פוליש לרצפה לדירה חדשה



נכנסים לדירה חדשה מקבלן? עוברים לדירה ישנה? סיימתם שיפוץ? מוכרים דירה? מעוניינים לשפר מראה של משרד? בכל המקרים האלה, מומלץ לעשות במבנה תהליך של פוליש לרצפה. אלה כמה דברים חשובים, שכדאי לדעת על כך:

depositephoto

סוגי פוליש לדירה

תהליכי פוליש לדירה עושים בגדול שני דברים: ניקוי (קרצוף) המרצפות והברקתן. הצורך בכך, נובע מהעובדה שעל המרצפות מצטברים עם השנים כתמים קשים, שריטות עמוקות (מהזזת חפצים כבדים בעיקר), שברים נקודתיים (מנפילת חפצים כבדים וחדשים) ועוד. גם צבע המרצפות המקורי עובר בלאי טבעי עם השנים ודוהה עם הזמן. יש בכל הארץ לא מעט מומחים שעוסקים בפוליש למרצפות. למשל מומחי פוליש לרצפה בראשון לציון. אלה שלושת הסוגים העיקריים של פוליש לרצפה:

פוליש קריסטל - זה הוא תהליך פוליש שמבוצע בעזרת חומר קריסטלי מיוחד, מבוסס מגנזיום. החומר מוחדר לרצפה בתהליך הפוליש בעזרת מכונות מיוחדות והתוצאה של התהליך היא שמתקבל מראה מרצפות מבריק ויפה לעין. פוליש קריסטל מכונה גם הברקה קריסטלית.

פוליש ווקס - ווקס לרצפה הוא תהליך של מריחת ווקס (חומר מבוסס שעווה) בשכבה דקה על פני המרצפות. כהכנה לכך דרוש ליטוש של המרצפות, אבל הוא יכול לעתים קרובות להיות ליטוש פשוט יחסית. חשוב לקחת בחשבון שווקס לרצפה עשוי לעשות אותה חלקה יותר ויש לכך היבט בטיחותי. הפתרון לכך הוא לעשות את הווקס במקומות בהם אין סכנה גבוהה להחלקה (לא במקלחת למשל) או להוסיף חומר מונע החלקה.

פוליש סילר - פוליש סילר הוא תהליך של מריחת חומר איטום על המרצפות. חומר זה מיועד כאמור לאיטום, אבל הוא מספק גם אפקט של הברקה. האיטום נחוץ משתי סיבות עיקריות. האחת, היא שמרצפות אינן אטומות מטבען כפי שנראה במבט ראשון. יש למעשה אפשרות שמרצפות ייספגו נוזלים שנשפכים עליהן למשל. זאת, במיוחד ככל שהמרצפות מתבלות עם הזמן. בנוסף לכך, המרצפות חשופות מטבע הדברים למגוון רחב של כימיקלים, בין אם זה חומרי ניקוי חריפים כאקונומיקה או סתם שאריות של חומר שנזל עליהן ונשכח שם, שלא בכוונה. מרצפות שחשופות לתנאי החוץ (מרפסות למשל), גם ניזוקות יותר ממזג האוויר. פתרון פשוט לכך, הוא שכבת הגנה. גם אם היא נשחקת עם הזמן ודורשת חידוש, זה עדיין זול יותר מהחלפת המרצפות עצמן.

 

איזה סוג פוליש מתאים לי? 

היבט התאמה ראשוני, הוא שאלת ההתאמה לסוג המרצפות שבהן רוצים לטפל. פוליש קריסטל למשל, מיועד לשימוש עם שיש או אבן. אם לעומת זאת מדובר במרצפות מסוג קרמיקה (גרניט פורצלן), פוליש קריסטל לא יתאים ומעדיף שימוש בפוליש ווקס.

מצב המרצפות משמעותי גם כן. מרצפות ישנות במצב לא טוב, עלולות להיפגע מהליטוש שכרוך בתהליך פוליש קריסטל. במקרה כזה, עדיף במקום זאת לשים עליהן שכבת הגנה (סילר).

עוד שיקול מפתח בבחירת סוג הפוליש המתאים, הוא בשאלת התוצאה המבוקשת ואיכותה. כללית, פוליש קריסטל נחשב לאיכותי ביותר והוא נועד בעיקר לחידוש מרצפות שאיבדו את ברקן המקורי. כמו כן, הוא העמיד ביותר מכולם - היבט שחשוב ביחס לגרירת רהיטים כבדים ובכלל, למידת התנועה שתהיה על מרצפות אלה. העמידות של פוליש קריסטל, מתבטאת גם בכך שתדירות החידוש שנדרשת עבורו נמוכה יותר. התוצאה המבוקשת, צריכה לקחת בחשבון כמובן גם את אופן השימוש במבנה בו מדובר ובכל חדר באופן ספציפי. אם אתם למשל עסק מסחרי שחשוב לו לשדר יוקרה, ייתכן שפוליש קריסטל יהיה מבחינתכם השקעה משתלמת. אם מדובר בבית פרטי גדול, עשוי להיות מבחינתכם הבדל משמעותי, בין המראה שחשוב לכם בכניסה לבית, לבין המראה בחדרים יותר צדדיים.

היבט נוסף הוא לגבי המחיר. פוליש קריסטל נחשב לרוב לתהליך היקר מכולם, בעוד שפוליש ווקס זול במיוחד. לשאלה האם זה מתאים לכם או לא, התשובה היא כמובן אישית מאוד. האם ניתן להוזיל את הכול, על ידי רכישת החומרים בעצמכם וביצוע תהליכים אלה לבד? התשובה לכך חיובית, אבל האיכות שתתקבל תהיה בסימן שאלה. למעשה, ניתן אפילו לשכור מכונות פוליש מחברות ניקיון, בכדי לבצע בעזרתן את הכול. אבל האם יש לכם את המיומנות לעשות זאת? עד כמה גדול ההבדל בין התוצאה שאתם תשיגו, לבין התוצאה שישיגו מקצוענים? ועד כמה גדול ההבדל שיהיה בעלויות?

 

יתרונות של פוליש לדירה חדשה

כשאנחנו מסתכלים על פוליש כחלק מתהליך ניקוי הבית או דירה חדשה, הוא מספק כמה תועלות:

הברקה - פוליש למרצפות מספק מראה יפה, אחיד ומבריק, בגימור שקל לניקוי.

שכבת הגנה - התהליך מסתיים עם שכבת הגנה שתאריך את חיי המרצפות ותשמור עליהן לאורך זמן במצב טוב.

ניקוי - פוליש לרצפה חדשה עשוי להסיר כתמים שונים במרצפות, בתור מעין ניקוי יסודי ראשוני.

הסרת משטחים - פוליש רלבנטי, גם אם אתם מבצעים תהליך של הסרת משטחי PVC מהרצפה או הסרת שטיחים מודבקים (שטיחים מקיר לקיר). בתהליכים אלה, ניתן לנקות את הדבק באמצעות הפוליש למרצפות. חשוב לציין, שעצם עבודת הסרת ה-PVC או השטיחים היא עבודה מיוחדת, שדורשת מיומנות רבה בפני עצמה.  

אם כוונתכם לבצע פוליש לרצפה, חשוב לשים לב להבדל בין המונח פוליש למונחים אחרים. שיש לדוגמא, עשוי לדרוש מדי פעם ליטוש. אך הליטוש נועד להפוך אותו למשטח יותר אחיד (חלק). ליטוש כזה, עשוי להיות שלב מקדים עבור פוליש, אבל אלה שני דברים שונים.  

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה