שתלים דנטליים - כל מה שאתם צריכים לדעת



שתלים דנטליים נחשבים לתחום צעיר בכל הנוגע לרפואת השיניים, על אף שהם הפכו לאחד התחומים המרכזיים במהרה. למעשה, רוב הפרסומים של מרפאות השיניים השונות עוסקים בעיקר בהשתלות ובביצוע של שתלים דנטליים. נוסף על כך, תחום השתלים הדנטליים נחשב לאחד מהתחומים בעלי הדינמיות וההתקדמות הרבות ביותר מבין תחומי רפואת השיניים. שתלים דנטליים הינם שתלים אשר מאפשרים לנו החלפת שן או שיניים חסרות, ייתכן מסיבות אסתטיות או שמא גם מסיבות תפקודיות. השתל הוא מעין בורג טיטניום, שמוחדר לעצם, באותו האיזור בו חסרה לנו שן, (או חסרות מספר שיניים) ומאפשר לנו עיגון של שיניים מלאכותיות - כתרים, גשרים או תותבות נשלפות. למרות ששתל דנטלי נחשב לשתל בעל מבנה פשוט יחסית, קיימים פרמטרים רבים שמבדלים את סוגי השתלים השונים.

FREEPIK

סוגים שונים

ראשית, שתלים דנטליים קיימים במגוון גדלים, כאשר שני הדברים המהותיים הקובעים את גודלו הם האורך והקוטר. לדוגמא, שתלים דנטליים "מיני" הינם סוגי  שתלים דנטליים הנחשבים לקצרים וצרים ביותר מביניהם. למעשה, מאחר ומדובר בשתלים בעלי יציבות נמוכה, הם משמשים לשיקום של אזורים שלא נמצאים תחת עומס רב, בעיקר בקרב שיניים חותכות בלסת התחתונה. נוסף על כך, קיימים שתלים "סטנדרטיים", שהם סוג השתלים הדנטליים הנפוץ ביותר לשימוש. בדרך כלל, שתלים סטנדרטיים מגיעים בקוטר של כ- 3.5-4.5 מ"מ ובאורך של 8-13 מ"מ, ועיקר שימושם הוא להשלמת שיניים בודדות במרבית חלל הפה, בנוסף לשימוש אסתטי נרחב. שימוש בשתלים אלו לרוב מצריך כמות מסוימת של רוחב ועובי בעצם, בנוסף למרחק מספק בין השיניים הסמוכות, זאת על מנת להבטיח אספקת דם אופטימלית. סוג שתלים נוסף הינו שתלים דנטליים רחבים, שהם בעצם הסוג העיקרי שמשתמשים בו כאשר יש צורך בשיקום שן טוחנת אחורית בודדת, דבר הקורה בעיקר כשהרווח שנשאר רחב מכדי להשתמש בשתל בעל קוטר סטנדרטי, אך לא מספיק על מנת להתקין שני שתלים, במקרה שכזה נשתמש בשתל רחב (בדרך כלל בקוטר של עד כ-6 מ"מ).

מידע נוסף ויתרונות של שתלים דנטליים

שתלים דנטליים נמנים גם על פי צורות, שכן, קיימות שלוש צורות עיקריות - שתל ישר, קוני ומתכנס. צורת השתל הדנטלי מגדירה את צורתו וגודלו של הקדיחה שתתבצע בעצם הנדרש להחדרה, והבחירה בצורה תושפע רבות מכמות העצם שקיימת באזור המיועד. לדוגמא, שתל מתכנס, ידרוש הסרה קטנה יחסית של עצם ליצירת הקדח לשתל. חשוב לזכור, שבמידת הצורך השימוש בשתלים דנטליים עשוי לתרום לנו רבות, זאת על אף שהתהליך הוא לא תהליך נוח. ראשית, שתלים מסייעים לנו בשמירה על צורת הפנים, זאת בניגוד לתותבות מלאכותיות, שאף פוגעות בהגייה ומעוותות את תווי הפנים שלנו. מעבר לכך, שתלים דנטליים מסייעים לנו רבות בכל הנוגע לשמירה על עצם הלסת.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה