תחום שלא משתלם להזניח – תיקון ותחזוקת מכשירי כושר



עבור רבים מאיתנו מכשירי כושר הם רלבנטיים כיום בצורה שלא היו בעבר – השימוש במכשירי כושר הופך להיות דרך מרכזית ונפוצה יותר ויותר לשמירה על הכושר וחיזוק השרירים, מכשירי כושר ביתיים רבים נמכרים כיום במחירים אטרקטיביים אשר הופכים את רכישתם למתבקשת במיוחד וחדרי כושר קטנים או גדולים נפתחים חדשות לבקרים ופועלים מסביב לשעון, הן בבנייני מגורים רבים והן במרכזי ערים, כמו גם בפריפריה. אחוז הולך וגדל מהציבור משתמש במכשירים אלו, ובמקרים רבים מדובר במכשירים עוצמתיים ובעלי פוטנציאל לסייע לנו לשמור על כושר ועל בריאות הגוף, אך גם להזיק לנו במידה ואינם מטופלים ומתוחזקים כראוי.

Depositphotos

למה חשוב כל כך לתחזק ולתקן מכשירי כושר באופן מקצועי?

עבור כל מי שמחזיק מכשיר כושר בביתו (בין אם מדובר בהליכון, אופני ספינינג או כל מכשיר אחר), כמו גם עבור כל מי שמנהל או אחראי על חדר כושר פרטי, ציבורי, כחלק מבניין מגורים וכו', חשוב מאוד להבין ולהפנים לעומק את החשיבות העצומה של שמירה, תחזוק ותיקון מקצועי של אותם מכשירים.

מדוע? מפני שבפועל מדובר במכשירים בעלי פוטנציאל מסוים לסכן את המשתמשים בהם במידה והם (המכשירים) אינם פועלים כראוי. מכשירי כושר מכילים ברובם חלקים שונים אשר עשויים לסכן אותנו במידה והמכשיר אינו פועל כהלכה. בהליכונים, למשל, ניתן למצוא מנוע חזק וחלקים נעים המגיעים למהירויות יחסית גבוהות. במכשירי כוח ניתן למצוא משקולות רבות אשר מאובטחות באמצעות מנגנוני הבטיחות של אותו מכשיר וכד'. כל זה מעיד על כך שקיים פוטנציאל מסוים לפגיעה במשתמש במידה והמכשיר ממש אינו מתפקד כמו שצריך, כך שחשוב להימנע מלהגיע למצב מסוג זה, בין אם מדובר במכשיר שקניתם לבית ובין אם בחדר כושר "מסחרי" המארח לקוחות רבים ושונים מדי יום.

 

לעבוד רק עם טכנאי הליכון ומכשירי כושר מקצועי – כיצד לעשות זאת נכון?

לאחר שמבינים את החשיבות הרבה של שמירה על מכשירי הכושר, תחזוקתם השוטפת ותיקונם המקצועי בשעת הצורך, נשאלת השאלה – כיצד לעשות זאת נכון? כיצד נבטיח שאנחנו מוגנים בעת השימוש במכשיר הכושר הביתי שרכשנו או שאנחנו מבצעים את עבודתנו נאמנה בתור המנהלים או המפעילים של חדר כושר זה או אחר (אפילו אם מדובר בשלושה מכשירי כושר בלבד עליהם אנו אחראיים שרכש הבניין בו אנו מתגוררים...)?

 

ובכן, העצה הטובה ביותר שניתן לתת בהקשר זה היא לעבוד עם איש מקצוע מנוסה ומומחה בתחום זה, ועם חברה המתמחה ספציפית בתיקון ותחזוקת מכשירי כושר. טכנאי מכשירי כושר מקצועי ומנוסה יידע כיצד לתחזק את המכשירים שלכם באופן שוטף על מנת שלא רק שלא תגיעו עימם אף פעם למצב בו הם מסכנים את המשתמשים בהם, אלא גם תוכלו להיות בטוחים שהסיכויים שהם יתקלקלו לחלוטין הם נמוכים ביותר. טכנאי הליכון ומכשירי כושר מקצועי ומנוסה ניתן למצוא על ידי פנייה לחברות המתמחות בתחום זה ספציפית, או ישירות לטכנאי עצמו במידה והוא פועל כעצמאי.

 

דוגמה טובה לחברה מסוג זה היא חברת "ריפיט" המתמחה בתיקון ותחזוקת מכשירי כושר מכל הסוגים, דוגמת הליכונים, מכשירי כוח, אופני כושר וספינינג ומכשיר כושר אליפטיקל. כפי שיכולים להעיד הלקוחות הקבועים של ריפיט, עבודה באופן שוטף עם חברה מקצועית המתמחה בדיוק בתחום ספציפי זה מורידה מעל ראשו של מנהל/מפעיל חדר הכושר או בעל המכשיר הביתי את הדאגה לתפקודו השוטף והתקני של המכשיר. רק כך ניתן להיות תמיד בטוחים שהמכשיר לא מסכן אף אחד שמשתמש בו, וכי הוא צפוי להמשיך ולשרת אותנו נאמנה גם בעוד שנים רבות קדימה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה