תביעות סיעוד - איך מגישים אותה על הצד המהיר והטוב ביותר?



כאשר אנחנו מגיעים למצב סיעודי, אנו נמצאים במצב שאינו אידיאלי. בד בבד אנחנו מנסים להבין כיצד נוכל לחזור לתפקד בחיי היומיום שלנו וכיצד נצלח את התקופה הקשה. מצב סיעודי יכול להיות בינוני או גרוע, כאשר ההתאוששות ממנו תלויה במטפלים ובצוות הרפואי שיהיה שם לצידנו כדי לטפל בנו ולעזור לנו לחזור לשגרה.

FREEPIK

אנשים שזקוקים לעזרה סיעודית הם בדרך כלל אנשים שעברו ניתוח או תאונה, פגיעה קשה או כאלה שסבלו ממחלה כרונית, וכעת הם נמצאים בשלבי התאוששות והחלמה.  לעיתים קרובות מדובר בקשישים וחולים כרוניים שחייבים סיוע וטיפול צמוד של מטפלים סיעודיים מקצועיים.

אבל כדי לקבל את ההטבה הזו שיכולה ממש להציל חיים - חשוב להגיש תביעות סיעוד מול המוסד לביטוח לאומי וגם להגישה מול שאר גופים, כמו הביטוח הפרטי ושאר מוסדות שיכולים להעניק לכם את ההטבה.

מי יכול להגיש תביעת סיעוד?

תביעה כזאת וטיפול סיעודי מגישים מי שעומד בקריטריונים של חוסר מסוגלות ועומד בכמה שאלות שמבקש לבדוק המוסד לביטוח לאומי, כמו האם למבוטח יש קושי וחוסר יכולת לקום לבד, להתלבש לבד, לאכול לבד להתקלח, ולבצע שאר משימות יומיומיות? במידה וכן, יקבע בדרך כלל הביטוח כי המבוטח זקוק וזכאי לעובד סיעודי שיגיע אליו, יהיה אצלו כמה שעות ביום כדי לטפל ולסייע, או שיש מקרים שהמוסד לביטוח לאומי שיממן טיפול בבית חולים פרטי או שיקום וטיפול ביתי.

אז כיצד מגישים תביעת ביטוח סיעודי?

כדי להגיש את התביעה יש לפנות אל חברות הביטוח הפרטיות או המוסד לביטוח לאומי ולהתחיל בעניינים של בירוקרטיה כמו מילוי טפסים ומסמכים שמטרתם להסדיר את עניין הביטוח ומבחן המסוגלות.

מוסדות אלו יבחנו את הבקשה של כל אחד  ואחת. את התביעה, את הטפסים ואת הסיכומים הרפואיים - אפשר להגיש אונליין דרך אתר המוסד לביטוח לאומי או בסניף הקרוב למקום המגורים שלכם.

בכל מקרה, לא תמיד כל תביעה תתקבל על ידי הביטוח או המוסד לביטוח לאומי,  לכן פעמים רבות דרוש עורך דין מנוסה בתביעת ביטוח סיעודי. איש מקצוע מסוג זה יוכל לעזור לכם להתנהל מול המוסדות, החברות והארגונים ולזרז את תהליך קבלת הסיוע הדרוש לכם.

אז אם אתם מרגישים שאתם חייבים טיפול סיעודי, או שאתם רוצים להקצות טיפול כזה למישהו מהמשפחה שלכם - זה הזמן לעשות זאת על הצד הטוב ביותר באמצעות עורך דין שיוכל לסייע לקבל ולמצות את הזכויות שלכם.
בהצלחה מעו"ד רועי לייטכמן.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה