על תמיכה נפשית בתקופת הקורונה



מאת שירי ברק – אתר T

מתי כספי שר ותהה בשנות ה-70 על "איך זה שכוכב אחד מעז" וכמעט 50 שנה מאוחר יותר, בשנת 2020 כל תושבי העולם אולי תוהים "איך זה שנגיף אחד מעז".

freepik

כן, נגיף הקורונה הגיע כמו משום מקום והפך לכולנו את החיים. מעבר לעובדה שהנגיף גרם למותם של אנשים רבים ברחבי העולם גם אנשים שכלל לא נדבקו בו, מצאו את עצמם מתמודדים עם קשיים, חרדות ופחדים – אם לא מהנגיף עצמו, אז מהפעולות בהן הממשלות נוקטות על מנת למנוע את התפשטותו: סגרים ומגבלות אחרות.

 

מיותר לציין, שכתוצאה מאותם הסגרים והמגבלות, אנשים רבים נאלצו לאבד את פרנסתם – בין אם באופן זמני ובין אם באופן קבוע – מה שגם תורם תרומה גדולה למפלס החרדה הלאומי. לסיכומו של עניין, החיים של כולנו נפגעו במידה כזאת או אחרת מהקורונה ועבור רבים אשר מעוניינים לשקם את אותה הפגיעה, ההמלצה תהיה להסתייע בתמיכה נפשית.

 

חשיבותה של שיחה
בתקופת הקורונה, אנשים רבים יכולים להרגיש שהם לבד בעולם – הם אולי נשואים, יש להם אולי ילדים ומשפחה, אבל הם בכל זאת מרגישים בודדים ולמה? כי קשה לחלוק את הקשיים עמם הם מתמודדים וגם אם הם חולקים, בני המשפחה יכולים לגלות אמפתיה חלקית בלבד – בכל זאת, גם הם נאלצים להתמודד עם הקושי הנובע מהקורונה ולא בטוח עד כמה יש להם מקום פנוי להכיל את הקושי של אחרים.

 

מהסיבה הזאת, פנייה לאנשי מקצוע כמו פסיכולוגים בראשון לציון או בעיר המגורים, יכולה להוות כצעד חשוב ומשמעותי בדרך להשתחרר מכל אותם הקשיים. פסיכולוגים מקשיבים, פסיכולוגים לא שופטים ויש להם את היכולת לנתק את עצמם רגשית ופשוט להיות שם עבור המטופלים שלהם.

 

באמצעות שיחה או יותר נכון מספר שיחות, ניתן לפרוק את כל הקשיים והמחשבות השליליות ולאט לאט להתנקות.

 

פעולות נוספות בהן ניתן לנקוט
הקורונה שינתה את כולנו ויכול להיות שהשינוי הזה יישאר איתנו תקופה ארוכה לכן, כרגע מה שניתן לעשות הוא פשוט לקבל את השינוי ולפעול בכדי שאותה הקבלה תהיה ממקום רגוע ומכיל. כאמור, אחת הדרכים המשמעותיות אשר בכוחן לסייע לנו בתהליך עוברת בפנייה לייעוץ פסיכולוגי.

אפשרות נוספת היא לנקוט בפעולות אחרות אשר אנחנו מרגישים שבכוחן להסב לנו מידה מסוימת של שקט נפשי – לדוגמא, יש אנשים שירגישו רגועים יותר לאחר שיפנו לאותם סוכני ביטוח בראשון לציון או בעיר המגורים שלהם, על מנת לעשות ביטוח חיים, ביטוח תאונות אישיות או כל ביטוח אחר שיכול להגן עליהם ו/או על בני המשפחה שלהם במצבי חירום.

 

לסיכום, הקורונה בינתיים כאן וגם אם היא תיעלם בקרוב, הקושי שהיא הביא עמה לא בהכרח יעלם איתה. לכן, חשוב שנעשה כל מה שאנו יכולים בשביל לסייע לעצמנו, והדרך הטובה ביותר לשיקום ולשיפור מתחילה מבפנים..


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה