קניית רכב יד ראשונה – המדריך המלא



הגעתם להחלטה כי קניית רכב חדש היא האופציה המתאימה ביותר עבורכם? קחו בחשבון שקניית רכב חדש ובחירתו כרוכים בהחלטה מורכבת. כל אדם שוקל את שיקוליו האישיים בעת קניית רכב חדש, ושיקולים אלו משפיעים על הרכב שיבחר. בכתבה הבאה נפרט על מספר שיקולים נפוצים שיש לקחת בחשבון בשביל לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם בעת קניית רכב חדש.

pexels

מחיר ותקציב

השיקול הראשון והברור במיוחד שיש לקחת בחשבון בעת קניית רכב חדש וקניית רכב בכלל הינו התקציב שעומד ברשותכם. לכל רוכש יש תקציב שונה העומד לרשותו. התמקדות מוקדמת על רכבים שונים בהתאם לתקציב שעומד ברשותכם יכול לסייע בתהליך הבחירה ולנפות אופציות שאינן רלוונטיות.

אולם, מחיר הרכב אינו חזות הכול. בין מאפייניה השונים של התרבות הישראלית, אם נאהב את זה או לא, ישנו מאפיין המיקוח. אין מה לצפות להנחות רבות ומשמעותיות כיוון שמדובר ברכב מיד ראשונה, אך תמיד ניתן להתמקח קמעא על המחיר, שכן סוכנויות שונות יכולות להציע הנחות מסוימות, תנאי תשלום נוחים במיוחד ואופציות מימון שונות. לכן, תמיד חשוב לברר לעומק גם את הדברים הנלווים למחיר הכתוב בקטלוג הרכב, שכן הם יכולים לסייע לכם משמעותית.

 

השימוש שייעשה ברכב

שיקול נוסף וחשוב מאוד המנחה קונים של רכב מיד ראשונה הוא השימוש של הרכב. כמובן שלשיקול זה ישנה השפעה על סוג הרכב, וכפועל יוצא גם על מחיר הרכב. עליכם לבחון בקפידה מהו השימוש היום-יומי שיעשה ברכב החדש – האם הנסיעות יהיו עירוניות או בינעירוניות? כמה נוסעים צפויים להיות ברכב? האם מתוכננים גם טיולי שטח שונים? ושאלות רבות נוספות שישפיעו על בחירת הרכב. תארו לעצמכם מצב שבו ג'יפ או רכב גדול אחר מנסה לנסוע ברחובות צרים של עיר גדולה ואף להחנות בערים אלו שגם ככה חוות מצוקת חנייה. ולהיפך, נסיעה בינעירונית ארוכה ברכב מיני קטן עשויה להיות פחות נוחה בצורה משמעותית.

 

אבזור ובטיחות

אלמנט חשוב מאוד. כיום, יש מדריכים רבים באינטרנט ובמקומות נוספים וכן את מפרט הרכב שמפורסם בידי היצרן, ובהם התייחסות ספציפית לאבזור והבטיחות של הרכב. בכל העולם, יצרניות הרכב נדרשות לתנאים מוקפדים ביותר ומבצעות מבחני ריסוק ותאונות לרכבים שלהם, במטרה לשפר את בטיחות רכביהן. מספר כריות האוויר, המיגון הפנימי והחיצוני ברכב ועוד, הינם דברים חשובים מאוד שיש לבדוק בכל רכב שמהווה עבורכם אופציה, כדי שחלילה בשעת צרה, לא תצטערו על בחירתכם.

 

שיקולים נוספים

יש עוד שיקולים רבים שניתן לקחת בחשבון בעת קניית רכב חדש. למשל, דרגת זיהום האוויר המופיעה בקטלוג הרכב, מידת צריכת הדלק של הרכב אשר מופיעה הן בקטלוג וגם במבחני דרך שונים שעשו לרכב ובהם התוצאה מדויקת יותר, ועוד.

מאפייניה של כל רכישת רכב חדש משתנים בהתאם לצרכים השונים של הרוכש. בחינה מדוקדקת של הצרכים שלכם מהרכב החדש תסייע לכם לבחור לאופציה הטובה ביותר עבורכם.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה