שלבי הקמת בריכת שחיה בגינות פרטיות



ערן לוינסון אדריכל ומעצב גינות,

מתכננים לבנות בריכת שחייה בגינה? דעו כי ממתינה לכם חוויה קסומה שבסופה תוכלו להתרענן בימי הקיץ בבריכה ולהזמין חברים ובני משפחה ולשבת בהנאה רבה סביבה. אז דקה לפני שמתחילים, הבאנו בפניכם מידע מקצועי על שלבי הקמת בריכת שחיה בגינות פרטיות. נותר לכם ליישם את הנאמר, וליהנות מהבריכה בכל יום.

סוג הבריכה הרצויה

לפני התכנון, ההקמה ושאר הירקות, חשוב לדעת איזו בריכה תרצו, וכמה תרצו להשקיע. ישנן שלוש אופציות פופולריות שכדאי להכיר; הראשונה היא בריכת בטון המסורתית, השנייה היא בריכת אינדקס והשלישית היא בריכות מתועשות. מובן שיש פערים בין השלושה, הן מבחינת המראה של הבריכה והן מבחינת העלות שלהן. בריכת בטון היא האופציה הנפוצה והיקרה יותר הדורשת חפירה ובניית דפנות בטון באדמה, אפשר לבנות להן תעלת מים ולעצב אותה בכל עיצוב רצוי. בריכות אינטקס נחשבות לזולות יותר, משום שהן מגיעות מוכנות ויש צורך להטמיע אותן באדמה או להניח על פני הקרקע. במקרה זה לא ניתן לבנות תעלת מים, מה גם שהעיצוב שלהן פחות גמיש.

הבריכות המתועשות הם בריכות הביניים מבחינת עלות , אך יוקרתיות ואיכותיות יותר מבריכות האינטקס, מאפשרות שילוב של מערכות תאורה וחימום מתקדמות , וקרובות יותר מבחינת העיצוב לבריכות הבטון.

לבחור בעל מקצוע מומחה האיש האמון על הפרויקט

יש הבדל משמעותי בין עיצוב גינות עם בריכות שחיה, לבין עיצוב גינה רגילה. ההבדל כמובן בבריכה, שיש צורך לתכנן אותה היטב מבחינת המיקום שלה, האלמנטים סביבה ובכלל יש לקחת בחשבון שהיא חלק מרכזי מהנוף בגינה. כלומר, על אדריכל נוף לתכנן את הגינה על פי רוח הבריכה והמיקום שלה. אם כך, כאשר בוחרים אדריכל נוף, חשוב מאוד לוודא שיש לו ניסיון בעיצוב ותכנון גינות על בריכה, כך תוכלו לדעת שתקבלו את כל המידע הנחוץ לתהליך, כמו גם עבודת תכנון מקצועית על ידי בעל מקצוע מומחה.

אז בואו נראה מהם שלבי העבודה בפועל של הטמעת הבריכה:

דבר ראשון – קבלת היתר לבריכה ( חלק גדול מאדריכלי הנוף יכול לסייע לכם בקבלת ההיתר , וללוות את התהליך- כמובן שאמנות הגינה הקסומה מציעה תהליך זה במסגרת השירותים שלה)

חפירה – במידה ובחרתם בבריכה חפורה , יש צורך בעבודות פיתוח הכוללות חפירה על ידי מחפרון/ בובקט , ולדאוג לשינוע האדמה החוצה מהשטח, וזאת לשם הטמנת הבריכה או בנייתה בתוך האדמה.

עבור בריכות מתועשות ובריכות אינטקס מגיע שלב יציקת הרצפה – יוצקים את רצפת הבריכה ומחליקים אותה לגמרי בכל הצדדים (יש מקרים שבהם נדרשים כלונסאות מתחת לרפסודת הבטון) .

בניית דפנות הבריכה – לאחר יציקת הרצפה ( בבריכות אינטקס) ובמקביל ליציקת הרצפה (בבריכות מתועשות) - בונים את דפנות הבריכה ומתקינים את הפנלים המשמשים כדפנות לבריכת. רק נציין שפנלים אלו הם טכניקה חדשה שנועדה להחליף את יציקות הבטון המסורתיות המהוות את הקירות שלה. חשוב כמובן לבחור בפנלים איכותיים שישמשו אתכם שנים רבות. לאחר ייבוש החומר מורחים חומר מיוחד שנועד לאטום היטב את הבריכה.

בבריכות בטון התהליך שונה מאד וכל תהליך היציקה נעשה בצורה אחרת , וכל תשתיות הבריכה ( חימום, תאורה , וכיו"ב) משולבים בתוך הקירות , וכל ההכנות אבזור נעשות עוד בטרם בוצעה היציקה עצמה.

אבזור הבריכה – לאחר סיום איטום הבריכה, מטפלים בתעלות המים, במתקנים סביב כמו במעקה ואו מדרגות, מתקינים תאורת מים מרשימה, רמקולים פנימיים לשמיעת מוזיקה מתחת למים ועוד. זה כמובן הזמן לעבוד על ריצוף הקרקע סביב הבריכה , ולשלב פתרון הצללה ייחודי שישמש כמגן מפני השמש הקופחת.

סביב הבריכה – סביב הבריכה יש לרצף עם חיפוי ייעודי המתאים לאופי העיצוב סביב כמו דק, דשא סינטטי, חיפוי אבן, דשא טבעי ועוד. ברוב הבתים המודרניים מרצפים את הבריכה בדק איכותי, מכיוון שהוא חומר בעל יתרונות רבים כמו – אינו מחליק, אינו מוליך חום, יש בו חריצים דרכם המים יוצאים ובכלל יש לו מראה של טבעי ומיוחד של עץ.

קופצים לבריכה – זהו! כמעט הגעתם לשלב הסופי והמהנה, והוא הקפיצה לבריכה ואירוח החברים. זה הזמן המתאים ביותר לרכוש ריהוט גן מתאים שישמש אתכם בנאמנות בעת השהייה בבריכה כמו מיטות שיזוף, מערכות ישיבה מפנקות, שולחנות קפה ואפילו מטבח חוף ומנגל כדי לעשות על האש סביב הבריכה.

 

המאמר נכתב באדיבות ערן לוינסון – אדריכל נוף ומעצב גינות

אמנות הגינה הקסומה. 054-5228882    [email protected]

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה