תהליך הקמת גינה



הקמת גינה בעידן שלנו היא חלק אינטגרלי מעיצוב הבית. בעלי בתים פרטיים ישקיעו רבות בהקמת גינה מעוצבת שתתאים לאופי ולתרבות האירוח שלהם.

יוסי מלכה- ערוגת הבושם – הקמת גינות, בריכות שחיה ופיתוח סיבבתי.

כל תהליך הקמת גינה, טומן בחובו תכנון מעמיק שיורד לפרטי פרטים, הן מבחינת תשתית והן מבחינת חלוקת החלל לאזורים. מומלץ שאת התכנון ואת כל התהליך תעשו בסיוע של איש מקצוע מוסמך שיש לו ניסיון בהקמת גינות. תתחילו בלספר לו ולעצמכם איך אתם מדמיינים את הגינה שלכם. הוא ידע כיצד לשלב כל רצון וחלום שלכם בהתאם לתנאים הקיימים ובהתאם לתקציב שברשותכם. להלן כמה עצות מועילות שיעשו קצת סדר בטרם תיכנסו לתהליך של הקמת גינה.

שלבים בתכנון גינה                                                                                            

 בחינת השטח – בתחילתו של כל תכנון יש לבחון את השטח הקיים כדי לדעת לשלב בצורה נכונה את הצמחייה ולקבוע את האזור הרלוונטי לישיבה. בשלב זה נכון גם לבחון את כיווני האוויר של הגינה, את סוג האדמה ולהחליט איזו מערכת השקיה ודישון תתאים.

שרטוטים והדמיות – השלב הבא הוא שרטוט ותכנון של הגינה שתאפשר לכם לראות בצורה מוחשית את כל החלוקה של השטח והיכן כל דבר ימוקם. הדמיה תלת ממד יכולה לספק מראה ממשי של הגינה, באמצעותה תוכלו לקבוע היכן ימוקמו הפרגולה, הדק, מדשאה ושביל, בריכת נוי וכדומה.

שלב הביצוע – לאחר תכנון השטח ואישור שלכם, ניתן להתחיל בפועל בעבודת התשתית שתכלול בין היתר, חפירה, שיטוח של הקרקע, הקמה של מערכת השקיה ועוד. לאח מכן, יתחיל שלב איתור המקומות בהם תרכשו את הצמחייה, פתרונות הצללה, תאורה מתאימה שתתאים לשעות הלילה ותצבע את הגינה באווירה ייחודית ומערכת ישיבה לגינה שלכם.

מערכת השקיה ודישון                                                                                           

אחד האלמנטים החשובים בכל גינה היא בחירה של מערכת השקיה ודישון. מערכת זו היא המפתח להתפתחות גינה שתשפיע על איכות הדשא והפרחים ועל כל מה שהגינה שלכם מניבה. סיוע של איש מקצוע שמתמחה בהקמת גינה, יאפשר לכם למקסם את התנאים של השטח. הוא ידע לאבחן את סוג האדמה וייקח בחשבון את כל תנאי השמש והאור הנחוצים וכך ינצל את השטח בצורה הטובה ביותר.

סוגי גינות                                                                                                    

 בכל תהליך הקמת גינה תצטרכו להחליט על סגנון הגינה שלכם. כל גינה שתדמיינו תראה לכם מטופחת ויפה, עם עצי פרי ואלמנטים דקורטיביים, פכפוך מים ודגים שנעים להנאתם בבריכת נוי ועוד. גינות כאלה הן בהחלט נפוצות ותהיינה מעוצבות על פי סגנונות עיצוב כגון גינה טרופית, גינה מודרנית, גינה יפנית וגינה ים תיכונית. מלבד גינות בבתים פרטיים, יש גם גינות גג, גינות בבניינים משותפים, גינות ששייכות לדירות גן, גינות במרפסות, גינות שממוקמות לצד בית עסק ועוד.

מה מטרת הגינה שלכם?                                                                                       גינה היא לא רק צמחים ופרחים, גינה תהווה עבור אנשים רבים מקום מרגוע, פינה שקטה שניתן לנוס אליה בכל סוף יום כדי לקבל מעט פרספקטיבה ולאגור כוחות מחודשים. בנוסף, גינה תהווה עבור אנשים רבים מקום שנעים לארח בו, להתגאות בו ועוד. חשוב שתתנו את הדעת, מה הגינה מהווה עבורכם ומה המטרה העיקרית שלה ובהתאם לזאת תוכלו לתכנן אותה באופן שיענה לכל הצרכים שלכם.

לסיכום, שלבי תכנון והקמת גינה היא לא עניין של מה בכך ובהחלט נדרשת כאן יד מקצועית שתדע לנהל את כל התהליך בצורה מקצועית ואחראית ולכן מומלץ כבר בתחילתו של כל תהליך לבחור באיש מקצוע ראוי כמו אדריכל נוף או מעצב גינות שידע להקים את הגינה בהתאם לצרכים ולפי העיצוב והסגנון שאתם מעוניינים בו.  

המאמר נכתב באדיבות ערוגת הבושם – שירותי גינון, פיתוח סיבבתי והקמת בריכות שחיה
https://www.pond.co.il/ טלפון: 050-7490049

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה