תשכירו לי: מה ההבדל בין השכרת רכב פרטי למסחרי?



בעוד שהשוני בין מכוניות פרטיות ממותגים שונים אינו ניכר תמיד, ההבדל בין ואן מסחרי לבין הפרטית המשפחתית בולט באופן מודגש וכל ילד יכול לעמוד עליו. רכבים אלו שונים זה מזה בגודלם, במטרות אותן הם משרתים ובסעיפים רבים אחרים, כולל אלמנט ההשכרה שלהם. בכתבה הבאה נפרט מעט על ההבדלים בין רכב מסחרי לפרטי, ומתי כדאי לשכור את האחד או את השני.

unsplah

רישיונות וחשבונות בבקשה

על מנת לבצע השכרת רכב יש כמובן צורך ברישיונות תקפים ומתאימים. בהקשר זה חשוב לדעת, שרישיון סטנדרטי לאוטו (B) אינו תופס לגבי כל סוגי הרכבים המסחריים. לרישיון B תקרת משקל ונוסעים של 3,500 ק''ג ושמונה נוסעים שאינם הנהג, בהתאמה. מעבר לכך נדרש רישיון 1C שמתאים גם עבור משקלים ומספר נוסעים גדולים יותר. יש לשים לב לכך שבוחרים את הרכב הנכון בהתאם לתעודות לפני עסקת ההשכרה.

לבד מן הרישיונות, רכבים מסחריים נבדלים מפרטיים גם בביטוח המקיף לרכב, באופי הטסט השנתי, בצריכת הדלק ועוד. כל אלו משפיעים כמובן במידה כזאת או אחרת על רמת מחיר הרכב המושכר, ויש לקחת זאת בחשבון. עם זאת, עסקאות השכרת רכב מחושבות לפי פרמטרים רבים ומגוונים, וגם ההבדלים בין רכב פרטי אחד למשנהו או רכב מסחרי כזה לאחר הם לא מעטים. לפיכך, אי אפשר לקבוע בוודאות איזו עסקה תהיה זולה יותר.

 

מה מטרת הנסיעה שלך?

רכב פרטי מאופיין כמעט תמיד בשימוש יומיומי סטנדרטי למדי, כגון נסיעה מהבית לעבודה או לסידורים. לעומת זאת, רכב מסחרי משרת במקרים רבים מטרות מוגדרות ומובחנות יותר, כדוגמת שינוע של מטען כבד וגדול או טיול סוף שבוע עם כמה חברים. אצל רבים מאיתנו, הצורך ברכב מסחרי הוא פחות יומיומי ויותר ממוקד לפעמים ספורות. לפיכך, השכרת רכב מסחרי היא צעד שכיח, אשר יכול להוזיל עלויות רבות. לעומת הפרייבט ששווה להשקיע כסף בבעלות עליו, רכב מסחרי מעודד אופציות של השכרה עקב השימוש החד פעמי שנעשה בו בחלק גדול מהמקרים. חברות ההשכרה השונות מודעות לכך ומציעות דילים מותאמים לרכבים מסחריים, תוך התחשבות בטווח הקצר של השימוש בו. אם יש לכם מטרה מיוחדת שרכב פרטי אינו יכול לממש, השכרת רכב מסחרי לזמן קצר היא פתרון נוח למדי.

 

איך אני נוהג?

אי אפשר לדבר על ההבדלים בין רכב מסחרי לפרטי ללא כמה מילים על חוויית הנהיגה השונה בהם. הרכב המסחרי הוא רכב גדול יותר, אשר מצריך מידת ערנות ובטיחות מעבר למידה הרגילה. כאשר משנעים נוסעים או ציוד, חשוב לשים לב שהם אכן מאוחסנים ברכב כיאות, ולא חורגים ממגבלות המשקל המותרות עליו. רכב מסחרי נוטה לפתוח את העיניים ולגרום לנו לחשוב שאפשר להעמיס עליו הכל, אך זוהי מחשבה שגויה בהחלט, ועל הנהג לוודא שהכבודה הפנימית עומדת בסף המשקל המתאים.

בנוסף לכך, נהיגה ברכב מסחרי מסתמכת הרבה יותר על השימוש במראות הצד, היות והמראה האחורית חסומה לרוב. על כן יש לכוונן את המראות הצידיות בתשומת לב לפני תחילת נסיעה. לרכב מסחרי יש כמובן גם מגבלות גובה וחשוב לזכור אותן, ולהיכנס רק לדרכים ולחניונים המותאמים לגובה של רכבים מסוג זה.       


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה