תרבות הפיצה בישראל



התרבות הקולינרית בישראל היא מאד מגוונת ורבים יודעים עד כמה הייחודיות הקולינרית שלנו חשובה לנו. נושא קולינרי שמציג היטב את המגוון הקולינרי הישראלי הוא עולם הפיצות. מפיצה מסורתית ועד לפיצה בינלאומית, מגוון הפיצות בארץ הוא איכותי ומשלב טעמים בינלאומיים לצד טעמים ישראליים מקומיים. האם פיצה היא רק מאכל, או כבר תרבות בפני עצמה? מיד תדעו הכל.

FREEPIK

אילו סוגים וטעמים של פיצה יש?

פיצה כמו כל מאכל אחר הוא בעל מגוון של סגנונות וטעמים, וכמובן שגם הפיצה מותאמת לפי טעמים מקומיים. היתרון הגדול במאכל זה שאפשר לדאוג ולהזמין משלוח פיצה וליהנות מהייחודיות בכל שעה ביממה, ובכל מקום בארץ. וכמו כל העולם גם בישראל משחזרים טעמים עולמיים:

  • פיצה בסגנון איטלקי

הפיצה בסגנון האיטלקי מצאה את דרכה לליבם ולבטנם של הישראלים, עם פיצריות רבות המגישות גרסאות מסורתיות כמו פיצה מרגריטה ופיצה נפוליטנה. הפיצריות האיטלקיות הרבות בישראל מתגאות בעמידה בסטנדרטים האיטלקיים, תוך שימוש רק בחומרי גלם איכותיים כמו עגבניות סן מרזנו, גבינות מוצרלה ועשבי תיבול איטלקיים אותנטיים.

 

  • פיצה בסגנון ניו יורק

מכיוון שישראל היא ביתם של מספר לא מבוטל של תושבים אמריקאים, אין זה מפתיע שפיצות בסגנון אמריקאי, במיוחד בסגנון ניו יורקי, הן בחירה פופולרית. פיצות אלו מתאפיינות בפרוסות גדולות להן קרום פריך ומפנק, רוטב עגבניות טעים ומתובל היטב וגבינת מוצרלה בשפע. פיצות אלה הפכו למבוקשות מאד על ידי התושבים הישראליים והעולים והתיירים מניו יורק כאחד.

 

  • פיצה טבעונית

בהתאם למעמדה של ישראל כאחת המדינות הידידותיות ביותר לטבעונות בעולם, פיצות טבעוניות קיימות במגוון של סגנונות בארץ. פיצריות ברחבי הארץ מציעות אפשרויות לגבינה טבעונית ומגוונת עם תוספות על בסיס צמחי כמו ירקות בגריל וחומרי גלם מקומיים ייחודיים כמו תערובות תבלינים המוסיפות שפע של טעם לפיצה הטבעונית.

 

  • פיצה ללא גלוטן

פיצה ללא גלוטן היא מחויבת המציאות במודעות הבריאותית של היום. פיצות עם בצק ללא גלוטן העשויות ממגוון חלופות כמו כרובית, קמח שקדים ואפילו קינואה מצאו את מקומן בשוק הפיצות הישראלי. הפיצה הזאת כוללת לרוב תוספות עם דגש על ירקות טריים, חלבונים ושומנים איכותיים כמו שמן זית.

 

  • פיצה כשרה

מתוך כבוד לחוקי התזונה של הכשרות, פיצריות רבות בישראל בעיקרן פיצה האט מציעות פיצות כשרות המתאימות גם למקומות נופש כמו פיצה באילת המבקשים ומחפשים פיצות רלוונטיות ומתאימות. תוספות גבינה וירקות מאד נפוצות בעיקר בפיצות כשרות. עם זאת, פיצריות כשרות רבות הופכות ליצירתיות, ומציעות תוספות כמו נקניקיות על בסיס סויה ותחליפי בשר אחרים בעלי תעודת כשרות.

 

  • פיצה מתוקה

היצירתיות של הפיצריות הישראליות לא עוצרת בפיצות מלוחות. פיצות לקינוח, למרות שפחות נפוצות, עדיין אפשר למצוא. הפיצות הללו כוללות נוטלה וסוגים שונים של מרשמלו או שאר שוקולדים מתוקים בשילוב של חלבה, פירות טריים וגם שמנת מתוקה.

המאכל הנגיש והנוח ביותר

הפיצה הפכה למאכל האידיאלי למסיבות החל ממסיבות גן, ועד למסיבות של אנשים בגירים כאשר כל מה שצריך לעשות זה להזמין משלוח פיצה מכל סוג וטעם שאוהבים. ולהתאים כמובן את סגנון הפיצה להעדפות הקולינריות הרלוונטיות.

בין אם אתם בנופש ומחפשים פיצה באילת ובין אם אתם בבית מחפשים פיצות למסיבה או סתם כערב פינוק, תוכלו ליהנות ממגוון של סגנונות, טעמים וארומה קולינרית איכותית.

פיצה בישראל היא פשוט טעימה יותר

סצנת הפיצה הישראלית היא שיקוף ברור של היצירתיות הקולינרית של המדינה ושל השילוב שלה עם המסורת המקומית. זוהי גם עדות לאופן שבו אוכל יכול להפוך לביטוי של זהות תרבותית. בין אם אתם חובבי טעמים איטלקיים קלאסיים, אוהבי פיצה שמבקשים מודעות גבוהה לבריאות או חובבי אוכל הרפתקני, לפיצה המגוונת הישראלית יש מה להציע לכם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה