פעילות גופנית בגיל 70 – כך נעשה את זה נכון



לכולנו יש בחיינו את אדם מבוגר במשפחה, שמעורר בנו השראה (וגם לא מעט קנאה). נראה שלא משנה לאיזה גיל הוא זוכה להגיע, הוא לא מאבד אפילו גרם אחד מהמרץ, החיוניות והמראה הנפלא שלו. למרבה הצער, לא כולנו בורכנו בגנים המופלאים האלו שמאפשרים לנו להיראות מדהים וליהנות מבריאות מושלמת גם בגיל השלישי. עבור רובנו, התבגרות בריאה דורשת תחזוקה מתמדת. במשטר החדש שנצטרך לאמץ עם הגיענו לגיל מבוגר, פעילות גופנית היא המפתח. גם אם מעולם לא הקפדת על אורח חיים פעיל, אנחנו כאן כדי לסייע לך לראות שאף פעם לא מאוחר מדי. אספנו כאן מידע שימושי שיסייע לך לשלב פעילות גופנית בדרך החיים החדשה שלך.

FREEPIK

מה קורה לשרירים שלנו ככל שאנו מתבגרים?

כפי שרבים מאיתנו כבר שמו לב, מסת השריר יורדת ככל שאנו מתבגרים. החל מהעשור הרביעי לחיים, מבוגרים מאבדים 3% -5% ממסת השריר בכל עשור ולאחר גיל 50, הירידה עולה ל-1% -2% בשנה. מסת השריר מקדמת את שריפת השומן, לשיווי המשקל וליכולת הניידות שלנו ולכן, חיוני שנשמור על מסת שריר בריאה. לכן, חשוב שנשלב אימוני כוח מתונים לצד הפעילות האירובית.

האם אי פעם מאוחר מדי לבנות שרירים?

החדשות הטובות הן שמסת השריר יכולה לעלות בכל גיל כתגובה לפעילות גופנית. במחקר שנערך בקרב בני 70-98 שנים, נמצא כי נבדקים שהרימו משקולות שלוש פעמים בשבוע במשך שלושה חודשים הגדילו את משך זמן ההליכה שלהם ב-38%, גם ללא עלייה דרמטית במסת השריר. חשוב אמנם לציין, כוח השרירים הוא לא בהכרח רק פונקציה של מסה. ההיבט החשוב ביותר הוא דווקא לתרגל את זיכרון השרירים ולשמור על דפוס נוירולוגי שישמור את השרירים דרוכים וחזקים. שילוב של אימון כוח מתון לצד פעילות אירובית לחיזוק סיבולת הלב-ריאה, יאפשר לך לשמור על עצמאות לאורך שנים.

תרגילי כוח מומלצים לגיל 70

תרגילי כוח נכונים יסייעו לך להמשיך לבצע בכוחות עצמך שלל משימות יום-יומיות ולשמר חילוף חומרים ומשקל תקין. מומלץ לשלב תרגילי משקולות במשקלים מתונים ונמוכים לצד תרגילים התנגדות באמצעות רצועות וקפיצים. במובן הזה, פילאטיס עשוי להיות פתרון לא פחות ממופלא שעשוי להעניק זריקת חיוניות אדירה לחיים. אם החלטת ללכת על חדר כושר, חשוב לוודא שהמדריכים במקום עברו הכשרה לבניית תוכנית אימונים מותאמת לבני הגיל השלישי. ברבות מקהילות לבני הגיל השלישי, ניתן לקבל תוכנית אימונים מותאמת שתמצה את הפוטנציאל שלך באופן מושלם. מבוגרים רבים, שכלל לא היו מודעים מה זה דיור מוגן ואילו אפשרויות טמונות להם שם, גילו כי המעבר לשם סייע להם לשפר את הבריאות שלהם ולהתמיד בפעילות גופנית משותפת יחד עם דיירי המקום.

לשמור על הסיבולת

ככל שאנו מתבגרים, סיבולת הלב-ריאה שלנו הולכת ופוחתת. על פי מחקרים, ישנו קשר מובהק בין ביצוע פעילות אירובית באופן קבוע ובין הסבירות ללקות במחלות לב וכלי דם בגיל השלישי. פעילות נמרצת ומותאמת ליכולות במשך חצי שעה לכל הפחות מדי יום, עשויה להיות תעודת הביטוח האמינה ביותר שלך נגד מחלות אופייניות לקבוצת הגיל שלך. לצד השמירה מפני מחלות, שיפור הסיבולת תאפשר לך להתנייד ביתר חופשיות ובעצמאות מרובה, רמת העייפות תפחת ותוכלו ליהנות משלל פעילויות הדורשות מרץ. עם יד על הלב, מי מאיתנו לא רוצה להגיע עם מרץ ואנרגיות לעוד ביקור עם הנכדים?

כדי להתחיל לעשות טוב לגוף שלך, לשפר את שיווי המשקל, הגמישות, הכוח והחיוניות – זה הזמן לגלות את העוצמה שבפעילות הגופנית ולמצוא את האפיקים שמסבים לך הנאה ומותאמים ליכולות שלך.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה