שלבי בניית דק בגינה



אם יש לכם גינה פרטית, אתם בוודאי מעוניינים להעניק לה את המראה הדקורטיבי והמרשים ביותר שיכול להיות. כיום ישנם לא מעט אלמנטים דקורטיביים הרלוונטיים עבור גינות נוי, שמטרתן היא ליפות את הגינה ולהעניק לה מראה אסתטי וייחודי. דק לגינה מהווה תוספת דקורטיבית מאוד עבור כל גינה. לא פעם הדק מחליף משטח בטון, דשא או אדמה. היתרון הגדול הטמון בהעדפת דק בגינה על פני דשא כרוך בכך שאין צורך להשקות את הדק והגינה בעצם חסכונית יותר. אם התחלתם לברר על בניית דק לגינה שלכם, חשוב מאוד שתתוודעו אל שלבי בניית דק בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות, על מנת שהדק שתתקינו בגינה יהיה איכותי, חזק ויציב.

קרדיט לצילום – נוף ירוק גינון ופיתוח בע"מ

שלבים לבניית דק לגינה

בניית דק לגינה מהווה תהליך בעל כמה שלבים:

  1. אם מדובר על בניית דק מעץ על אדמה, חשוב לדעת שמדובר בעבודה קשה אשר דורשת זמן. חשוב מאוד לבצע את כלל השלבים בתהליך הבנייה והרכבת הדק בצורה הטובה ביותר, כאשר השלב הראשון והחשוב ביותר הוא הכנת התשתית של הדק. תהליך הכנת התשתית מתחיל בחפירה של בורות בקרקע. אל הבורות הללו יש להכניס את יסודות התשתית.
  2. את הרווחים הנוצרים בבורות יש למלא בבטון, כאשר בטרם שופכים את הבטון חשוב מאוד לצפות את הקורות בזפת קרה. הזפת תשמור על הקורות מפני בלאי וריקבון ולכן, אין לדלג על השלב הזה
  3. מתחת לדק כדאי מאוד לפרוש יריעת ניילון על מנת שלא יצמחו עשבים שוטים באיזור של הדק
  4. לאחר שמסיימים את שלב התשתית ומוודאים שהתשתית חזקה, יציבה ואיכותית, זה הזמן להתחיל בהרכבת הדק עצמו. את הדק יש לבחור בהתאם לטעם האישי שלכם. ניתן למצוא כיום דק מסוגי עץ וגווני עץ שונים, אשר מהם כל אחד יכול להתאים לגינה שלו את סוג הדק הרלוונטי ביותר. קורות העץ של הדק מתחברות באמצעות ברגים לתשתית וחשוב מאוד להקפיד על שורת ברגים אחידה וישרה. פעולת החיבור תתבצע באמצעות קדיחות חור באמצעות מקדחה. חשוב לדעת שיש ברגים מיוחדים לצורך חיבור דק עץ ויש לבחור בהם.
  5. בשלב הבא, לאחר שהונחו הקורות של הדק בצורה חזקה, איכותית וכמובן, ישרה וסימטרית ולאחר שהן הוברגו בצורה הנכונה ובמרווחים קבועים, יש להכין את הדר לצביעה ולאחר מכן, זה הזמן לצבוע את הדק באמצעות צבעים מיוחדים הרלוונטיים לדקים. מדובר על צבעים המבוססים על בסיס שמן והם רלוונטיים באופן ספציפי לצביעת דקי עץ. שמן מיוחד לדק ייספג בתוך קורות העץ עצמן ויצבע אותן מבפנים. ניתן למצוא כיום מגוון גוונים של צבעים מיוחדים לצביעת דק עץ וכל אדם יכול לבחור את הצבע המתאים לו ביותר.

בניית דק לגינה באופן עצמאי- האם זה כדאי

על אף שלא מעט אנשים בטוחים שבניית דק לגינה הוא תהליך קל למדי, אשר כל אדם יכול לבצע אותו באופן עצמאי וכל שעליו לעשות זה פשוט לרכוש את החומרים המתאימים, את סוג הדק הנכון ועוד, חשוב מאוד לדעת שמלאכת התקנת דק בגינה פרטית היא בהחלט לא מלאכה קלה. מכיוון שלא פעם מתקינים את הדק על אדמה, על מנת שהדק יהיה יציב, ישר, איכותי ויחזיק מעמד לאורך זמן בצורה הטובה ביותר, חשוב וכדאי לפנות לאנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום התקנת דקים לגינות פרטיות. אנשי מקצוע בעלי ידע וניסיון בתחום מזה, ידעו כיצד להתקין את הדק בכל גינה בצורה הטובה ביותר, בהתאם לנתונים הספציפיים של אותה הגינה.

המאמר נכתב באדיבות נוף ירוק גינון בפיתוח בע"מ https://www.nof-yarok.co.il/

050-2007191

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה