על תאונות דרכים ועל פגיעת גוף בזמן נסיעה באוטובוס



המשמעות המשפטית של תאונת דרכים חורגת בהרבה מעבר לתאונה בין שתי מכוניות פרטיות. לדברי עו"ד ליטל ביבר חייקין ממשרד ביבר לקואה חייקין הררי, גם אנשים שנפגעו במהלך נסיעתם באוטובוס עשויים להיחשב לנפגעי תאונות דרכים, על כל המשתמע מכך. עוד על המשמעות של פגיעה בתאונת דרכים ופגיעה בנוסעי תחבורה ציבורית בשורות הבאות.

יחצ

נגרם נזק גוף - חברת הביטוח מחויבת לשלם

על פי חוק, אדם שנפגע בתאונה המוגדרת כתאונת דרכים יהיה זכאי לפיצוי בגין נזקי גוף שונים, שישולמו בדרך כלל על ידי חברת הביטוח. התשלום והפיצוי לנפגע או לנפגעת אינם נגזרים משאלה של אשמה או חוסר אשמה. במובן הרחב של המילה, תאונת דרכים יכולה להיות בין שני כלי רכב אך גם כאשר מעורב בתאונה אך ורק כלי רכב אחד (וזוהי המשמעות של תאונה עצמית).

תאונת דרכים ונסיעה באוטובוס – לא מה שחשבתם!

פגיעת גוף (לרבות נזק נפשי) בזמן נסיעה באוטובוס עלולה להתרחש במצבים מגוונים. לא מדובר רק בפגיעה שממנה סובל נוסע, בשל התנגשות בין אוטובוס לרכב אחר, למשל. תאונת דרכים בזמן נסיעה באוטובוס כוללת מגוון מצבים, חלקם עשויים להתרחש אפילו אם האוטובוס כלל לא נסע ברגע הפגיעה! למשל, אדון קשיש או גברת מבוגרת ואפילו נוסעים צעירים בגילם שנפלו במהלך עליה או ירידה מהאוטובוס יכולים להיחשב לנפגעי תאונת דרכים. כך גם נפילה של נוסע בשל בלימת פתע של נהג האוטובוס.

ידועים גם מצבים שבהם תא המטען של האוטובוס נסגר בעוד היה בפנים נוסע שאסף את תיקו וגם זה יכול להיחשב לאירוע בר פיצוי ולתאונה לכל דבר. אגב, גם נהג אוטובוס עצמו, שנפל במהלך עליה או ירידה מהאוטובוס יכול להיחשב לנפגע תאונות דרכים (וזאת מבלי להיכנס כרגע לנושא של תאונת עבודה או אובדן כושר עבודה).

מה חשוב לעשות?

עו"ד ליטל ביבר חייקין ממשרד ביבר לקואה חייקין הררי, המתמחה בייצוג נפגעים בתאונות דרכים, ממליצה לנפגעים בתאונות דרכים, לרשום לאחר התאונה את פרטי הנהג/ים והרכב/ים המעורבים בתאונה, כמו גם פרטי עדים; לפנות לחדר המיון בבית החולים ולהיבדק; להישאר תחת מעקב רפואי ולפעול בהתאם להמלצות הרופאים; לשמור קבלות על הוצאות רפואיות והוצאות נסיעות הנוגעות לתאונה וכן לפנות למשטרה ולדווח על התאונה. כמו כן, לצורך ניהול תביעה לפיצוי בגין נזקי הגוף, ממליצה עו"ד ביבר חייקין לפנות לעו"ד המתמחה בתחום נזקי גוף.   

משרד עו"ד ביבר לקואה חייקין הררי מתמחה בנזקי גוף, תביעות ביטוח ובדיני עבודה.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה