פתרונות ראיה בקרטוקונוס



קרטוקונוס (במקור מיוונית)
קרטו (carto) – קרנית העין.
קונוס (conus) – חרוט (מכאן גם מקור שמה).
קרטוקונוס היא מחלת עיניים תורשתית, אשר גורמת לקוצר ראיה ולאסטיגמטיזם גבוה. קרטוקונוס, פוגעת במבנה הקרנית אשר במקום להיות מעוגלת בצורת כיפה, היא משתנה למבנה חרוטי לא אחיד.
זקוקים לאבחון קרטוקונוס? בקליניקת אלון אופטיק, בבעלותו של אלון ברונדוויין, אופטומטריסט מומחה, ישמחו להעניק לכם שירות מקצועי, אדיב ומדויק לאבחון קרטוקונוס כמו גם, אופן ואופי הטיפול בה.

Pixabay

סימנים מוקדמים לקרטוקונוס.

המחלה מתפתחת בהדרגה, ללא שימת לב החולה וללא כל סימנים מוקדמים, אך ככל שעובר הזמן, מתגלים סימנים של טשטוש ראיה למרחוק ותופעת היווצרות הילת אור סביב מקור אור, כמו גם, כתמים בשדה הראייה.

בסופו של עניין, הראייה ממשיכה להידרדר ועם התקדמות המחלה מופיעות צלקות בקרנית.

הסובלים מקרטוקונוס מחליפים משקפי ראיה/ עדשות לעיתים קרובות, עד שלא ניתן להסתייע בהן יותר ונדרש טיפול משמעותי ומתאים יותר.

אילו פתרונות ראיה בקרטוקונוס ישנם?

נציין כי אבחון מוקדם של קרטוקונוס מסייע מאד בהצלחת הטיפול. חשוב במיוחד להגיע להיבדק במידה וישנם בני משפחה הסובלים מקרטוקונוס שכן, מדובר במחלה תורשתית.

בשלבים הראשונים של הקרטוקונוס, נעזרים המטופלים במשקפי ראיה, או עדשות מגע רכות. עם התקדמות המחלה, כאשר לא ניתן יותר להיעזר בהן, ניתן להשתמש בעדשות מגע קשות נושמות ובסוגים נוספים של עדשות מיוחדות, כמו למשל, עדשות סקלרליות.

עדשות סקלרליות הן עדשות באות במגע עם החלק הלבן של העין, ללא  מגע בין העדשה לקרנית, במרווח הנוצר, ממלאים נוזל במהלך הרכבת עדשה.

להתאמה וייעוץ בנוגע לעדשות סקלרליות, ניתן לצור קשר עם קליניקת אלון אופטיק בראשל"צ.

אלון ברונדוויין, אופטומטריסט מוסמך ומנהל מרפאה לאבחון ומעקב אחרי חולי קרטוקונוס, במרכז הרפואי איכילוב, מומחה להתאמת עדשות מגע מיוחדות בתחום הקרטוקונוס ושיפור הראיה, מוסיף על הפתרונות הקיימים, במקרים בהם מחמירה המחלה:

קרוס לינקינג – (קשרי צילוב). בתהליך זה מזליפים טיפות ויטמין B12 וחושפים את הקרנית לקרני UVA המפעילות את הוויטמין, מה שמביא לחיזוק סיבי הקולוגן בקרניות ובכך, לעצור את תהליך ההתקמרות. ככל שנטפל מוקדם יותר, כך אחוזי ההצלחה יהיו גבוהים יותר.

השתלת קרנית- זהו המוצא האחרון, ולכן מוצע רק לאחר שנוסו כל האפשרויות האחרות שלא הועילו.

קרניות להשתלה, נקצרות מתורם אנושי. מדובר בהליך מורכב, המחייב זמן החלמה ארוך, תוך הסתגלות לקרנית המושתלת החדשה.

בהתאם לצורך תושתל קרנית מלאה או חלק ממנה ובתום תקופת ההחלמה, יותאמו עדשות מגע ייעודיות, או משקפי ראיה.  

היכן מומלץ לטפל בקרטוקונוס?

טיפול בעיניים אינו מתאים לחובבנים ואתם בוודאי לא מעוניינים שאדם שאינו מוסמך יטפל בהן. אלון ברונדוויין הוא אופטומטריסט מומחה בתחום הקרטוקונוס ובעל ניסיון של מעל 15 שנה, ומומחה להתאמת עדשות ייעודיות ומיוחדות לטיפול בקרטוקונוס ושיפור הראיה.

בקליניקה של אלון ברונדוויין, שירות אישי ומקצועי, מותאם לכל מטופלת ומטופל, תוך מציאת פתרונות מתאימים לכל בעיית ראיה ובחירת עדשות לקרטוקונוס.

 

לתיאום פגישת ייעוץ/ טיפול, מוזמנים לצור קשר בטלפונים:  / 03-5351771   052-4481882

.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה