שאלות לבית הדפוס



האם אתם צריכים לבוא עם רעיון או עם דרישה? ומה חשוב לשאול את בית הדפוס שניה לפני שמתחילים לעבוד? כל הפרטים בכתבה

Shutterstock

כשאתם מחפשים שירותים של בית דפוס, למשל בית דפוס בראשון לציון - מה אתם מחפשים? מה אתם שואלים כשאתם מתקשרים לברר פרטים עם אותו בית דפוס? אילו פרטים אתם שואלים ומבררים? אם אתם לא ממש יודעים מה לשאול אז אנחנו פה בשביל לעשות לכם סדר.

מה צריך לשאול כשמחפשים בית דפוס או כשמבררים פרטים בבית דפוס:

  1. להחליט אילו שירותים ומוצרי דפוס אתם צריכים- רוב בתי הדפוס היום ברוב המקומות בארץ מספקים את אותם השירותים כך שלרוב לא תהיה בעיה שהם לא מדפיסים את המוצר שאתם מעוניינים בו. עם זאת חלק מבתי הדפוס מתמחים במוצרים מסוימים ולכן אם אתם בעניין של הדפסת מחברות או חוברות בכמויות גדולות יש בתי דפוס שעוסקים בכך ואם אתם בעניין של עיצוב והדפסת מגנטים יש בתי דפוס שמתמחים בכך והלאה. זה לא אומר שהם לא מספקים את שאר המוצרים ושירותי הדפוס זה רק אומר שהם מתמחים בצורה הטובה ביותר במוצרים ושירותים מסוימים.
  2. להחליט איזו כמות של מוצרי דפוס אתם צריכים- בתי דפוס עובדים לפי כמויות. ישנם בתי דפוס קטנים שמוכנים להדפיס כמויות קטנות והם מיועדים ללקוחות פרטיים ובעלי עסקים קטנים, ויש בתי דפוס אשר יהיו מוכנים להדפיס רק כמויות גדולות והזמנות חוזרות. קחו בחשבון שככל שהכמות שאתם רוצים וצריכים להדפיס היא גדולה יותר כך המחיר שתשלמו עבור מוצר בודד ויחיד יהיה נמוך יותר ולכן אם אתם בעניין של כמויות גדולות זה פרט מאוד חשוב שכדאי לכם לדעת
  3. להשוות מחירים- חשוב שתדעו מה הטווח של המחירים שמשלמים היום לבתי דפוס על המוצר שאתם מעוניינים להדפיס. ברשת אפשר לראות מחירונים של מוצרים סטנדרטיים וגם לבדוק מה התוספת במידה ויש תוספת. כמו כן חשוב שתקחו בחשבון עלויות נוספות כמו עיצוב גרפי במידה ויש צורך, מע"מ במידה ואתם עסק וכריכה של מוצרים אם תצטרכו. לכל בית דפוס יש את המחירון שלו בהתאם למוצרים שהוא מספק ולשירותים שהוא מציע ולרוב לא מדובר בהבדלים גדולים במיוחד בין בית דפוס אחד לבין בית דפוס אחר אבל לעיתים התוספות יכולות לעלות הרבה יותר בהפרשים משמעותיים וגם להשתנות בהתאם לכמות ולכן חשוב תמיד להשוות את המחירים.
  4. להבין כמה שיותר במושגים- אתם לא צריכים עכשיו ללמוד את כל מושגי הגרפיקה והדפוס שיש אבל כדאי שתדעו כמה מושגים בסיסיים עיקריים בכדי לדעת על מה מדברים איתכם ולדעת מה לשאול ומה לבקש ולא להרגיש שעובדים עליכם או שמדברים איתכם בשפה לא מובנת. ככל שמבינים יותר במה מדובר כך אפשר להבין יותר במוצר עצמו ולדייק את עצמכם מול הספק. תבינו מה הם סוגי הדפים שקיימים מבחינת גדלים ומשקלים, מה הם סוגי כרטיסי הביקור הקיימים, אילו דפי מדבקה יש מה זה מאט ומה זה מבריק מה הם התנאים להעביר קובץ להדפסה מבחינת סוג הקובץ, גודלו ושוליים ועוד. בכל פעם שתשמעו מושג חדש או הסבר חדש תבדקו מה הוא ותבינו במה מדובר.
  5. שירות- שירות לקוחות טוב הוא דבר בסיסי! אם בית הדפוס שלכם מבצע את העבודה במקצועיות אבל באיטיות ולא ביעילות ואתם לא יודעים מתי זה יהיה מוכן וצריכים לרדוף אחריהם לעיתים- אז הגיע הזמן לחפש בית דפוס אחר עם רמת שירות גבוהה יותר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה