פדיקור רפואי - תהליך הטיפול



טיפולים אסתטיים שונים ברמה כזאת או אחרת של אינטנסיביות הם טיפולים אשר מאפיינים בדרך כלל את בנות המין היפה. עם הטיפולים הללו ניתן למנות את האיפור על מרכיביו השונים, תספורות וכן תסרוקות. בנוסף, נשים רבות עוברות טיפולי מניקור – טיפול בציפורני הידיים שהמטרה שלו לחזק אותן, לטפח אותן ולשמור על הבריאות הכללית שלהן. חלק מהטיפולים אשר רבים מחשיבים אותם לאסתטיים הם טיפולי פדיקור.

Shutterstock

המילה פדיקור היא למעשה הלחם של שתי מילים – PEDIS, שפירושה בעברית הוא כף רגל, והמילה CURA שפירושה הוא טיפול או מרפא. ואולם הפדיקור, בשונה מטיפולים אסתטיים אחרים, הוא טיפול שאחת המטרות החשובות שלו היא למעשה רפואית ועל מנת להעניק משנה תוקף לקביעה הזאת, נולד המונח "פדיקור רפואי" לציון הערך הרפואי של הטיפול ברגליים. מהו הפדיקור הרפואי ומדוע הוא כל כך חשוב? מהו תהליך הטיפול בפדיקור הרפואי ומי צריך לעבור טיפול כזה?

מה זה פדיקור רפואי

הפדיקור הרפואי הוא למעשה טיפול בכף הרגל ובחלקים השונים שלה, על מנת לשמור על הבריאות שלה בפרט ובריאותו הכללית של הגוף בכלל. פדיקור רפואי כולל טיפולים בציפורניים של כף הרגל, מעבר לגזירה שלהם או מריחת לק. עם הטיפולים בציפורניים ניתן למנות טיפולים בפטרת הציפורניים, שחלק גדול מהאוכלוסייה, בעיקר במדינה חמה כמו מדינת ישראל, סובל ממנה ברמות שונות של חומרה. בנוסף, פדיקוריסטית מנוסה מטפלת לעיתים קרובות גם בציפורן חודרנית. מדובר בציפורן שצומחת בצורה כזאת שהיא חודרת לתוך האצבע. בדרך כלל, ציפורן חודרנית מופיעה באגודל, אבל היא יכולה להופיע בכל אחת מהאצבעות ברגל.

בעלי מקצוע איכותיים בתחום אמונים על זיהוי נכון של הבעיות השונות בציפורניים ומתן מענה הולם מבחינה טיפולית ומבחינה אסתטית כאחד לסובלים מהן. מעבר לבעיות השונות בציפורניים, פדיקור רפואי נועד לטיפולים בכף הרגל בכללותה. הטיפולים הללו כוללים הסרת עור מיותר וטיפול בפצעים על כף הרגל, הסרת יבלות ועוד כיוצא באלה בעיות המתעוררות מעת לעת. חולי סוכרת במצב מתקדם, נשלחים בדרך כלל לטיפול פדיקור רופאי מקצועי. הסיבה לכך היא שהסוכרת מקהה את התחושה בכפות הרגלים ולפיכך עלולות להתפתח בה בעיות שונות מבלי שחולה הסוכרת ישים לכך לב. פדיקוריסטית רפואית מנוסה מזהה בעוד מועד בעיות אפשריות ומטפלת בסימפטומים שלהן. על הטיפול התרופתי אחראים, כמובן, הרופאים.

תהליך פדיקור רופאי ומי צריך אותו

תהליך הטיפול בפדיקור הרפואי כולל בשלב הראשון את הזיהוי של הבעיות של המטופל בכף הרגל ואת הדירוג של הטיפול בהן לפי סדר החשיבות. במרבית המקרים קורה שמטופל או מטופלת מגיעים לטיפול כאשר הם סובלים ממגוון בעיות הדורשות טיפול אינטנסיבי ומענה מהיר. הפדיקוריסט קובע מסלול טיפול כללי, תוך התמקדות בבעיות החשובות ובשלבים הבאים התמקדות בבעיות אחרות, בריאותיות וגם בעיות אסתטיות כאלה ואחרות. מי שצריך פדיקור רפואי הם אנשים שסובלים כאמור מבעיות שעלולות להחמיר אם הן לא תטופלנה בהקדם האפשרי. כאמור, חולי סוכרת מחויבים לטפל בעצמם בצורה הטובה ביותר. זאת, כיוון שהבעיות שלהם עלולות להתפתח במהירות ולהגיע לרמה כזאת שהם יהיו מחויבים לכרות את כף הרגל או אפילו חלקים גדולים ממנה, חלילה. למרבה הצער, הסטטיסטיקה מראה שאחוז גבוה מחולי הסוכרת שאינם מטפלים בעצמם אכן מגיעים לשלב הזה. בנוסף, פדיקור רופאי נדרש למי שבתוקף העבודה או התפקיד שלהם הם הולכים מרחקים ארוכים או עומדים שעות ארוכות על הרגליים. פדיקור רפואי איננו פריבילגיה, אלא טיפול חשוב שיכול לתרום באופן משמעותי לשמירה על הבריאות. רוצים לדעת עוד? צרו קשר כעת והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם להמשך התהליך והטיפול. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה