שתלים דנטליים- איך ניתן להבחין באיכות בין שתל לשתל?



שתלים דנטליים הפכו בשנים האחרונות לאחד מטיפולי השיניים הנפוצים ביותר בקרב מטופלים רבים. עשרות אלפי השתלות שיניים מתבצעות עימם ושיעורי ההצלחה שלהם הם מעל 90%. את ההשתלות ניתן לבצע בכמה פעמים או ביום אחד, תלוי במצבו הבריאותי ומצב השינים של המטופל.

freepik

מה ההבדלים בין סוגי השתלים השונים?

קיימים כמה סוגי שתלים דנטליים כאשר ההבדלים ביניהם הם בעיצוב השתל, שטח השתל, בקרת האיכות, שם החברה ועוד. לאחד אחד מהפרמטרים האלה השפעה גדולים על השתלים הדנטליים שלכם והם אלה שקובעים אם השתל ששמים לכם הוא איכותי ביותר או פחות איכותי. לכן שעושים השתלת שיניים כדאי לדעת על היתרונות והחסרונות של כל סוג שתל ובהתאם למצבכם הבריאותי והתייעצות עם הרופא שיתאים לכם את השתל המתאים, ניתן לבקש מהרופא שלכם את השתלים האיכותיים ביותר שיחזיקו מעמד שנים רבות ויתאימו לצרכים האישיים שלכם.

סוגי שתלים דנטליים:

קיימים כמה סוגי שתלים דנטליים הכוללים את הסוגים הבאים:

שתלים דמוי תבריג- שתלים אלה כוללים בורג שאותו מחדירים לאזור השן והוא מתחבר לכתר השן. השתלים מגיעים באורכים ובדיא מטרים שונים והם מותאמים למבנה השיניים של המטופל ולתנאי העצם אצלו.

שתלים זיגומטיים- שתלים אשר מונחים בכל צד יחד עם שניים עד ארבעה שתלים רגלים באזור הקדמי של הלסת. שתלים אלו ארוכים מאוד והם מתאימים למחצב של חוסר עצם קיצוני באזורים האחוריים של הלסת העליונה. הטיפול בשתלים אלה והא מורכב עד מאוד ודורש ניסיון של רופא מומחה בתחום אשר יודע להשתיל אותם בהצלחה.

שתלים סב פריאוסטאליים- שתלים למצבים של חוסר עצם גבוה. שתלים אלה עשויים מחומר הטיטניום אשר מורכבים על העצם מתחת לחניכיים. את השתלים מייצרים בטכנולוגיה ממוחשבת על מנת לקבל דיוק מירבי ותוצאות טובות.

שתלים דיסק- שתלים אלה מיועדים לחוסר עצם בלסת התחתונה. הם בצורה של דיסק שטוח וניתן להחדיר אותם מצידי החניכיים ולא כמו שמבוצע בשתלים רגילים. צורתם של שתלים אלה היא שונה וייחודית וכן ההתקנה שלהם.

השימוש בסוגי השתלים השונים?

את סוגי השתלים השונים מתאימים בהתאם למצב השיניים של המטופל ומצב בריאותו. שימוש בשתלים נעשה בהתאם לממדי העצם באותו מקום מחוסר בשיניים. ישנם שתלים ארוכים ורחבים וישנם שתלים קצרים יותר. ישנם שתלים שמתאימים לשיקום מיידי וכוללים חיבור אל הכתר והמבנה של השתל וישנם שתלים שאינם מתאימים לשיקום מיידי. שתלים צרים יושתלו באזור השיניים החותכות ואילו שתלים עבים יותר באזור השיניים הטוחנות.

מהי בניית עצם?

בניית עצם היא מצב שבו העצם באזור השתל לא מספיק איכותית וצפופה על מנת שתחזיק את השתל. במצב זה יש צורך בבניית עצם מחדש כלומר שימוש בתחליף על מנת להשתיל את השתל. השימוש בתחליפים אשר מעודדים בנייה מחדש של העצם הם לרוב מן החי. הם עוזרים לעודד את גדילת העצם החדשה במהלכו של טיפול השתלות שיניים אינטנסיבי בצורה טובה ומיטבית לתך אזור הטיפול עצמו. השימוש במוצרים מהחי חשובים מאוד בתהליך שיקום האחיזה של השן שנפגע.

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה