים כגון מצבי לחץ חוזרים, שינה לא נאותה, בעיות ריכוז, תופעות לוואי הנגרמות בשל תרופות, ועוד.

אימוני מוח לחיזוק המוח

החדשות הטובות הן, שביכולתנו להשפיע על המוח ועל בעיות זיכרון – שכחה לטובה. כיצד? באמצעות אימונים. החדשות הטובות עוד יותר הן שהאימונים הללו יכולים להיות מהנים במיוחד! אפילו משחקים פשוטים עם חברים כגון משחקי זיכרון, פאזלים, משחקים הכוללים שיתופי פעולה ועוד, כל אלו מגרים את המוח להמשיך לפעול ולהתחזק, ממש כמו שריר רגיל. בנוסף, הפעילות המשותפת מעלה את המורל ומצב הרוח, וכידוע לכל – אין כמו מצב רוח חיובי כדי לחזק את הגוף והנפש. אז למה אתם מחכים? כעת כל שנותר לכם לעשות, זה להתחיל לבלות ולבחור את המשחקים האהובים עליכם ביותר, מהם תוכלו ליהנות עם האנשים האהובים עליכם!

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה