קונדילומה אצל גברים



הקונדילומות הן תוצר של סוגים מסוימים השייכים לווירוס הפפילומה. יבלות אלו מדבקות מאוד ועוברות בעת קיום יחסי מין, לעיתים גם כאשר מדובר ביחסי מין מוגנים. אז מה עושים, איך מאבחנים והאם ניתן למנוע את הקונדילומות?
וירוס הפפילומה הינו וירוס בעל זנים רבים, חלק מבין זנים אלו אינם מסוכנים – בעלי סיכון נמוך מאוד להתפתחות ממאירה והם מופיעים לרוב בצורת יבלות באזורי הרבייה הנשיים והגבריים.
הקונדילומות מדבקות מאוד והן עוברות מאדם לאדם בעת קיום יחסי מין.

depositephoto

קונדילומות אצל גברים
קונדילומות בגברים מופיעות לפעמים בקבוצות ולפעמים בודדות, הן יכולות להיות בולטות מאוד או שטוחות והן יופיעו אצל הגברים באזורי איבר המין – המפשעה, האשכים, הפין וגם בפי הטבעת, לעיתים אף באיזור הירכיים או הבטן התחתונה. בשל העובדה שישנם אזורים אשר אינם מכוסים ומוגנים בעת שימוש בקונדום, גברים יכולים להדביק ולהידבק בזמן קיום יחסי מין.

בדרך כלל, כאשר מדובר בקונדילומות, לא תרגישו כאב, אלא אם היבלת בולטת מאוד, ואז היא עלולה לגרום לגרד או לכאבים.

הוירוס דוגר תקופה יחסית ארוכה ולעיתים זה עלול להגיע לחודשים ארוכים עד שהוא יוצא בצורת יבלת אם בכלל. ולכן, ואוכלוסייה רבה נושאת קונדילומה מבלי לדעת. מדובר בשיעור של כ 80- 70 אחוזים מהאוכלוסייה אשר פעילה מינית.

האם ניתן למנוע וכיצד מטפלים?
ניתן לקבל חיסון אשר מגן מפני רובם הגדול של זני הקונדילומה ומהנפוצים ביותר, חיסון זה ימזער משמעותית את הסיכוי להדבק בווירוס זה ובזנים נוספים של הפפילומה.

במידה וכבר נדבקתם בקונדילומות, ראשית, עליכם לטפל ביבלות שכן הן מדבקות מאוד. כיום ניתן לטפלן בבית באמצעות תרחיפים או משחות, או אצל הרופא באמצעות חנקן, מחט חשמלית או לייזר. לאור העובדה שהקונדילומה יכולה לדגור גם חודשים ארוכים מאוד, קשה לעיתים לדעת מי האדם ממנו נדבקתם.

חובה להתייעץ עם רופא לפני כל התחלת טיפול כדי להתאים לכם את שיטת הטיפול הטובה ביותר.

הקונדילומות העקשניות
במידה והחלטתם לטפל בקונדילומות וגם לאחר הטיפול וההסרה, הקונדילומות עלולות לחזור שנית ויכול להיות שווירוס עדיין קיים בעור. אך התמדה בטיפול תוכל לגרום להן להפסיק לחזור ולהופיע.

מנגד, במידה ותחליטו שאינכם מעוניינים לטפל, הקונדילומות עלולות להמשיך להתרבות ולצוץ באיזורי המפשעה ופי הטבעת.

בשורה התחתונה
בכל מצב של חשש להופעת קונדילומה ולפני קבלת ההחלטה האם לטפל וכיצד – עליך לפנות לרופא המטפל שלך למטרת אבחון וייעוץ וכמובן לשלול מצב שמדובר במצב רפואי שונה. התייעצו עם מומחה ובדקו איתו מהן האפשרויות הפרושות לפניך בטרם תקבל החלטה.

בריאות שלמה!

את המאמר כתב ד"ר גיא גוטמן- רופא בכיר בקופת חולים כללית.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה