רשלנות רפואית בילדים: כל מה שחשוב לדעת



ילדים הם הדבר החשוב ביותר בעולם כולו, ועדיין לא פעם קורה שטיפול רפואי אותו אנו ההורים מלווים מהצד, מסתיים בגרימת נזק. מכאן בין אם מדובר במקרה כזה או אחר, יש לדעת כיצע פועלים כאשר מגלים שהילד חווה רשלנות רפואית, אך ראשית נקדים ונציין שלמרות שלרופאים יש מקום של כבוד, אין לקבל כל המלצה, אלא הרבה פעמים יש להקשות, להעלות שאלות, לדרוש חלופות, לבקש הסבר מקיף וכדומה - יש להילחם את המלחמה של הילדים שלנו - לשמור עליהם ככול הניתן!

Pixabay

מספר כללים

מקרה של רשלנות רפואית בילדים לעולם אינו פשוט. אי לכך יש להקפיד על כמה כללים: יש למצוא עו"ד שאינו רק בקיא בתחום, אלא גם אנושי ורגיש. יש לבחון רזומה וניסיון, וזאת כי סכום הפיצוי שיושג עשוי להשפיע באופן ישיר על איכות חיי הילד. יש להיות מוכנים שהתהליך יתפרש על פני כמה חודשים ואף כמה שנים ויש לשמור על התנהלות נינוחה, ולו עבור בריאות הנפש של הילד.

זמן תגובה לצד שקיפות מלאה

בכול הנוגע לטיפול רפואי בילדים, יש לדעת שהרופא חייב ליידע את ההורה בממצאי הבדיקות, ואף להציע את סך הטיפולים האפשריים, גם אם הם אינם מצויים בסל הבריאות. כמו כן, חשוב לדעת שאם עומדים לתבוע בשל רשלנות רפואית, הרי שחוק ההתיישנות בכל הנוגע לילדים מתנהל באופן מעט שונה. משמע עד שימלאו לילד 18 שנים הוריו (או כל אפוטרופוס אחר) זכאים להגיש עבורו את התביעה, אך מרגע שהוא בן 18 עומדות לפניו 7 שנים לפעול. המשמעות היא שגם אם רק בגיל 20 מתעורר חשש שנזק גופני הנו תוצר ישיר של ליקוי רפואי שנגרם בגיל שנה, עדיין ניתן להגיש תביעה. עם זאת נמליץ לא לחכות, אלא מוטב לפעול בהקדם - להתייעץ עם עו"ד שבקיא ברשלנות רפואית בילדים.

חישוב סכום הפיצוי

כאשר מדובר בילד, יש להבין שכול החיים עדיין לפניו, ועל כן ערך הפיצוי נמדד בהתאם למשתנים הבאים: הוצאות רפואיות, הפסד ברף השכר העתידי, רמת כאב, צרכים מיוחדים וכדומה.

התנהלות מושכלת

טרם בחרתם עו"ד לרשלנות רפואית ואתם מבקשים להתחיל לפעול לטובת עתיד הילד? התחילו לתעד כל מהלך רפואי ולאסוף כמה שיותר מסמכים רפואיים, קרי הפניות, תוצאות בדיקות, מרשמים, המלצות, קבלות וכדומה. כמו כן, ידוע שחשוב שרופא מומחה יבדוק את הילד, אך פה נעצור לציין שעדיף שעו"ד מקצועי יפנה אל עבר המומחה המתאים ביותר, וזאת כי עו"ד שבקיא בתחום יידע להתאים בין צורך למענה, בין בעיה לתחום ההתמחות ואף בין אופי המשפט ליכולת של הרופא לענות על שאלות.

 עלויות

הורה שמוטרד ממצבו הבריאותי של ילדו, אינו שש להוציא כספים מיותרים, אלא מייעד כל אגורה עבור טיפול, שיקום וסיוע. אי לכך מרגיע לדעת שכל עוד פונים לקבל עזרה מקצועית אצל עו"ד, הרי שאין צורך לשלם לו, אלא רק אחוז מסוים מסכום הפיצוי. עם זאת, כן יש תשלום מהותי אליו צרכים להיות ערוכים, והוא תשלום לרופא מומחה - העלות נעה בין 5,000 ל 20,000 ש"ח. אלו עוד הוצאות קיימות? איסוף חומר רפואי ואגרת הגשת תביעה. האם מוטב לשאוף לשלם פחות? לא בהכרח, כי אם העדות עשויה להטות את החלטת השופט, ההשקעה שווה.

חלופה למשפט ממושך

לבסוף נציין שגם בתחום רשלנות רפואית בילדים ניתן להגיע לפשרה, ולעיתים כאשר המשפט עשוי להעיק על הילד צעד זה עדיף, כך שיש להיות מודעים לאפשרות ובהתאם לנסיבות האישיות לקבל החלטה.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה